Katana 2m - popis stavby a ostatní postřehy

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Katana 2m - popis stavby a ostatní postřehy

Odeslatod Majk1 v 4/6/2007, 15:03

Zde se pokusím pro ostatní uživatele popsat svoje zkušenosti se stavbou, osazením a doufejme že i létáním s tímto zajímavým modelem, který vyrábí p. Martin Hubený - viz. PREZENTACE VÝROBCE. Doufám, že mě nikdo nenařkne z neplacené reklamy (jak je zvykem na jiném DF) - s p. Hrubým jsem se poprvé viděl při přebírání stavebnice a za stavebnici jsem zaplatil plnou cenu. Budu zde popisovat vše tak, aby to případně pomohlo dalším zájemcům o stavbu a létaní s tímto modelem. Pokusím se zde dávat případně i nějaké fotky, pokud si na to v zápalu stavby vzpomenu.


Stavebnici jsem si v sobotu vyzvedl od p. Hubenýho v Mělníku na VC F3D. Vzhledem k tomu, že jsem na to dost spěchal, tak jsme se dohodli s p. Hubeným, že mi dodá stavebnici v rozsypu, ale trup bude již částečně hotov (neměl díly na trup v rozsypu skladem), což jsem i uvítal. Předání a vše okolo proběhlo v pohodě, díly jsem si natěšeně odvezl domů. Pokusím se zde postupně popisovat stavbu, přípravu a snad dojde i na letové vlastnosti. Model mě zlákal líbivými tvary, vhodnými rozměry jak pro můj motor (ZDZ 40RV) tak i pro moje auto (kvůli přepravě). Zatím nemohu hodnotit laminátové díly (kryt motoru, bačkory), protože ty dorazí asi až někdy příští týden, na čemž jsme se s výrobcem dohodli, protože v barvě, v jaké jsem je požadoval nebyly skladem.

PRVNÍ DOJMY:

Stavebnice obashuje stavební díly vyřezávané na CNC frézce. Kvalita materiálu i zpracování je super, nikde nejsou žádné otřepy nebo jiná poškození. Trup jsem obdržel jak jsem psal výše téměř hotový, takže jsem se hned v sobotu odpoledne pustil do jeho dodělávání. Chybělo dodělat vrchní dekl RC vybavení s kabinou a zadní hřbet. Ten je již vyřezán z polystyrenu do příslušného tvaru, takže jsem ho jen přilepil na trup na své místo. Pak jsem z vyřezaných položeber a lišt sestavil konstrukci deklu RC vybyvení. Bohužel ve stavebnici není balza tl. 2 na potah tohoto deklu ani hřbetu a ani já jsem ji neměl, takže jsem s dokončením musel počkat a zatím jsem se pustil do stavby křídla. Ve stavebnici je pěkný plán v měřítku 1:1, takže jsem mohl stavět rovnou na něm (samozřejmě po přikrytí igelitem). Na žebrech jsou nedořezy (nenapadá mě jak to nazvat líp), které zajistí rovinu křídla bez jakéhokoliv podpírání atd. Stavba jde rychle od ruky a v podstatě během několika málo desítek minut se na stole již rýsuje tvar a pěkná konstrukce křídla. Za jediný nedostatek opět považuji absenci jakýchkoliv balsových dílů (náběžka, balsa 2 na potah, balsa 6 na ukončení křídla před křidýlky atd. Je to škoda, protože cena stavebnice tak, jak je, je víc než přijatelná a myslím že i za cenu mírně vyšší by stálo za to ji dovybavit těmito díly, aby člověk, který má doma jen minimální zásoby a to spíš jen na opravy, nebyl zaskočen, že musí čekat přes víkend aby dokoupil potřebný materiál a mohl pokračovat ve stavbě do padnutí nebo než ho odvolá manželka k luxu Dnes budu na stavbě modelu pokračovat, tak pokud Vás to bude zajímat, dopíšu další zkušenosti a postřehy se stavbou.
Uživatelský avatar
Majk1
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 31
Registrován: 22/5/2007, 15:45
Bydliště: Praha 9
Jméno: Michal
Příjmení: Novák
Letiště: Vyšehořovice, Sedlec

Odeslatod Majk1 v 5/6/2007, 14:25

Tak jsem včera večer zase pokračoval. Stavba křídla jde pěkně od ruky, zatím jsem nepřišel na žádnou záludnost. Jediné, co je tak trochu akrobacie, je vlepení odlehčeného klínu mezi kořenové a druhé žebro - tvoří takový to typický prodloužení odtokovky. Vzhledem k tomu, že tam nejsou žádný zámky, se to lepí jaksi ve vzduchu a tam může vzniknout problém. Je třeba hlídat rovinu všech žeber a hlavně to, aby se ty žebra neprohly. Okolo kořenových žeber jsem lepil Epoxidem 1200 (nemám dobrý zkušenosti s 5ti minutovýma apod.), takže jsem si musel práci naplánovat tak, aby mi tohle lepení vyšlo až nakonec. Jinak po cca 5ti hodinách čistýho pracovního času mám slepenou komplet konstrukci křídla, potah torzní skříně, páskování žeber z vrchní strany a potah křídla u kořenovýho žebra. Dneska se chystám dopotáhnout vrchní stranu nad tím klínkem a odšpendit, abych mohl pokračovat s potahem spodní strany. Tam žádný záludnosti nečekám. Bohužel jsem dostal starší verzi plánu, kde jsou některé detaily ještě malinko jinak než na fotkách na webu výrobce, ale při troše přemýšlení a prohlížení stylem "najdi 7 rozdílů" se to dá celkem bez problému. Jakmile budu stavět druhou půlku křídla, tak budu fotit detaily a pak je sem připíchnu. Toť zatím asi vše.
Uživatelský avatar
Majk1
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 31
Registrován: 22/5/2007, 15:45
Bydliště: Praha 9
Jméno: Michal
Příjmení: Novák
Letiště: Vyšehořovice, Sedlec


Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 7 návštevníků