Katana X lite 2,2m - komponenty

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 30/9/2014, 09:28

Otázku, kterou jsem na začátku položil, byla sugestivní, dopředu jsem znal odpověď, on totiž žádný relevantní důvod neexistuje. Jediný důvod pro tuhle konstrukci je, aby to bylo lego a snaha narvat frezované komponenty všude, aby to do sebe bez použití rozumu zapadalo.
Způsob uvažování některých jedinců je úsměvný, že luftfogle ... když není žádný argumet, je třeba vyjít s něčím "silným". Okopíruješ konstrukci někoho jiného a pokládáš to za etalon. Miloš Nesnídal tu konstrukci udělal tak, jak ji udělal, aby si zjednodušil výrobu, ne aby udělal lehčí a pevnější křídlo. Pokořit fyziku rozhodně nemůžeš tím, že použiješ tvůj argument, že když to tak udělal Nesnídal, že je to tak správně.
S Veloxem 2,6 m od Nesnídalů jsem létal 5 nebo 6 let, už ani nevím, jak dlouho přesně. Byl jsem mezi prvními, kteří ho měli, byť s drobnými úpravami. A taky si myslím, že mám jistou zásluhu na tom, že se jich minimálně v mém okolí pár prodalo, na poměry naší republiky nadstandardně, přesto to kluky nedokázalo uživit. Takže lze očekávat, že model a jeho konstrukci velmi dobře znám. :-D
Velox od Nesnídalů je model specifický tím, že byl v dané kategorii o minimálně 20 % lehčí, než konkurence, ve své době to bylo ještě více. Hmotnosti a jednoduchosti bylo podřízeno téměř vše. Ve své době se také ani nelétala razantní akrobacie, Lukáš s tím létal pomalu a bez razantních obratů. Ono s tím modelem ani rychle létat nejde, tlustý profil E169 (možná lehce modifikovaný) prostě rychle létat nedovolí, díky nízké hmotnosti a velké ploše křídel i trupu má model dost problémy ve větru. Model nikdy nelétal rychle a navíc byl o dost lehčí a nejlehčí je do současnosti. S modelem se díky těmto vlastnostem ani nedá zaletět opravdu realisticky vypadající kopaný výkrut. Všichni určitě znáte vzorec výpočtu kinetické energie, máme tam kvadrát, takže energie je výrazně nižší ve srovnání s rychleji létajícími těžšími modely.
Laco, to samé platí pro tu tvou 55ku, je extrémně lehká a rychle nikdy nelétala. Čímž bych chtěl říci, že vaše argumentace, že to drží, je něčím podmíněna, takže opět, když někdo řekne A je třeba říct i B, jedno bez druhého nefunguje.

Trubka chycená jen do žeber i přes nějakou výztuhu z boku je nonsence, trubka alespoň se dotýkající stojiny je lepší, ale je stejně lepena jen natupo a z jedné strany, d-box křídla je uzavřen odfrézovanou topolovkou. Trubka mezi lištami ve stojině je zalepena protilehle dole a nahoře, d-box křídla je zavřený laminátovou trubkou - tedy dalším "d-boxem", v kterém je navíc další dbox - nosná trubka. Nejlehčí a výrazně nejpevnější řešení je trubka ve stojině. Srovnávat pevnost laminátu a odfrézované topolovky snad nikoho nenapadne. Topolovka má nepříjemnou vlastnost, je křehká, může u ní docházet ke strukturálním defektům, které nejsou vůbec vidět nebo nejsou patrné. Při násobných tvrdých přistáních a vyšších G ani nemusíte tušit, že už je to někde rozložené. Po jedné raně na křídlo s Veloxem došlo k tomu, že křídlo navenek vypadalo v podstatě nepoškozené, jen rozbitý konec, ale uložení trubky bylo naprasklé a místy vylomené ... bezpečně a rovně neopravitelné. Naopak jsem viděl spoustu jiných ran na křídlo, vše vysypané do potahu, jak bordel v igelitce, ale víc jak polovina křídla se správně provedenou stojinou přežila jako palcát.

Konstrukce žádného z renomovaných výrobců obřích akrobatů s v podstatě rovnými křídly, kteří prodávají stovky dřevěných modelů, a měl jsem možnost vidět konstrukci křídla, nemá trubku uloženou jinde, než ve stojině. Ať se jedná o Aeroworks, PAU, Extreme Flight ba dokonce ani Pilot nebo jiné klony. Vždy je stojina i trubka v největší tloušťce profilu křídla, kde působí největší síly. A takhle to dělali i všichni staří matadoři, když si všechno museli řezat ručně nožem nebo lupenkovou pilkou. A u skutečných letadel by to nikoho ani nenapadlo udělat jinak.

V současné době, kdy se letá extrémní razance na rychlostech přes 150 km/h, kdy dojde v mžiku k vytracení rychlosti a tedy energie, končí všechna sranda. Nikdo z výrobců nebude volit kompromisní řešení. Momentálním výkřikem designu je další ochrana výrobců v tom smyslu, že když žlutý dá někde málo lepidla, aby se to nerozpadlo, dělají do konstrukcí křídel, kde na sebe díly navazují a kde je to jen možné, plošné zámky, prvně jsem to viděl u Extreme Flight. Novinkou je u téhož výrobce také používání zdvojených stojin, zdvojených žeber u kořene s uhlíkovými trubkami, které jsou vzájemně provázané mezi sebou a s trubkou.
Naposledy upravil MomoBrut dne 30/9/2014, 10:37, celkově upraveno 1
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod luftvogel v 30/9/2014, 10:36

Já jsem to nebral jako etalon, jen jsem reagoval na příspěvek, že to nikdo jiný takhle nemá.
Jinak pro mě je podstatné, že tato koncepce je jednoduchá, lehká a funkční, proto to tak mám. Nikomu to necpu, ať si to každý dělá jak chce. Já tak mám postavena křídla 2,6m právě na trup Veloxe a až to rozloupnu ve vzduchu, tak dám určitě vědět.
Myslím ale, že se to nestane.
Uživatelský avatar
luftvogel
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 101
Registrován: 6/10/2009, 12:35
Jméno: Radek
Příjmení: Kunc
Letiště: Karlovy Vary-Hory
Hangár: Extra330SC 2,7m EME120
Sbach 1,2m
RC Factory

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 30/9/2014, 12:11

luftvogel napsal:Já jsem to nebral jako etalon, jen jsem reagoval na příspěvek, že to nikdo jiný takhle nemá.
Jinak pro mě je podstatné, že tato koncepce je jednoduchá, lehká a funkční, proto to tak mám. Nikomu to necpu, ať si to každý dělá jak chce. Já tak mám postavena křídla 2,6m právě na trup Veloxe a až to rozloupnu ve vzduchu, tak dám určitě vědět.
Myslím ale, že se to nestane.


Nevím, na co jsi reagoval, ale nikde není psáno, že to tak nikdo nemá. Naopak, je tam psáno, že to tak mají konstrukce "novodobých" designérů, kteří mají 2D frézu a je třeba ji za každou cenu využít. Nějak se v tom zamotáváš.

A takhle to dopadá, když jeden neví, co dělá ...

images3V029OLO.jpg
images3V029OLO.jpg (7.07 KB) Zobrazeno 16551 krát
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 30/9/2014, 12:15

lv napsal:Páni, trošičku sa ukľudníme a ideme ďalej...

- Momobrut má pravdu v tom, že takto (jeho riešenie) je to technicky správnejšie, pevnejšie, lepšie..
- Luftfógel má pravdu v tom, že takto (jeho riešenie) je to dostatočne pevné na modelárske účely (aj 3D). Samozrejme za podmienky že stojina medzi dvomi pásnicami bude dostatočne pevná a napojenie spojovačky na stojinu a pásnice tiež.


Ano, zvolme horší řešení, které navíc funguje za dodržení dalších dvou podmínek ... ale jak zde bylo poznamenáno, ať si to dělá každý jak chce. :-D Tím se dá každá debata uzavřít.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod spawn78 v 30/9/2014, 12:37

MomoBrut napsal:
luftvogel napsal:Já jsem to nebral jako etalon, jen jsem reagoval na příspěvek, že to nikdo jiný takhle nemá.
Jinak pro mě je podstatné, že tato koncepce je jednoduchá, lehká a funkční, proto to tak mám. Nikomu to necpu, ať si to každý dělá jak chce. Já tak mám postavena křídla 2,6m právě na trup Veloxe a až to rozloupnu ve vzduchu, tak dám určitě vědět.
Myslím ale, že se to nestane.


Nevím, na co jsi reagoval, ale nikde není psáno, že to tak nikdo nemá. Naopak, je tam psáno, že to tak mají konstrukce "novodobých" designérů, kteří mají 2D frézu a je třeba ji za každou cenu využít. Nějak se v tom zamotáváš.

A takhle to dopadá, když jeden neví, co dělá ...

images3V029OLO.jpg

Jestli vidím dobře na malé fotce, pouzdro křídla je tak cca 8 mm od hlavního nosníku a ení nijak provázané, není se čemu divit, že se to utrhlo. A podle stavu před opravou(teda jestli je to foto před) odhaduji čenichovku na čumák a křídla změnily šípovitost :-)
Za letu to nerozlámal to by nebyly v kuse oblouky žeber.
Stejný návrh jako máš na fotce sem dával uživatel Sysring než mu bylo LVčkem porazeno na jinou verzi posunout spojku k nosníku a příložky D.
spawn78
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 17/8/2010, 19:46
Bydliště: Karlovy Vary
Jméno: Petr
Příjmení: Vaňkát
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Facilis 3D 2,6m ZDZ 90RVJ

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 30/9/2014, 12:49

Za letu to nerozlámal to by nebyly v kuse oblouky žeber.
No vždyť taky ani v kuse nejsou (třetí žebro), lepší fotku nemám.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod luftvogel v 30/9/2014, 13:19

]
Hmm, tak tenhle systém uchycení roury k hlavnímu nosníku jsem zatím na žádný jiný konstrukci neviděl. Vždy byla roura mezi nosníkama.

Na toto jsem reagoval. Takže nevím, že bych se zamotával.
Asi jo, jsem zamotanej a rezignuju na svou funkci.
Prdíme na to.
Uživatelský avatar
luftvogel
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 101
Registrován: 6/10/2009, 12:35
Jméno: Radek
Příjmení: Kunc
Letiště: Karlovy Vary-Hory
Hangár: Extra330SC 2,7m EME120
Sbach 1,2m
RC Factory

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod spawn78 v 30/9/2014, 13:43

MomoBrut napsal:
Za letu to nerozlámal to by nebyly v kuse oblouky žeber.
No vždyť taky ani v kuse nejsou (třetí žebro), lepší fotku nemám.

Jak tedy povolilo? V letu nebo při pádu?
To kořenové žebro má číslo dílu, to je nějaká čína?
Ta fotka je fakt malá.
spawn78
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 17/8/2010, 19:46
Bydliště: Karlovy Vary
Jméno: Petr
Příjmení: Vaňkát
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Facilis 3D 2,6m ZDZ 90RVJ

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod Sysring5515 v 1/10/2014, 09:57

Ahojte.
Napisalo sa tu vela pravdy, celkom plodna diskusia, tak to ma byt. :-)
Stretavam sa s tymito pripomienkami:
- ved to kridlo postav tak a tak...
- dnes uz vsetci stavaju na rurkach
- a nech je to ultra lahke a pevne jak "svina" :-)
- preco je ta stavba tak komplikovana a tie zlozite vykresy?
- velke naroky na sikovnost a skusenosti
- ...

Tak sa mi zda, ze vela modelarov chce dnes naozaj postavit model za co
- najkratsi cas
- bez merania, pouzitia planov / najlepsie len foto-postup /
- aby stavba bola blbovzdorna / diely do seba pasovali bez pomylenia pri osadzovani /
- aby sa muselo co najmenej rozmyslat, vymyslat a prisposobovat
Pri stavbe noveho kridla, cielom bolo zohladnit tieto skutocnosti a priblizit sa
tymto narokom, alebo poziadavkam.

Z pevnostneho hladiska je umiestnenie spojovacky mimo stred nosnika alebo
priestoru torznej skrine nevyhovujuce, ak bude pevnost materialu alebo jeho kvalita
nanic, alebo bude poddimenzovany pocet zdvojenych rebier a pomocnych D uchytov
spojovacky k stojine. Inak problem nevidim.

Kazde kridlo sa da znicit aj za letu. Zavisi aj na pilotovi, ako riadi model
a do akych extremov zachadza.

...je to stale nejaky vyvoj a optimalne riesenie asi neexistuje.
Uživatelský avatar
Sysring5515
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 258
Registrován: 9/3/2008, 23:03
Bydliště: Vyšná Šebastová
Jméno: Pavol
Příjmení: Vojtek
Letiště: Vyšná Šebastová, Ražňany - SR
Hangár: Christen Eagle II - 26ccm,
Edge 540 - elektro,
Katana SYSring 2,2m

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 1/10/2014, 10:31

Současný trend je takový, že to musí vydržet všechno, co zvládne k tomu typická motorizace. Videí je spousta, na tomhle jsou okamžiky, kdy leckterá konstrukce selže. To video je zajímavé i z jiných důvodů, třeba vydržet do konce. Jo, a gabi lítá s půjčeným modelem ....
https://www.youtube.com/watch?v=86PK7Nkt8Ww např. čas 0:56 a další ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod Sysring5515 v 1/10/2014, 11:15

Velmi pekne video a pilotova zrucnost pri lietani excelentna.
Kiez by som ja tak... :-)
Ta 56 sekunda je naozaj jedna z dobrych zatazovacich skusok na unosnost kridla.
Keby sme tomu pilotovi povedali, znic kridlo, tak ho naozaj znici.
Konstrukcia modelu nebola ratana s mierou bezpecnosti 8:1, ako je to u lan
osobnych vytahov v bytovke. :-) Ta konstrukcia modelu sa naozaj da polamat.
Aj vykon dnesnych motorov je naozaj kvalitny a to este ked niekto prezenie
instaluje pohon o takych 50 percent vykonu navyse.....
Uživatelský avatar
Sysring5515
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 258
Registrován: 9/3/2008, 23:03
Bydliště: Vyšná Šebastová
Jméno: Pavol
Příjmení: Vojtek
Letiště: Vyšná Šebastová, Ražňany - SR
Hangár: Christen Eagle II - 26ccm,
Edge 540 - elektro,
Katana SYSring 2,2m

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod HonzaS v 7/10/2014, 15:43

luftvogel napsal:Tak se podívej na Veloxe od Orionnů. A taky se podívej, jak s tím lítaj. Myslím, že je to nad všechny argumenty.


pray ...tak to jo.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod winter v 7/10/2014, 21:52

...nad tím ani není třeba dlouze přemýšlet, které řešení je pevnější /spolehlivější/ :rolleyes: ***winter***
Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 293
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod spawn78 v 8/10/2014, 08:21

Původní "debilní konstrukce křídla" extrémně krátká trubka křídel a dlé mého Jakub Nesnídal nelétá katolicky :-D
Kdo zná nebo viděl konstrukci křídla Veloxe 2,2m drží trubka ve 3 žebrech po cca 100mm a ve 2.6m pouze ve 4 a ještě jsou stojiny vylehčené do X!!! To se divím se, že to takto vydrží.
https://www.youtube.com/watch?v=Oh6QUR8dIwg
Je tam dost obratů které prověří pevnost konstrukce
v čase 0:35
1:25
2:18 kopák
Přistání se moc nepovedlo.
Je to velmi staré video z roku 2010, ale na tu dobu určitě exceletní pilotáž.

Zde probíraná konstrukce má trubku v 5 žebrech a všude jsou na žebrech kudy prochází trubka příložky D, u Nesnídalů pouze na krajních a počet 4 žeber.
Jenom shrnu nikdo netvrdil, že je to nejlepší konstrukce na světě. Důvod proč je to takto udělané je pro pohodlnost a rychlost stavby.
Další tvrzení bylo, že je to pro dnešní lítání více než dostatečné(což se potvrdilo). Křídlo je v provozu již cca 60 startů a majitel ho rozhodně nešetří a drží vše jak má.
S pozdravem PV.
spawn78
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 17/8/2010, 19:46
Bydliště: Karlovy Vary
Jméno: Petr
Příjmení: Vaňkát
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Facilis 3D 2,6m ZDZ 90RVJ

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 8/10/2014, 09:06

spawn78 napsal:Původní "debilní konstrukce křídla" extrémně krátká trubka křídel a dlé mého Jakub Nesnídal nelétá katolicky :-D
Kdo zná nebo viděl konstrukci křídla Veloxe 2,2m drží trubka ve 3 žebrech po cca 100mm a ve 2.6m pouze ve 4 a ještě jsou stojiny vylehčené do X!!! To se divím se, že to takto vydrží.
https://www.youtube.com/watch?v=Oh6QUR8dIwg
Je tam dost obratů které prověří pevnost konstrukce
v čase 0:35
1:25
2:18 kopák
Přistání se moc nepovedlo.
Je to velmi staré video z roku 2010, ale na tu dobu určitě exceletní pilotáž.

Zde probíraná konstrukce má trubku v 5 žebrech a všude jsou na žebrech kudy prochází trubka příložky D, u Nesnídalů pouze na krajních a počet 4 žeber.
Jenom shrnu nikdo netvrdil, že je to nejlepší konstrukce na světě. Důvod proč je to takto udělané je pro pohodlnost a rychlost stavby.
Další tvrzení bylo, že je to pro dnešní lítání více než dostatečné(což se potvrdilo). Křídlo je v provozu již cca 60 startů a majitel ho rozhodně nešetří a drží vše jak má.
S pozdravem PV.


Hmm, prosím tě, kdo je Jakub Nesnídal, nikoho toho jména neznám. :cry: Když už o někom mluvím, nebylo by od věci alespoň vědět, jak se jmenuje, když už ho neznáš osobně?! :wink: 0:36 je konec blenderu, který nebyl vůbec agresivní a navíc tady není nijak výrazně zatížena ta stojina, naopak je velmi zatížený trup v místě spojovací trubky. Tohle musí vydržet každý gumolet ...
Stojina dostává nejvíce v hranatých obratech kolmo na orientaci křídla, ať už v přemetech normálních nebo obrácených, nebo v nožových letech. V 1:25 nevidím nic, co by mělo stojinu ohrozit, a ve 2:18 je tam katolický lomchevak (crankshaft) obráceně a jak je známo, tam model autorotuje právě kolem té stojiny, takže opět žádné výrazné zatížení stojiny ...
Co tam máš dál ... :-)

Koukám, že se rozmáhají youtube videa ... jak má vypadat agresivní lomchevak máš třeba tady v 1:05, přesto stále platí, co jsem psal výše ... https://www.youtube.com/watch?v=qG1b44aYg6Q
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod spawn78 v 8/10/2014, 09:31

Omlouvám se za překlep, v dané věci dle mého názoru není důležité kdo léta ale video samotné.
Lukáše ani Petra neznám osobně a představ si dokážu bez toho žít.
Ty si na tom evidentně velmi zakládáš, že někoho z náš osobně(podle tvé úšklebné poznámky v odpovědi), ale daleko důležitější v životě je to, kdo zná tebe. :-D

Co tam mám dál ? ................... Už jen notičky a závěr(JC).
spawn78
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 17/8/2010, 19:46
Bydliště: Karlovy Vary
Jméno: Petr
Příjmení: Vaňkát
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Facilis 3D 2,6m ZDZ 90RVJ

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod MomoBrut v 8/10/2014, 10:23

Aha životní filozofie, tak to jsme ještě tady neprobírali. :-) jupiiija
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod HonzaS v 8/10/2014, 14:23

To Lukášovo video je lítaný docela jemně. Sám mám v letadle Gmetr a tak tuším které lety (a obraty) kolik letadlo zatíží, i jak je zatíží "doprasení" některých obratů zbytečnou razancí. To že Lukáš Veloxe při blenderu nerozlámal neznamná, že v tom (velmi snadno) neudělá někdo jiný.

Když už jsme u videjí... třeba tenhle let byl do 8G. Ale kdybych ten zásek v 0:27 letěl víc pod plynem a razantněji, tak to tam snadno přeleze 12G. https://www.youtube.com/watch?v=x35TlkNtvyE
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod spawn78 v 8/10/2014, 15:10

Velmi pěkné letadlo a velice elegantní pilotáž. clap
Mimo prvního (zastavováku v cca 0:30) jsi lítal velmi ladně "opatrně". Mám teorii, pokud bude pilot chtít rozebere každé letadlo, nebo se pletu?
S tou elektrikou je to moc pěkné a jediná cesta jak čína pálená laserem a lepená činským lepidlem nějakou dobu vydrží. Mohu potvrdit měl jsem(prodal) 2 metrovku Extreme Flight Extru 300 a kvalita valná nebyla, určitě o level jinde než jiní výrobci(Goldwing, Pilot RC), ale i tak - na benzín by mi moc dlouho nevydržela(byla by rozebraná). Takto jsem jí létal 3 roky s pohonem AXI 5325/16, PT 22/10, CC ICE100A, 6S 5300 45C jinak super stroj co se tyče letových vlastností, jen ta kvalita. Začal se sypat domek po pár letech.

Mohu se zeptat do 8G v jaké ose? Gmeter byl v těžišti?
PV
spawn78
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 17/8/2010, 19:46
Bydliště: Karlovy Vary
Jméno: Petr
Příjmení: Vaňkát
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Facilis 3D 2,6m ZDZ 90RVJ

Re: Katana X lite 2,2m - komponenty

Odeslatod HonzaS v 8/10/2014, 19:49

Dík.

No možná se ti sypala proto, že je dělaná prvoplánově na elektriku a aby byla do 5kg kvůli F6A pravidlům ;-) Ukaž mi dvoumetrovku, kterou uděláš do 5kg a benzínem jí nerozebereš :-D
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

PředchozíDalší

Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 5 návštevníků

cron