Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výkon plechovek
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2006 8:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
zdravím,
zajímají mne výkony stejnosměrných motorů tř. 400 a 600.
Dá se někde na netu stáhnout tabulka s těmito výsledky ?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: potřebný výkon
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2006 9:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
A já bych se chtěl zeptat, jak je to s volbou tahu motoru. Jak zvolit vhodnou pohonnou jednotku. Jestli záleží jen na údaji tahu motoru proti hmotnosti letadla(?) A co třeba typ letada, jak je to u dvouplošníku... Já jsem čistokrevný větroňář, který toto nikdy neřešil a teď jsem se rozhodl udělat si malé éro na elektriku ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2006 11:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2005
Příspěvky: 409
Bydliště: Přibyslav
Zdravím pánové, myslím, že by Vám oběma pomohla tato tabulka: http://flyingmodels.org/motortest/pdf/T ... test_5.pdf plechovky jsou od strany 102...doporučuji uložit a neustále studovat :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2006 11:45 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.10.2004
Příspěvky: 160
výborné, skvělé


Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2006 13:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Jojo, mereni z toho svedskyho webu jsou hodne zajimavy cteni.
Jinak vztah statickeho tahu a hmotnosti letadla nestaci, je trochu slozitejsi, jde v tom taky o rychlost letu a zpusob litani vubec. Napr. akrobat s malym plosnym zatizenim ale velkym odporem (dvouploch) bude litat pomalu ale chce velky stat. tah (na viseni vyssi tah nez hmotnost) - tzn. velka vrtule s malym stoupanim = nizkootackovy motor nebo prevodovka. Rychle ero, pylonak, hotliner, stihacka, potrebuje malou vrtuli s velkym stoupanim a velkejma otackama. No a na vztah prikonu k hmotnosti modelu se pouziva takove empiricke pravidlo -
100W/kg = sotva to poleti
120W/kg = rozumne letani, start ze zeme, atd
150W/kg a vice = zive letani a akrobacie

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.05.2006 5:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
hm, dobry.... a jak ovlivni tak jednotky pohonu převodovka ? Např. Speed 500 má udávaný výkon na hřídeli 66W. Bude s převodovkou 1:3 a vrtulí 250/120 tah větší než s 200/120 na přímo ? Chci postavit el. větroně na S600 s převodovkou a potřebuju vědět jak ten větroň může bejt velkej (plocha kř.) a těžkej aby to nějak lítalo. Zdroj uvažuji 3čl. Lipol.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.05.2006 5:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.6.2004
Příspěvky: 1627
Bydliště: LIBEREC
pepan píše:
Zdravím pánové, myslím, že by Vám oběma pomohla tato tabulka: http://flyingmodels.org/motortest/pdf/T ... test_5.pdf plechovky jsou od strany 102...doporučuji uložit a neustále studovat :)

odkaz je skvělý ale končí motorem tř.480 :?
já potřebuji výsledky z měření S500 a hlavně S600 :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 23.05.2006 16:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2006
Příspěvky: 471
mrknete sem :wink:
http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 10:35 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2006
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové
ja bych potreboval vedet tah S400 6V s vrtuli graupner nylon 6/4....popr jinou vrtuli


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 10:51 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
S400 a 6x4 - to je prece notoricky znama kombinace, na 7cl nebo 2xLipo, proud kolem 9-10A, stat tah 200-240g...

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 10:53 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2006
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové
potreboval bych vykon tak 50W... :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 10:58 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2006
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové
8O 8O 8O jenom?!?!?!?!?!ja potrebuju aby me to vyneslo nahoru hornoplosaka kterej bude vazit asi kolem 450g...mozna vic!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 11:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Prikon 50W tam bude urcite, spis vic, ale ucinnost bude nic moc, kome 50%... k tomu mala vrtule, velky otacky = pomerne maly staticky tah ale slusna rychlost, do akrobata visoletu to neni, ale lita s tim spousta letadel, od ruznych variaci na Cessnu az po 1.6m vetrone...

Ted jsem si vzpomnel, ona se v teto kombinaci pouziva spis S400 7.4V, tam pak jde i osmiclanek, ta 6ti voltova bude spis na 2x Lipol, nebo 6nicd... nevim jestli 7mi cl prezije ? mozna s lehci vrtuli - sklopka 6x3... :?:

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 11:03 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2006
Příspěvky: 59
Bydliště: Hradec Králové
vsak ja to potrebuju na 2s lipol....aby me to utahlo neco podobnyho jako je cessna s rozpetim 1m a vahou asi kolem tech 450g..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 24.05.2006 11:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Letadlo neni vrtulnik :!: , statickej tah ma vyznam jen pri viseni, jinak je to jen takova orientacni hodnota. Hornoploch 450g s rozumnou plochou kridla (kolem 18dm2, aby plosny zatizeni vyslo tak nejak 24-26 g/dm2) s tim poleti jako skutecny sportovni letadlo - zadny stoupani kolmo nahoru, ale klidny let , snad i s rozumnou rezervou vykonu...

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Naposledy upravil Abu dne stř 24.05.2006 11:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz