Reborn - YAK-55Mv2

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 30/5/2016, 11:06

Ahoj, muze to byt tezistem. Muze to byt vicero vecmi, chce to vice letu, abych zjistil, co presne se deje. Teziste pro spravne chovani v 45 stupnovem stoupani je nyni o neco vice vpredu. Trochu se totiz zkratilo rameno stabilizatoru a je take mensi stabilizator. Kazdopadne aktualni poloha teziste je takova, ze bych ji spise menit nechtel. Ono to take muze byt tim, ze se kridelka proste nehybou uplne stejne. Vykruty je treba vyzkouset v kolmem stoupaku, v klesaku, aby bylo jasne, ze neni problem se servy a pak resit diferenciaci, pak pripadne mix ail->rud.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod mac v 30/5/2016, 16:32

Po prvom prispevku som sa chcel pytat, kde si posuval vop.. To iste som urobil pred par rokmi na jaku co kreslil lv podla katany, na tom 2m som myslim posuval o 6cm, ak si dobre pamatam, ale netelo to, stale je v kostre na skrini :-)
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 462
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Jméno: Miso
Příjmení: Mac
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 30/5/2016, 19:33

Kazde ero se da rozletat. Nevim, jestli cteny ctenar cte, ale treba to neni uplne jasne. Ze to neni axialni znamena, ze to neni trochu axialni, je to axialnejsi nez drtiva vetsina ne zcela cistych stredoplosniku pred nastavenim diferenciace. Vsichni ze zaletu prihlizejicich to hodnotili tak, ze neni co trimovat a zaletavat. Ale ne kazde oko vidi stejne, ze ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod winter v 31/5/2016, 14:06

Míra ve všech směrech precizní. Od prvního říznutí do balsy až po létání. crazyp ***winter***
Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 293
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod marekh v 31/5/2016, 15:00

MomoBrut napsal:Ahoj, muze to byt tezistem. Muze to byt vicero vecmi, chce to vice letu, abych zjistil, co presne se deje. Teziste pro spravne chovani v 45 stupnovem stoupani je nyni o neco vice vpredu. Trochu se totiz zkratilo rameno stabilizatoru a je take mensi stabilizator. Kazdopadne aktualni poloha teziste je takova, ze bych ji spise menit nechtel. Ono to take muze byt tim, ze se kridelka proste nehybou uplne stejne. Vykruty je treba vyzkouset v kolmem stoupaku, v klesaku, aby bylo jasne, ze neni problem se servy a pak resit diferenciaci, pak pripadne mix ail->rud.



Prepáč ale neodpovedal si mi na otázku že kde je posunute ťažisko a o koľko V1 oproti V2.
Podľa zlepšenia 3D obratov je určite vo V2 posunuté do zadu oproti V1 ale koľko ??
Ja len aby tvoja skúsenosť nevyšla nazmar.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod badan v 2/6/2016, 08:06

marekh napsal:Podľa zlepšenia 3D obratov je určite vo V2 posunuté do zadu oproti V1.


Tak tohle na úpravu vlastností přece nemusí mít vliv. U V2 není úprava vlastností dána posunutím těžiště :wink:
Míra v příspěvcích nahoře píše že T má nyní spíš vepředu.
Uživatelský avatar
badan
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 524
Registrován: 8/2/2007, 16:44
Jméno: Dan
Příjmení: Bartušek
Letiště: La Pleše
Hangár: Vertigo 3M, DLE 170

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 3/6/2016, 20:50

Tak dnes jsem dal dalších 7 zalétávacích startů, 5 l benzínu fuč. Jakmile jsem se dostal při zalétávání k diferenciaci, zjistil jsem, že mám z původního programu pro původní verzi aktivovaný mix, který tam být neměl, konkrétně R->E, a to je celé. Po deaktivaci, nastavení zcela minimální diferenciace a novém nastavení korekčních mixů pro nožový let, které jsou o trochu jiné a menší, než u původní verze, jsou výkruty axiální ...
Poslední 2 lety jsem se ještě dál seznamoval s novými vlastnostmi a jsem nadšený, už jsem to psal, autorita ocasu je parádní, s jistotou se to dá v přetažení vodit jak pes na vodítku. Kopané výkruty jsou asi nejlepší, co jsem měl možnost kdy zkusit, extrémně rychlé, trup minimálně uhýbá ze směru, zastavuje okamžitě, EF 54ka je proti tomu děs a běs, pop-top je až nezvykle divoký pro aktuální rozsah výchylek, ještě se to musí krapet poladit ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 6/6/2016, 15:23

Zrevidoval jsem adresáře na webu, vrátil jsem tam starší věci, které jsem musel dříve kvůli velikosti smazat. Tak, jak je to teď, to už asi delší dobu zůstane.

http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/index.html
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 1/7/2016, 15:26

Mám nějakých 30 startů za sebou, je poladěno. Nějaké fotky jsem dal na web ... http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK55Mv2final/index.html
Poslední věcí, kterou otestuju, jsou různé SFG. Ty jsem navrhl tak, že se dávají na křidélko, ne na křídlo ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod honz74 v 5/7/2016, 10:25

Všiml jsem si těch malých plošek na všech kormidlech, nevím jak je správně nazvat. To je jenom, aby to bylo jak na skutečném éru?
Ani jsem taky nepochopil, kde přesně budou přidělány SFG. Píšeš v šachtě křidélka, tu jsi tedy dodělával dodatečně nebo jsi s tím při stavbě již počítal? Na fotkách na tvým webu u křídel to nevidím.
honz74
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 66
Registrován: 5/1/2012, 12:55
Jméno: Jan
Příjmení: Hala
Letiště: Borovník
Hangár: YAK 54 2,7m
YAK 55M 37%

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 5/7/2016, 12:35

Ty "plošky" jsou jen maketová záležitost, jinak je to obdoba trimu na skutečných letadlech.

SFG jsem včera jen krátce testoval, ještě to chce více startů. Zatím jsem to zkoušel jen v některých obratech a musím říct, že je to jednoznačně benefit, negativa se zatím neprojevila. Hodně se zvýší účinnost směrovky a od toho je vše další odvozeno. popíšu to později.
Co se týče konstrukce křidélka, s SFG bylo ve V2 od začátku počítáno. Tady je to vidět a je to i popsáno ...
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK55Mv2 ... idlka.html
a tady jsou samotná SFG ...
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK55Mv2sfg/index.html
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 8/7/2016, 19:35

No a takhle to vypadá s největšími SFG, které jsem udělal ...
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK55Mv2 ... misfg.html
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 11/7/2016, 10:36

Tak jsem SFG otestoval dostatečně. Budu popisovat to, co přinesou ty větší ze dvou testovaných typů. Vše je popsáno vzhledem k 55, která nemá trup za kabinou, vliv SFG je o to větší. Pokud to na začátek úplně zjednoduším, tak první věc je, že se zvýší účinnost směrovky na rychlosti, naopak na pádovce je éro úplně předvídatelné, proudnice na konci křídla se trhají podstatně méně a později, znatelně se sníží nutnost korekce křidélky v přetažení.

Rozdíly pro jednotlivé obraty, které jsou patrné při porovnání téhož bez SFG:
- v nožové vývrtce (tažené i tlačené) model výborně a předvídatelně drží, rychlost otáčení kolem křídla se zvýší, model opadává pomaleji, přechod z nožové vývrtky do jiného obratu je zcela bezproblémový a předvídatelný,
- dá se zaletět lepší poptop a jeho variace, éro drží lépe a snáze vodorovnou plochu otáčení, při stejné vstupní energii udělá více otáček,
- éro zaletí taženou plochou vývrtku, což bez SFG téměř nejde, aby to vypadalo pěkně, také přechod z ploché vývrtky do jiného obratu je bezproblémový a předvídatelný,
- waterfall se méně zvrhává na stranu, je potřeba o dost menší korekce směrovky,
- v přetažení lze dělat bezpečně utaženější ploché zatáčky, proudnice se netrhají, éro se dá v přetažení vodit jak pes na vodítku,
- jeden výkrut do kruhu nebo v přemetu je lépe předvídatelný ve své 3/4, kde mají éra obvykle problém s odezvou, zásahy do směrovky jsou menší, letí se to o dost snadněji,
- nasazení a začátek kopaných výkrutů zůstal stejně dobrý jako bez SFG, kopané výkruty jsou mírně pomalejší (ale stále o dost rychlejší, než je běžné), zásadní změnou je přesnost zastavení výkrutu, které je v podstatě okamžité po puštění kormidel,
- vícebodové výkruty na rychlosti vyžadují žádnou nebo minimální korekci směrovky, výsledkem je zcela stabilní a nekývající se trup, vypadá to prostě perfektně,
- maximální rychlost výkrutů se snížila, není to ale tak výrazné.

Kdybych to měl lapidárně shrnout, SFG se mi sice vzhledově nelíbí, ale budu s nima létat ... tečka.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod mac v 11/7/2016, 12:50

kopané výkruty jsou mírně pomalejší (ale stále o dost rychlejší, než je běžné) nemas video? resp. referencne video na "bezne" rychly kopany..
pop top při stejné vstupní energii udělá více otáček aj to by som chcel vidiet bez a s, stacilo by na mobil
Ano su skarede :-)
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 462
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Jméno: Miso
Příjmení: Mac
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 11/7/2016, 13:09

Ted nebudu na letisti minimalne 10 dni ...
Kdyz das do trubky hledat imac snap roll, na prvnim videu uvidis kopak, ktery je pomalejsi ... i s SFG to 55 kope rychleji.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod winter v 12/7/2016, 08:30

MomoBrut napsal:Kdybych to měl lapidárně shrnout, SFG se mi sice vzhledově nelíbí, ale budu s nima létat ... tečka.


Mám je na dvou érech, rychle jsem si zvykl. Vlastně na třech, i když na MX-ku jsou takový chcípáčci z uhlíku, zdánlivě bez významu. :-) ***winter***
Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 293
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod HonzaS v 12/7/2016, 08:46

Kdybych to měl lapidárně shrnout, SFG se mi sice vzhledově nelíbí, ale budu s nima létat ... tečka.


Jo :-D Ale člověk si na to rychle zvykne ;-)
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 12/7/2016, 09:11

No, já jsem hlavně spokojený, že původní záměry v návrhu v2 vyšly dle předpokladu, to se nestává zase tak často. Jsem z toho nadšený, umí to teď lítat super přesnou a zvládne to výborně i ty nejnovější 3D motanice. Takže teď už jen lítat a užívat si ... :dance:
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod marekh v 17/7/2016, 10:32

MomoBrut nič v zlom ale ja stále čakám na odpoveď na svoju otázku ohľadom ťažiska hmmm
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 17/7/2016, 22:22

Tak se zkus ještě jednou zeptat, už nevím, co přesně jsi chtěl vědět.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

PředchozíDalší

Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 7 návštevníků

cron