Stránka 1 z 1

Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 7/4/2013, 12:11
od CELERON
Benzíňák potažený Oracover. Čím ochránit vevnitř v přední části trup proti benzínu a mastnotě? Dosud jsem benzín potahoval Vliesem a při stříkáním dvousložkovým akrylátem vzal i vnitřek. Teď by to asi stačilo vzít stětcem, otázka je jakou barvou a zda před a nebo po Oracoveru. Radši bych před, ale nevím, zda a na kterou barvu jde žehlit. Akrylát na auta žádnej nemám, zato spoustu Celoxu, Nitrokombinace, syntetiky a Balakrylů. Do vodovek se mi v tomhle počasí moc nechce. Předpokládám, že když se s nitrem a syntetikou stříkaly auta, tak je to odolný benzínu. Jenže zase vím, jak se pálí nitrolak při nažehlovaní.
Dokáže prosím někdo poradit.
Díky
Jirka

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 7/4/2013, 16:06
od cada
Nejvíc se mi osvědčil bezbarvý dvousložkový akrylátový lak na auta.
Benzínu po úplném vytvrzení odolává i dlouhodobě.
Nitrolak i běžnou syntentiku benzínem umeješ jak nic....

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 7/4/2013, 17:11
od FAF
CELERON napsal:Benzíňák potažený Oracover. Čím ochránit vevnitř v přední části trup proti benzínu a mastnotě? Dosud jsem benzín potahoval Vliesem a při stříkáním dvousložkovým akrylátem vzal i vnitřek. Teď by to asi stačilo vzít stětcem, otázka je jakou barvou a zda před a nebo po Oracoveru. Radši bych před, ale nevím, zda a na kterou barvu jde žehlit. Akrylát na auta žádnej nemám, zato spoustu Celoxu, Nitrokombinace, syntetiky a Balakrylů. Do vodovek se mi v tomhle počasí moc nechce. Předpokládám, že když se s nitrem a syntetikou stříkaly auta, tak je to odolný benzínu. Jenže zase vím, jak se pálí nitrolak při nažehlovaní.
Dokáže prosím někdo poradit.
Díky
Jirka

Ahoj Jiří, podle mne stačí ošetřit pouze motorový prostor. To znamená domek včetně vnitřku, motorovou přepážku. Na Veloxu 2,6 jsem to tak měl, létal jsem s ním pět sezon. Žádný problém nebyl. Nátěr jsem provedl nitrem poředěným epoxydem.

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 7/4/2013, 20:23
od Vilda74
Já použil jednosložkový epoxidový lak a pohoda. Čistá práce, žádné míchání a výsledek bez problému. Lze požehlovat, ale dělal jsem jen motorový prostor, takže jen okraje nažehlovačky co přechází z trupu dovnitř pod mot. krytem.

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 7/4/2013, 23:28
od CELERON
Nemyslel jsem samozřejmě celej trup ale jen domek, motorovou přepážku, prostor kolem občas prskajícího trombónu a výfukový kanál. Takže přižehlování bočnic na motorovku a dna do výfukovýho kanálu.

to Vilda74: Jednosložkový epoxid lak? To existuje? Kdo to dělá a jak dlouho to tvrdne?

to FAF: Myslíš stejně naředěnej laminační jako kdysi na křídla F3D?

to cada: Já vím, že dvousložkovej akrylát na auta je nejlepší. Bohužel k nejbližšímu míchačovi to mám tam a zpět 75 km, auto v servisu a tak jsem uvažoval něco z matrošů, co mám doma.

Díky všem, Jirka

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 8/4/2013, 08:38
od MomoBrut
Jde to i letoxitem, ktery se vhodne naredi lihem, schne to dele, tak 2 dny. Doporucuji dve vrstvy po sobe, prvni na zaplneni poru a prebrouseni, druha tenka vrstva na finale ...

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 8/4/2013, 13:10
od Vilda74

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 8/4/2013, 16:58
od vit21
Letu zdar!!!
Což takhle klasiku? Jakýkoli epoxy naředit lihem. Ty jednosložkový většinou neodolávají benzínu. :precti:

Re: Ochrana vnitřku trupu

OdeslatNapsal: 9/4/2013, 08:37
od Radek Gregor
vit21 napsal:Letu zdar!!!
Což takhle klasiku? Jakýkoli epoxy naředit lihem. Ty jednosložkový většinou neodolávají benzínu. :precti:

dělám to stejně .