Strojní broušení balzy

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Strojní broušení balzy

Odeslatod CELERON v 24/2/2013, 00:29

Tohle je spis na profiky pres drivi. Da se na brouseni plachet 2-3 mm balzy pouzit egalizacni bruska? Predpokladam, ze by plachty musely byt na kraji nabodovany treba na lamino a brousit to najednou. Jde mi o to, zda brusny pas tu plachtu nezatrhne ci jinak nerozmlati, jestli nevytrhava z balzy leta a pod. Nekdo me taky rikal, ze pas byva na krajich zvlneny a kvuli tomu brousi u kraju vic. Zkousel jste to nekdo?
Kdysi jsme meli na tohle brouseni valcovou brusku u ktery se zatahoval na valec dlouhy asi 50 cm pres pravitko smirgl. Pod tim byl zdvihaci stolek s voditkem v uhlu asi 30 stupnu prave aby to brousilo sikmo pres leta. Jenze majitel je v nebi a bruska je kdovi kde a nebo uz neni...
Cim vlastne brousite plachty? Vibracka nic moc, tam se konstantni tloustka pri ruzny tvrdosti v plose balzy udrzet neda...
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 564
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod Miloš Zavadil v 24/2/2013, 08:53

Dotaz od laika. Jak ypadá egalizační bruska ?
Díky. Miloš
Uživatelský avatar
Miloš Zavadil
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 248
Registrován: 11/1/2008, 21:23
Bydliště: Divišova 422/6, Třebíč
Jméno: Miloš
Příjmení: Zavadil
Letiště: Třebíč
Hangár: Eira - RCA
Shifty, Taira- hala
Eira - Fun
Flash

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod Dzordzik v 24/2/2013, 10:28

Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod CELERON v 24/2/2013, 16:45

Tak jsem sehnal egalizacku u nabytkare, pulmetrova sirka par km odtud. V tydnu odzkousim a dam vedet.

To Milos: je to vlastne protahovacka vzhuru nohama, misto valce s kudlama to ma drahu na sirokej smirgl pas. Truhlari s tim treba vybrusujou dvere do "absolutni" roviny pred dyhovanim. Ale ma to jenom malokdo, mnooho tausen.
A propo, nevis neco o Chlumci? Martin je k nesehnani.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 564
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod Miloš Zavadil v 24/2/2013, 18:48

Díky za objasnění. Něco podobného ale primitivního o šířce válce půl metru jsem si kdysi vyrobil. Dodnes používám k plné spokojenosti.
Halovka v Chlumci by se měla, podle posledních zpráv , konat 16. 3.
Miloš
Uživatelský avatar
Miloš Zavadil
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 248
Registrován: 11/1/2008, 21:23
Bydliště: Divišova 422/6, Třebíč
Jméno: Miloš
Příjmení: Zavadil
Letiště: Třebíč
Hangár: Eira - RCA
Shifty, Taira- hala
Eira - Fun
Flash

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod Miloš Zavadil v 24/2/2013, 21:40

Zpráva posledních pár minut.......Chlumecká halovka je letos zrušena.
Miloš
Uživatelský avatar
Miloš Zavadil
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 248
Registrován: 11/1/2008, 21:23
Bydliště: Divišova 422/6, Třebíč
Jméno: Miloš
Příjmení: Zavadil
Letiště: Třebíč
Hangár: Eira - RCA
Shifty, Taira- hala
Eira - Fun
Flash

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod jojokutil v 24/2/2013, 21:44

CELERON napsal:Tohle je spis na profiky pres drivi. Da se na brouseni plachet 2-3 mm balzy pouzit egalizacni bruska? Predpokladam, ze by plachty musely byt na kraji nabodovany treba na lamino a brousit to najednou. Jde mi o to, zda brusny pas tu plachtu nezatrhne ci jinak nerozmlati, jestli nevytrhava z balzy leta a pod. Nekdo me taky rikal, ze pas byva na krajich zvlneny a kvuli tomu brousi u kraju vic. Zkousel jste to nekdo?
Kdysi jsme meli na tohle brouseni valcovou brusku u ktery se zatahoval na valec dlouhy asi 50 cm pres pravitko smirgl. Pod tim byl zdvihaci stolek s voditkem v uhlu asi 30 stupnu prave aby to brousilo sikmo pres leta. Jenze majitel je v nebi a bruska je kdovi kde a nebo uz neni...
Cim vlastne brousite plachty? Vibracka nic moc, tam se konstantni tloustka pri ruzny tvrdosti v plose balzy udrzet neda...
Jirka

Ahoj Jirko, jsem truhlář s víc než dvacetiletou prxi, balsa se dá jistě brousit na "cánovačce" egalizační bruska, ale jen určenou pro balsu, v klasické truhlárně to nepořídíš, truhlářská bruska používá hrubší pás, návin je ve spirále a válec se točí proti posuvu materiálu, válec ještě kmitá zprava doleva, broušený materiál musí mít určitou tvrdost aspoň jako smrk, maranti, jsou v mašině přítlačné klopy ovládané vzduchem a ty by balsu rozmačkaly, i kdyby jsi jí nalepil jako dýhu, když jí podlepíš jen na krajích, balsu zvedne silné odsávání, které musí být puštěné, jinak se prach nalepí na válec a v nejmenším případě udělá rýhy, ale balsu by roztrhal. Nevím, kolik toho potřebujiš obrousit, ale ekcentrická vibrační bruska musi pro tyto učely stačit, s el. regulací a s papírem kolem 300, obyčejná vibračka je fak na prd, neudržíš rovinu, ahoj Pavel
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod VaVlast v 24/2/2013, 22:32

Nazdar Jirko.Myslím si, že by to nebyl až takový problém, ale jde to brousit pouze do tloušťky max 3mm. Zkoušel jsem méně, ale byl to velký problém. A s těmi brusnými papíry to taky není až takový problém, protože máme v práci i zrnitost 1000. Vše je možné. crazyp
Uživatelský avatar
VaVlast
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 35
Registrován: 13/2/2009, 21:41
Bydliště: Vrchoslavice
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Vančura
Letiště: Kojetín
Hangár: Creacio 1,6m,10ccm
Citabria 2m,
Miss Morava 2,42m RCGF62ccm

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod CELERON v 25/2/2013, 01:10

Diky vsem! Co clovek to nazor. dohh Ted je otazka, zda jsou egalizacky vsechny stejny a jestli neni nektera na "jemnejsi praci". Zajedu k mistnimu nabytkari co ma malou pulmetrovku a vyzkousim. Kdyz to nepujde, nezbyde nic jinyho, nez udelat tu protahovacku co jsme meli drive.

To Jojokutil: Tou excentrickou bruskou myslis kruhovou a nebo trojuhelnik zehlicku?

Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 564
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod jojokutil v 25/2/2013, 08:03

CELERON napsal:Diky vsem! Co clovek to nazor. dohh Ted je otazka, zda jsou egalizacky vsechny stejny a jestli neni nektera na "jemnejsi praci". Zajedu k mistnimu nabytkari co ma malou pulmetrovku a vyzkousim. Kdyz to nepujde, nezbyde nic jinyho, nez udelat tu protahovacku co jsme meli drive.

To Jojokutil: Tou excentrickou bruskou myslis kruhovou a nebo trojuhelnik zehlicku?

Jirka

Zkuz to na málé pokud máš možnost, jinak na velké mašině to nepořídíš, musel by jsi mít opravdu známého, který by se ti třeba po práci věnoval a zkoušel možnosti, jak to možná půjde, samozřejmě ty papíry jsou i jemné, ale né každý se ti pohrne, ho tam dávat na dvě desky, muselo by se to fakt zkoušet, nedokážu si představit, že máš desku balsy a šoupneš ji do mašiny, když nevíš, jak to dopadne, když ne, tak dáš další?? Jsou brusky které mají podtlakový stul, materiál se přisaje v celé ploše vzduchem na ní by to snad šlo, ale kdo jí má netuším? Ekcentrickou brusku jsem myslel tu kulatou průměr 150 mm papír na such zip dvě desky bych fakt neřešil, pokud ale chceš vyrábět ve velkém nezbide ti než někoho sehnat, kdo je na to vybavený :wink: dej vědět jak jsi dopadl ahoj
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod CELERON v 3/3/2013, 00:29

Tak jsem byl v ty nabytkarne zkusit prebrousit 2,5 mm balzu na 2 mm. Mistr tvrdil, ze si to tam mam strcit sam, ze to veme pruvan. Tak jsme prkno pouze polozili na kus latovky (masina bere az od 7 mm) a projeli nejdriv na prazdno. Naprosto bez problemu. Pak jsme lizli jednu stranu o 0,3 mm (ma to digital odmereni). Zase zadnej problem, povrch jak detska prd..... Pak z druhy strany 0.2 mm, zase bez problemu. Prkno 12 cm siroky, metr dlouhy sedelo na dylku a sirku 0.1 mm. Nikde nejsou zadny otlaky, vytrhany leta, probrouseniny. Ptal jsem se na hrubost, byla tam 100. Ta egalizacka je jen jeden 65 cm pas, realne brousi 60 cm, bezi do rovnoramennyho trojuhelniku, predni a zadni pritlak valec, zadny protikopacky, gumovej podavaci pas a do stran se hejbe jen ten horni valec. Pak jsme zkusili jeste prebrousit 1,2 mm dyhu Abachi na 1 mm a slo to taky. Takze na tyhle masine bez problemu. 1 hodina masiny s manikem je 680 kacek bez Dph. Prebrousit plachty na jedno ero je odhadem tak 10 minut, na ty masine se nemusi nic ladit, takze to je hned.
Taky tam maj z Eurofondu 3D CNC frezu 3x1m. Data do ni z Solidworks. Jedinej problem je, ze maji klestiny jen na prumer 4 mm a vice. Nekdo tam zkousel leteckou preklizku 3 mm tlustou vzit 2 mm frezou a protoze ta masina nema vyfukovani, tak se freza zacpavala a zapejkala.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 564
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Strojní broušení balzy

Odeslatod jojokutil v 3/3/2013, 11:49

CELERON napsal:Tak jsem byl v ty nabytkarne zkusit prebrousit 2,5 mm balzu na 2 mm. Mistr tvrdil, ze si to tam mam strcit sam, ze to veme pruvan. Tak jsme prkno pouze polozili na kus latovky (masina bere az od 7 mm) a projeli nejdriv na prazdno. Naprosto bez problemu. Pak jsme lizli jednu stranu o 0,3 mm (ma to digital odmereni). Zase zadnej problem, povrch jak detska prd..... Pak z druhy strany 0.2 mm, zase bez problemu. Prkno 12 cm siroky, metr dlouhy sedelo na dylku a sirku 0.1 mm. Nikde nejsou zadny otlaky, vytrhany leta, probrouseniny. Ptal jsem se na hrubost, byla tam 100. Ta egalizacka je jen jeden 65 cm pas, realne brousi 60 cm, bezi do rovnoramennyho trojuhelniku, predni a zadni pritlak valec, zadny protikopacky, gumovej podavaci pas a do stran se hejbe jen ten horni valec. Pak jsme zkusili jeste prebrousit 1,2 mm dyhu Abachi na 1 mm a slo to taky. Takze na tyhle masine bez problemu. 1 hodina masiny s manikem je 680 kacek bez Dph. Prebrousit plachty na jedno ero je odhadem tak 10 minut, na ty masine se nemusi nic ladit, takze to je hned.
Taky tam maj z Eurofondu 3D CNC frezu 3x1m. Data do ni z Solidworks. Jedinej problem je, ze maji klestiny jen na prumer 4 mm a vice. Nekdo tam zkousel leteckou preklizku 3 mm tlustou vzit 2 mm frezou a protoze ta masina nema vyfukovani, tak se freza zacpavala a zapejkala.
Jirka

Ahoj jirko, tak to je paráda že jsi pořídil, měl jsi štěstí na mašinu, kdybych u toho stál, taky bych měl strach, "že to vezme průvan" tak další zkušenos k dobru, ať se ti daří ahoj Pavel jsibuh
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m


Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků