Autor |
Zpráva |
StanY
|
Napsal: úte 25.04.2006 13:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2004 Příspěvky: 263 Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
|
Zdravím všechny . No chtěl bych posbírat pár vědomostí a zkušeností, výhody jednoho proti druhýmu, jak se dá přejít z ricinu na syntetiku atd. Díky všem za reakce .....
_________________ \_ StanY _/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
plavec
|
Napsal: úte 25.04.2006 18:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 328 Bydliště: Praha 5
|
v krámě mi řekli že z ricínu na sintetiku přejít nemůžeš ale.
Pak jsem přišel na letiště a poptal se svého kamaráda a ten mi řek že to je ůplně v poho po hodně letech lítání zkusil Sintetiku ale nepoznal rozdíl tak zustal u ricínu . Já lítal na S5 Titan 5 litrů za 800 kč motor chodil parádně . Ale pak už mne to nebyvilo tak jsem si od toho samého kámoše koupil 100 l Methilu a mýchám si palivo sám Vyjde mne litr na nějakých 17 kč . A rozdíl je jen v tom že je motor citlivější na vyladění. Thats all
|
|
Nahoru |
|
|
StanY
|
Napsal: stř 26.04.2006 13:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2004 Příspěvky: 263 Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
|
_________________ \_ StanY _/
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: stř 26.04.2006 13:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
ricin zasira letadlo - jediny duvod proc syntetiku
jinak vsechny motory jsou delane na ricin, takze pro motor je urcite lepsi ricin, ale kdo ma vecne cistit letadlo? Jinak syntetiku je dobre pouzit pred zimou, aby motor pres zimu nezatuh. Syntetika je s ricinem stejne namichana, aby se motor nezadrel. Takze pokud ti de ciste o motor tak ricin, pokud jses linej jako ja tak syntetiku.
|
|
Nahoru |
|
|
Kofa
|
Napsal: sob 29.04.2006 0:57 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 21.12.2004 Příspěvky: 9
|
Při provozu na ricin se v motoru usazuje karbon. Syntetické oleje tenhle karbon naleptávají, takže se může stát, že se ho kousek uvolní a poškodí se výbrus nebo se motor zadře. Z toho plyne, že při přechodu z ricinu na syntetiku je třeba motor nejdříve zbavit karbonu.
Tvrzení "vsechny motory jsou delane na ricin" je matoucí, možná platí pro některé motory, ale zdaleka ne pro všechny. Je dobré si vždycky přečíst, co doporučuje výrobce. Např. Yamada do svých čtyřtaktů dovoluje používat jen syntetiku, pokud by se k ní přidával ricin, tak max. 2%. Webra doporučuje syntetiku, ricin nevylučuje.
Dalším bludem je tvrzení "Syntetika je s ricinem stejne namichana ...". Zajímalo by mě, který olej má autor na mysli, předpokládám, že se tu bavíme o olejích pro modelářské metylové motory. U některých olejů (např. řada Aerosyth, Aerosave) totiž přidání i malého množství ricinu vede ke zhoršení jejich mazacích vlastností.
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: sob 29.04.2006 18:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
nejrozsirenejsi modelarske motory v CR - MVVS, OS, ASP jsou navrzene na ricin
ani aerosynth neni ciste syntenicky a ricin obsahuje
tot vse co o tom vim - zkousel jsem syntetiku i ricin a jediny duvod proc syntetiku pouzivat vidim v cistem letadle
|
|
Nahoru |
|
|
Kofa
|
Napsal: ned 30.04.2006 2:29 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 21.12.2004 Příspěvky: 9
|
Stačí se podívat na www.aerosynth.de a přečíst si specifikace olejů. Kromě toho tam je i pár užitečných tipů pro provoz motorů a použití olejů.
|
|
Nahoru |
|
|
plavec
|
Napsal: ned 30.04.2006 8:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 328 Bydliště: Praha 5
|
Sintetika a čisté letadlo to se mi nějak nezdá. já lítal na S5 od graupnera a éro jsem mněl zadělené stejně jako ted s ricínem.
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: ned 30.04.2006 9:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
koukal jsem na tu specifikaci a zda se za mas pravdu a ricin v tom neni, tak uz nevim kde jsem to vzal
letadlo mi se syntetikou pripada podstatne min zadelane, hlavne toho oleje je v palivu min, lepe se cisti a krasne voni
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 30.04.2006 11:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
j3nda píše: koukal jsem na tu specifikaci a zda se za mas pravdu a ricin v tom neni, tak uz nevim kde jsem to vzal
letadlo mi se syntetikou pripada podstatne min zadelane, hlavne toho oleje je v palivu min, lepe se cisti a krasne voni
Voní ricin. Syntetika smrdí jako bolavá noha...
|
|
Nahoru |
|
|
honzisk
|
Napsal: pon 01.05.2006 23:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.6.2005 Příspěvky: 417 Bydliště: Praha 6
|
Chlapy nevim,nevim soudit olej podle vůně.......
|
|
Nahoru |
|
|
StanY
|
Napsal: úte 02.05.2006 9:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2004 Příspěvky: 263 Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
|
NO tak dikec za rozbor takže pro mě z toho pline že pokud mám již delší dobu používanej 6ccm motor na ricin tak u něj asi zůstat že Ale pokud by teda človek šel do novýho motoru výšší kubatury tak asi rovnou na syntetiku (protože líp maže míň bordeluje a pro některý víc voní :D )
_________________ \_ StanY _/
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: úte 02.05.2006 10:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
ale prijde to skoro na dvojnasobek, takze bych si to u vetsi kubatury rozmyslel - u myho 7,5ccm jsem to nakou dobu zkousnul, ale uprimne ted co jsem si postavil nove letadlo kde je vyfuk orientovany dolu, koupil jsem si silikonovy natrubek na vyfuk a zase se vracim k ricinu
syntetiku si dam zase na posledni nadrz pred zimnim spankem
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|