Ochrana vnitřku trupu

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod CELERON v 7/4/2013, 12:11

Benzíňák potažený Oracover. Čím ochránit vevnitř v přední části trup proti benzínu a mastnotě? Dosud jsem benzín potahoval Vliesem a při stříkáním dvousložkovým akrylátem vzal i vnitřek. Teď by to asi stačilo vzít stětcem, otázka je jakou barvou a zda před a nebo po Oracoveru. Radši bych před, ale nevím, zda a na kterou barvu jde žehlit. Akrylát na auta žádnej nemám, zato spoustu Celoxu, Nitrokombinace, syntetiky a Balakrylů. Do vodovek se mi v tomhle počasí moc nechce. Předpokládám, že když se s nitrem a syntetikou stříkaly auta, tak je to odolný benzínu. Jenže zase vím, jak se pálí nitrolak při nažehlovaní.
Dokáže prosím někdo poradit.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 576
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod cada v 7/4/2013, 16:06

Nejvíc se mi osvědčil bezbarvý dvousložkový akrylátový lak na auta.
Benzínu po úplném vytvrzení odolává i dlouhodobě.
Nitrolak i běžnou syntentiku benzínem umeješ jak nic....
Uživatelský avatar
cada
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 179
Registrován: 13/5/2009, 11:03
Bydliště: Praha 6
Jméno: Jan
Příjmení: Čadek
Letiště: Tachov, Svrkyně
Hangár: Extra OM - 2,2m (ZDZ 50)
Velox Revolution (ZDZ 80)
Extra 2,3 m (MVVS 58)

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod FAF v 7/4/2013, 17:11

CELERON napsal:Benzíňák potažený Oracover. Čím ochránit vevnitř v přední části trup proti benzínu a mastnotě? Dosud jsem benzín potahoval Vliesem a při stříkáním dvousložkovým akrylátem vzal i vnitřek. Teď by to asi stačilo vzít stětcem, otázka je jakou barvou a zda před a nebo po Oracoveru. Radši bych před, ale nevím, zda a na kterou barvu jde žehlit. Akrylát na auta žádnej nemám, zato spoustu Celoxu, Nitrokombinace, syntetiky a Balakrylů. Do vodovek se mi v tomhle počasí moc nechce. Předpokládám, že když se s nitrem a syntetikou stříkaly auta, tak je to odolný benzínu. Jenže zase vím, jak se pálí nitrolak při nažehlovaní.
Dokáže prosím někdo poradit.
Díky
Jirka

Ahoj Jiří, podle mne stačí ošetřit pouze motorový prostor. To znamená domek včetně vnitřku, motorovou přepážku. Na Veloxu 2,6 jsem to tak měl, létal jsem s ním pět sezon. Žádný problém nebyl. Nátěr jsem provedl nitrem poředěným epoxydem.
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod Vilda74 v 7/4/2013, 20:23

Já použil jednosložkový epoxidový lak a pohoda. Čistá práce, žádné míchání a výsledek bez problému. Lze požehlovat, ale dělal jsem jen motorový prostor, takže jen okraje nažehlovačky co přechází z trupu dovnitř pod mot. krytem.
Dokud to lítá, je se z čeho radovat. Jakmile to spadne, je o čem mluvit...
Uživatelský avatar
Vilda74
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 167
Registrován: 8/10/2007, 12:25
Bydliště: Česká Třebová
Jméno: Martin
Příjmení: Formánek
Letiště: AK Česká Třebová
Hangár: Extra 31% Pilot RC

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod CELERON v 7/4/2013, 23:28

Nemyslel jsem samozřejmě celej trup ale jen domek, motorovou přepážku, prostor kolem občas prskajícího trombónu a výfukový kanál. Takže přižehlování bočnic na motorovku a dna do výfukovýho kanálu.

to Vilda74: Jednosložkový epoxid lak? To existuje? Kdo to dělá a jak dlouho to tvrdne?

to FAF: Myslíš stejně naředěnej laminační jako kdysi na křídla F3D?

to cada: Já vím, že dvousložkovej akrylát na auta je nejlepší. Bohužel k nejbližšímu míchačovi to mám tam a zpět 75 km, auto v servisu a tak jsem uvažoval něco z matrošů, co mám doma.

Díky všem, Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 576
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod MomoBrut v 8/4/2013, 08:38

Jde to i letoxitem, ktery se vhodne naredi lihem, schne to dele, tak 2 dny. Doporucuji dve vrstvy po sobe, prvni na zaplneni poru a prebrouseni, druha tenka vrstva na finale ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod Vilda74 v 8/4/2013, 13:10

Dokud to lítá, je se z čeho radovat. Jakmile to spadne, je o čem mluvit...
Uživatelský avatar
Vilda74
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 167
Registrován: 8/10/2007, 12:25
Bydliště: Česká Třebová
Jméno: Martin
Příjmení: Formánek
Letiště: AK Česká Třebová
Hangár: Extra 31% Pilot RC

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod vit21 v 8/4/2013, 16:58

Letu zdar!!!
Což takhle klasiku? Jakýkoli epoxy naředit lihem. Ty jednosložkový většinou neodolávají benzínu. :precti:
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Ochrana vnitřku trupu

Odeslatod Radek Gregor v 9/4/2013, 08:37

vit21 napsal:Letu zdar!!!
Což takhle klasiku? Jakýkoli epoxy naředit lihem. Ty jednosložkový většinou neodolávají benzínu. :precti:

dělám to stejně .
Uživatelský avatar
Radek Gregor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 140
Registrován: 8/4/2011, 13:02
Jméno: Radek
Příjmení: Gregor
Letiště: Fryšták - Žabárna
Hangár: Extra 300 v2 Extr.flight 2,6m
Extra MX Pa model , ...


Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron