Stránka 1 z 1

Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 27/2/2014, 00:10
od CELERON
Vloni v létě jsem potřeboval sežehlit fólii několika barev. Udělal jsem si šablony, nastříhal fólie s 5 mm přesahem, nastříkal hladký lamino teflon sprejem. Jednu fólii jsem nechal s krycí fólií, položil na lamino. Druhou fólii jsem částečně sloupl krycí fólii, odstřihnul z ní asi 10 mm v místě sežehlení a zase vrátil krycí fólii zpět. Položil ji na desku s 5 mm přesahem přes první fólii a zkusil sežehlit.
No a v ten moment se začalo totálně nedařit. Ať jsem nastavil žehličku jakkoliv, buď se fólie nespojila, nebo se už zase začala krabatit, nebo to chvíli šlo, pak se zase začala krabatit či se neslepila. Zkoušel jsem žehličku napřímo i přes hadr. Po půl dni mršení fólie jsem s tím praštil do kouta a pak už nebyl čas. Teď zase je a chtěl bych to zkusit znova.
Dělám něco podle dosavadního popisu špatně? Napadá mě, jestli to není žehličkou. Ta moje má mechanickej termostat, není problém moc velká hystereze teploty? Není nutná žehlička s elektronickou regulací která má určitě hysterezi podstatně menší?
Něco jsem již postupně požehlil ale vždy to bylo přímo "na celoplošný dřevo". Tady je spousta napojení "v luftě" takže se musí připravit celý potah předem.
Díky za případné rady.
Jirka

Re: Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 27/2/2014, 10:57
od MomoBrut
Myslim, ze sis odpovedel sam, potrebujes neco, co ti nebude tolik menit teplotu. A taky plati, ze ruzne barvy folie maji ruznou gramaz a take potrebuji trochu odlisnou teplotu. Ja historicky sezehluju standardni nenaparovaci zehlickou, kterou uz mam nekolik let, a ktera ma samozrejme velkou plochu a tak se u ni ta teplota zase asi tolik nemeni. Pouzivam jedno kompromisni nastaveni, ktere mi funguje na vsechny folie. A presah jen 5 mm je pomerne malo, doporucuju 7-8 mm. Ocenis to hlavne pri opatrnem vypinani potahu na konstrukci.

Re: Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 27/2/2014, 11:10
od FAF
Ahoj Jirko, pěkný videonávod udělal Lukáš Nesnídal- Orionmodels.Měli ho na stránkách, případně ho najdeš na netu.

Re: Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 27/2/2014, 12:45
od VasikB
Mám standartní modelářskou žehličku od Q-model s mechanickým nastavením. Folii sežehluji na dva puntíky. Postup je jednoduchý, podle šablon nachystám jednotlivé části. Následně ze všech částí odstraním krycí papír. Jako podklad používám krycí papír, který jsem vyzískal sloupnutím celé role folie (folii jsem následně použil). Jednotlivé díly sesadím s přesahem cca 8mm, na více bodech lehce přichytím a celou plochou žehličky sežehluji. Na dva puntíky se nic neškvaří, jde to samo. Zásadní problém u tebe vidím ten, že máš na jedné části odstraněn krycí papír jen z části, pak se každá část folie jinak prohřívá. Je třeba se toho nebát, sloupnout veškeré části a sežehlovat na originál podkladním papíře. Jedině takhle lze dosáhnout dobrého výsledku.

Re: Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 28/2/2014, 00:59
od CELERON
FAF napsal:Ahoj Jirko, pěkný videonávod udělal Lukáš Nesnídal- Orionmodels.Měli ho na stránkách, případně ho najdeš na netu.

Maj ho tam. Poučný, například jsem netušil, že ten teflon na laminu se musí vyleštit. Akorát na tom bílým laminu není pořádně vidět, jestli tu modrou a červenou celoplošně nažehlují na podkladní bílou, nebo ta bílá je vystříhaná a opravdu se sežehluje jen na těch 8 mm přesah.
No zkusím jinou žehličku, stáhnout komplet krycí vrstvu a uvidíme.
Takže o víkendu budu zkoušet. Díky za rady.
Jirka

Re: Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 28/2/2014, 01:21
od FAF
CELERON napsal:
FAF napsal:Ahoj Jirko, pěkný videonávod udělal Lukáš Nesnídal- Orionmodels.Měli ho na stránkách, případně ho najdeš na netu.

Maj ho tam. Poučný, například jsem netušil, že ten teflon na laminu se musí vyleštit. Akorát na tom bílým laminu není pořádně vidět, jestli tu modrou a červenou celoplošně nažehlují na podkladní bílou, nebo ta bílá je vystříhaná a opravdu se sežehluje jen na těch 8 mm přesah.
No zkusím jinou žehličku, stáhnout komplet krycí vrstvu a uvidíme.
Takže o víkendu budu zkoušet. Díky za rady.
Jirka

Jen 8 mm! Viděl jsem je přitom.

Re: Sežehlování fólii

OdeslatNapsal: 28/2/2014, 01:28
od thsoft
Mě to šlo vloni tak že jsem na fólii chytal jen malý body po 5cm špičkou žehličky. Nesmí se to moc přehnat aby ten bod šel rozžehlit.
Vždy jsem podržel špičku a napočítal asi do čtyř. Zbytek jsem dělal na modelu. Ale výhoda byla že to byly křídla s celoplošnou dýhou.
Pak to šlo pěkně celoplošně pojezdit žehličkou. Žádný teflon jen na tom papíru od folie a folie byla z HC.

Konstrukci budu dělat letos na Veloxovi a chtěl jsem to zkusit stejně...

Tomáš

VasikB napsal:Mám standartní modelářskou žehličku od Q-model s mechanickým nastavením. Folii sežehluji na dva puntíky....