Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Syntetika nebo ricin ???
PříspěvekNapsal: úte 25.04.2006 12:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2004
Příspěvky: 263
Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
Zdravím všechny :wink:. No chtěl bych posbírat pár vědomostí a zkušeností, výhody jednoho proti druhýmu, jak se dá přejít z ricinu na syntetiku atd. Díky všem za reakce .....

_________________
\_ StanY _/


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 25.04.2006 17:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 328
Bydliště: Praha 5
v krámě mi řekli že z ricínu na sintetiku přejít nemůžeš ale.
Pak jsem přišel na letiště a poptal se svého kamaráda a ten mi řek že to je ůplně v poho po hodně letech lítání zkusil Sintetiku ale nepoznal rozdíl tak zustal u ricínu . Já lítal na S5 Titan 5 litrů za 800 kč motor chodil parádně . Ale pak už mne to nebyvilo tak jsem si od toho samého kámoše koupil 100 l Methilu a mýchám si palivo sám Vyjde mne litr na nějakých 17 kč . A rozdíl je jen v tom že je motor citlivější na vyladění. Thats all


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.04.2006 12:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2004
Příspěvky: 263
Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
A není to ještě o nějakým karbonování a tak ??? jako že třeba ricin víc zasírá motor ??? opravdu v tom není rozdíl ..... se mě jaksi nezdá :oops: :roll: :evil: :?:

_________________
\_ StanY _/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.04.2006 12:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
ricin zasira letadlo - jediny duvod proc syntetiku
jinak vsechny motory jsou delane na ricin, takze pro motor je urcite lepsi ricin, ale kdo ma vecne cistit letadlo? Jinak syntetiku je dobre pouzit pred zimou, aby motor pres zimu nezatuh. Syntetika je s ricinem stejne namichana, aby se motor nezadrel. Takze pokud ti de ciste o motor tak ricin, pokud jses linej jako ja tak syntetiku.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.04.2006 16:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 328
Bydliště: Praha 5
To jo máš potom motor pěkne černý od spáleného ricínu . Ale když se ti dobře chladí tak neni problém ani s nečistotou na motoru. Jo a ještě je tu rozdíl Sintetika hezky voní
:D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 28.04.2006 23:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.12.2004
Příspěvky: 9
Při provozu na ricin se v motoru usazuje karbon. Syntetické oleje tenhle karbon naleptávají, takže se může stát, že se ho kousek uvolní a poškodí se výbrus nebo se motor zadře. Z toho plyne, že při přechodu z ricinu na syntetiku je třeba motor nejdříve zbavit karbonu.
Tvrzení "vsechny motory jsou delane na ricin" je matoucí, možná platí pro některé motory, ale zdaleka ne pro všechny. Je dobré si vždycky přečíst, co doporučuje výrobce. Např. Yamada do svých čtyřtaktů dovoluje používat jen syntetiku, pokud by se k ní přidával ricin, tak max. 2%. Webra doporučuje syntetiku, ricin nevylučuje.
Dalším bludem je tvrzení "Syntetika je s ricinem stejne namichana ...". Zajímalo by mě, který olej má autor na mysli, předpokládám, že se tu bavíme o olejích pro modelářské metylové motory. U některých olejů (např. řada Aerosyth, Aerosave) totiž přidání i malého množství ricinu vede ke zhoršení jejich mazacích vlastností.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.04.2006 17:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
nejrozsirenejsi modelarske motory v CR - MVVS, OS, ASP jsou navrzene na ricin

ani aerosynth neni ciste syntenicky a ricin obsahuje

tot vse co o tom vim - zkousel jsem syntetiku i ricin a jediny duvod proc syntetiku pouzivat vidim v cistem letadle


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 30.04.2006 1:29 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.12.2004
Příspěvky: 9
Stačí se podívat na www.aerosynth.de a přečíst si specifikace olejů. Kromě toho tam je i pár užitečných tipů pro provoz motorů a použití olejů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 30.04.2006 7:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 328
Bydliště: Praha 5
Sintetika a čisté letadlo to se mi nějak nezdá. já lítal na S5 od graupnera a éro jsem mněl zadělené stejně jako ted s ricínem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 30.04.2006 8:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
koukal jsem na tu specifikaci a zda se za mas pravdu a ricin v tom neni, tak uz nevim kde jsem to vzal

letadlo mi se syntetikou pripada podstatne min zadelane, hlavne toho oleje je v palivu min, lepe se cisti a krasne voni


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 30.04.2006 10:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
j3nda píše:
koukal jsem na tu specifikaci a zda se za mas pravdu a ricin v tom neni, tak uz nevim kde jsem to vzal

letadlo mi se syntetikou pripada podstatne min zadelane, hlavne toho oleje je v palivu min, lepe se cisti a krasne voni


Voní ricin. Syntetika smrdí jako bolavá noha...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 30.04.2006 11:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2005
Příspěvky: 19102
Přesně tak-charakteristická vůně ricínu a charakteristický smrad syntetiky. :lol: :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 01.05.2006 22:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 7.6.2005
Příspěvky: 417
Bydliště: Praha 6
Chlapy nevim,nevim soudit olej podle vůně....... :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 02.05.2006 8:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2004
Příspěvky: 263
Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
NO tak dikec za rozbor :D takže pro mě z toho pline že pokud mám již delší dobu používanej 6ccm motor na ricin tak u něj asi zůstat že :roll: Ale pokud by teda človek šel do novýho motoru výšší kubatury tak asi rovnou na syntetiku :?: :idea: (protože líp maže míň bordeluje a pro některý víc voní :D:D )

_________________
\_ StanY _/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 02.05.2006 9:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
ale prijde to skoro na dvojnasobek, takze bych si to u vetsi kubatury rozmyslel - u myho 7,5ccm jsem to nakou dobu zkousnul, ale uprimne ted co jsem si postavil nove letadlo kde je vyfuk orientovany dolu, koupil jsem si silikonovy natrubek na vyfuk a zase se vracim k ricinu

syntetiku si dam zase na posledni nadrz pred zimnim spankem


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz