Stránka 1 z 3

Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 27/12/2011, 17:52
od mira
Zdravím všechny modeláře

Chtěl bych tady představit výrobu mého modelu Extra 330 sc jedná se o klasickou výrobu s výřezy na CNC frézce. Model o rozpětí 2.2m bude osazen nespíš motorem DLE 55, s hmotností bych se rád dostat na 7 – 7,5 kg tak snad to vyjde. Ta výroba modelu je celkem pokročilá a ani sem nečekal že to půjde tak rychle, horší to bude při výrobě haubny a díly z laminátu,
02.JPG
01.JPG

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 27/12/2011, 19:20
od dědek
Jaká je kompletní hmotnost modelu na fotografii?

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 28/12/2011, 15:52
od mira
Kompletní hmotnost na fotografii je 2820g, no a teť pracuji na haubně a podvozku

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 28/12/2011, 20:39
od cada
Hezká práce! Uvažuješ o prodeji stavebnice v rozsypu?

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 16:57
od R.a.d.i.m
Mam ted ve stejnem stadiu VELOXE od OM tak jsem to pro vlasni zvedavost zvazil bez haubny,kabiny a podvozku 2130g

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 18:13
od FAF
R.a.d.i.m napsal:Mam ted ve stejnem stadiu VELOXE od OM tak jsem to pro vlasni zvedavost zvazil bez haubny,kabiny a podvozku 2130g

To je docela propastný rozdíl ! :-O 690 g je hodně. Moc dělá i výběr kvalitní lehké balsy. Lukáš N. říká, že na Veloxu 2,2 je to až 300 g.
Létat to určitě bude také. :wink:

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 18:20
od mira
Na tom sem nepřemýšlel že bych to dělal jako stavebnici ale ta možnost by tu byla, je to zatím celí ve vývoji tak to nějakou chvíli potrvá, navíc sem použil jiný profil než sem používal. Dřív sem používal E-168 po celé délce a na tomto modelu je NACA-64A010 13% u trupu a na konci 14,8% tak uvidím jak se to bude chovat.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 18:31
od mira
Ano taky by se mě líbila ta hmotnost jako na Veloxu, budu to muset ještě v AutoCadu trochu zeštíhlit.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 19:12
od dědek
I při hmotnosti ve stavu na fotkách se dostaneš na hmotnost 7 kg s prázdnou nádrží, takže není co řešit. Záleží, jak těžkou uděláš haubnu a podvozek a jaké použiješ palubní zdroje.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 19:45
od Malda
Zdravím,
krásná práce a hezké letadlo! Hmotnosti bych se vůbec nebál bude to úplně v pohodě. Jenom jestli můžu malinkej detail, tak za mě bych zvětšil křidélka a pohyblivou část VOP :wink: Ale je možné, že se mi to zdá malé pouze na fotkách.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 19:50
od R.a.d.i.m
Jen pro vlasni zajimavos sem jeste jednou dal na vahu i s haubnou podvozkem kabinou a bizuterii 2700g jeste z toho pujde neco dolu ale to jsou jen gramy.To jen tak pro porovnani.je dobre to srovnat jeste by Dan mohl dat vahu SBACHA a nekdo dalsi dalsi vahy 2.2 v kostre dal bych to pak do tabulky a nekde tady na AF Nahral.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 29/12/2011, 23:29
od mira
R.a.d.i.m napsal:Jen pro vlasni zajimavos sem jeste jednou dal na vahu i s haubnou podvozkem kabinou a bizuterii 2700g jeste z toho pujde neco dolu ale to jsou jen gramy.To jen tak pro porovnani.je dobre to srovnat jeste by Dan mohl dat vahu SBACHA a nekdo dalsi dalsi vahy 2.2 v kostre dal bych to pak do tabulky a nekde tady na AF Nahral.


Jo ta tabulka by byla dobrá

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 30/12/2011, 09:18
od dědek
Porovnávat váhově Veloxe 2,2 m OM s ostatními modely je zavádějící. Především velmi jednoduchá konstrukce a tvar trupu Veloxe způsobuje jeho menší hmotnost, oproti tvarově a konstrukčně složitějšímu trupu Extry nebo Sbacha. Použití velmi lehké a někdy křehké balzy na potahy křídel a ocasních ploch vede k jejich celkové malé hmotnosti, ale na úkor snížení pevnosti v krutu a ohybu a člověk má při manipulaci i s potaženými díly stále strach, že balzu někde promáčkne, nebo deformuje.
Letovka modelu téhle velikosti do 7,5 kg. je s motorem 55 ccm vhodná do klidu, i větru.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 30/12/2011, 09:58
od badan
s dovolením přidávám fotku kamaráda milana holby, který zrovna dodělává další 2,2 kousek. to co je na fotce (s kolama i podvozkem) bez motoru váží 2600g. (křídla (půlka ) 397g, směrovka 65g, výškovka (půlka) 97g, trup 1100 g). .. první milanův sbach měl letovku přes 7,5 kg a opravami ještě nabral (viz. rc mania)
v současné době už má hotovo a letovka s motorem dle 55 je asi 6,7 kg.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 30/12/2011, 14:25
od mira
dědek napsal:Porovnávat váhově Veloxe 2,2 m OM s ostatními modely je zavádějící. Především velmi jednoduchá konstrukce a tvar trupu Veloxe způsobuje jeho menší hmotnost, oproti tvarově a konstrukčně složitějšímu trupu Extry nebo Sbacha. Použití velmi lehké a někdy křehké balzy na potahy křídel a ocasních ploch vede k jejich celkové malé hmotnosti, ale na úkor snížení pevnosti v krutu a ohybu a člověk má při manipulaci i s potaženými díly stále strach, že balzu někde promáčkne, nebo deformuje.
Letovka modelu téhle velikosti do 7,5 kg. je s motorem 55 ccm vhodná do klidu, i větru.


Ano souhlas Extra má trup složitější, já sem od konce křídla až po motorovou přepážku dělal bočnici zaoblenou takže tam vychází víc přepážek, dneska sem procházel hmotnosti modelů co sem vyrobil a zjistil sem že se dostanu na + - 7100g to je docela dobrý tak to nijak neřeším, můj CAP 232 měl hmotnost 7350g a s motorem MVVS 45 lítal velice dobře.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 30/12/2011, 14:39
od mira
Malda napsal:Zdravím,
krásná práce a hezké letadlo! Hmotnosti bych se vůbec nebál bude to úplně v pohodě. Jenom jestli můžu malinkej detail, tak za mě bych zvětšil křidélka a pohyblivou část VOP :wink: Ale je možné, že se mi to zdá malé pouze na fotkách.


Křidélko na konci má 85 mm a u trupu 110 mm to by mohlo stačit u VOP je to o málo větší než má Extra OM. kterou taky vlastním

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 30/12/2011, 15:18
od mira
No teda to je pěkný rozdíl ze 7.5 Kg na 6,7 kg, jenom hledám kde se dá tolik ušetřit.
badan napsal:s dovolením přidávám fotku kamaráda milana holby, který zrovna dodělává další 2,2 kousek. to co je na fotce (s kolama i podvozkem) bez motoru váží 2600g. (křídla (půlka ) 397g, směrovka 65g, výškovka (půlka) 97g, trup 1100 g). .. první milanův sbach měl letovku přes 7,5 kg a opravami ještě nabral (viz. rc mania)
v současné době už má hotovo a letovka s motorem dle 55 je asi 6,7 kg.

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 30/12/2011, 18:40
od mira
Tak sem to konečně postavil na kola a už to trochu vypadá jako letadlo, Haubna je broušena z polystyrenu a zatím polepena novinovým papírem.

04.JPG
03.JPG

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 31/12/2011, 09:30
od FAF
Moc pěkná práce !

Re: Extra 330 sc

OdeslatNapsal: 31/12/2011, 10:22
od Kopec
Ahoj, vypadá dobře, jen se chci zeptat: Proč ten neuzavřený D-box? Máš s tím už zkušenosti z jiného modelu? Nebojíš se ztráty pevnosti křídla?