Reborn - YAK-55Mv2

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod marekh v 18/7/2016, 16:08

Kde bolo ťažisko u V1 oproti V2.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod HonzaS v 18/7/2016, 17:08

Já nechci rýpat, ale nemá V1 a V2 trochu jiné rozměry i proporce?
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 18/7/2016, 19:01

V2 je o pět centimetrů delší, stabilizátor s výškovkou je méně hluboký a tím posunutý o 3 cm dopředu, takže proporce jsou jiné. V1 byla zcela neutrální na zadní stěně trubky, V2 je zcela neutrální na středu trubky, těžiště bez rezervy je teda o 2 cm více vpředu. Tato informace má ale informační hodnotu nula, pokud to nechceš stavět.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 31/10/2016, 11:26

Tak nějaké video po sezóně ... není to freestyle nebo nějaká sestava, chtěl jsem spíš ukázat, co to svede. Je tam přesná, extrémní a nějaká 3D akrobacie ... obraty snad znalý pozná.
https://www.youtube.com/watch?v=K7pn0vORK-Y
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod mac v 31/10/2016, 12:30

3:33 je ten poptop co si opisoval, ze je lepsi ako bez sfg? Skusal si naletiet pod uplne plnym plynom, v obrate stiahnut a potom pridavat na vylet s obratu? Tie kratkoramenne extry atd to letia lepsie a moju 55 od kryla tam zakazdym nedostanem..
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 31/10/2016, 13:16

3:33 je poptop, yak od krilla to neleta moc dobre, a kdyz to zaleti, nevypada to nejlepe. A ano, s delsim ramenem se to leta hure, ale v2 to zvlada dobre a soucasne je na presnou bez kompromisu. S SFG je poptop mirne pomalejsi, ale s SFG se snaze drzi vodorovna poloha modelu v rotaci.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod marekh v 3/11/2016, 17:38

mac napsal:3:33 je ten poptop co si opisoval, ze je lepsi ako bez sfg? Skusal si naletiet pod uplne plnym plynom, v obrate stiahnut a potom pridavat na vylet s obratu? Tie kratkoramenne extry atd to letia lepsie a moju 55 od kryla tam zakazdym nedostanem..


Ja som sa za tých par rokov čo lietam naučil jednú základnu vec.
Ak nejaký obrat nedokážeš zaletieť tak NIKDY nehľadaj chybu v modely ale len a len vo svojich rukách.
To že máš dlhšie rameno oproti extre tiež neni dôvod na to že to nemomôžeš dať.
Moja Extra 2.7m V2 mala oproti V1 o 9 cm dlhší trup lebo som ju spravil do štvorca a problém som nemal ani v jednom prípade zaletieť Pop Top.
Ak si zoberieš modely EF tak všetky sú robené do štvorca a vidíš ako lietajú.
Základom 3D obratov je využívanie zotrvačnosti modelu a zlým zaknipľovaním túto zotrvačnosť nezbrzdiť.
Vtedy budu obraty vyzerať lahodne.
To je môj názor a skúsenosť.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 3/11/2016, 18:26

marekh napsal:
mac napsal:3:33 je ten poptop co si opisoval, ze je lepsi ako bez sfg? Skusal si naletiet pod uplne plnym plynom, v obrate stiahnut a potom pridavat na vylet s obratu? Tie kratkoramenne extry atd to letia lepsie a moju 55 od kryla tam zakazdym nedostanem..


Ja som sa za tých par rokov čo lietam naučil jednú základnu vec.
Ak nejaký obrat nedokážeš zaletieť tak NIKDY nehľadaj chybu v modely ale len a len vo svojich rukách.
To že máš dlhšie rameno oproti extre tiež neni dôvod na to že to nemomôžeš dať.
Moja Extra 2.7m V2 mala oproti V1 o 9 cm dlhší trup lebo som ju spravil do štvorca a problém som nemal ani v jednom prípade zaletieť Pop Top.
Ak si zoberieš modely EF tak všetky sú robené do štvorca a vidíš ako lietajú.
Základom 3D obratov je využívanie zotrvačnosti modelu a zlým zaknipľovaním túto zotrvačnosť nezbrzdiť.
Vtedy budu obraty vyzerať lahodne.
To je môj názor a skúsenosť.


Vetsina tvych prispevku je z principu kontraverznich a vzdy se v nich vyskytuje neco, co neni pravda, pak premyslim, proc na to vlastne reaguju. Letadla od EF s vyjimkou snad Vanquishe nejsou ani zdaleka ctvercova. A samozrejme se nejedna jen o to, jak je to dlouhe proti rozpeti, ale predevsim jake to ma rameno a jaka je vzdalenost kridla od osy otaceni vrtule. A ja letadlo od EF mam, takze vim jak leta a take vim, ze ctvercove neni ani zdaleka. Kdyz je dam vedle sebe, pri stejnem rozpeti je 55 o 23 cm delší nez 54 a 54 ma navíc jeste kridlo vice vzadu. Jenze 54 neleta presnou ani zdaleka tak dobre, jako 55. Pop top leta lepe s mensi potrebnou vstupni energii a vsechno ostatni, co z kratkeho ramena profituje.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod mac v 3/11/2016, 21:21

Marek, mozno si si len zle vysvetlil vetu, zakazdym ho tam nedostanem.
To nie je tvrdenie, tento model to nevie a ja ano :)
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod MomoBrut v 3/11/2016, 23:31

mac napsal:Marek, mozno si si len zle vysvetlil vetu, zakazdym ho tam nedostanem.
To nie je tvrdenie, tento model to nevie a ja ano :)

Ale houby, proste to neumis ... :-) Tak to rikal a tak to je. :-D
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Reborn - YAK-55Mv2

Odeslatod marekh v 4/11/2016, 12:19

MomoBrut napsal:
marekh napsal:
Ja som sa za tých par rokov čo lietam naučil jednú základnu vec.
Ak nejaký obrat nedokážeš zaletieť tak NIKDY nehľadaj chybu v modely ale len a len vo svojich rukách.
To že máš dlhšie rameno oproti extre tiež neni dôvod na to že to nemomôžeš dať.
Moja Extra 2.7m V2 mala oproti V1 o 9 cm dlhší trup lebo som ju spravil do štvorca a problém som nemal ani v jednom prípade zaletieť Pop Top.
Ak si zoberieš modely EF tak všetky sú robené do štvorca a vidíš ako lietajú.
Základom 3D obratov je využívanie zotrvačnosti modelu a zlým zaknipľovaním túto zotrvačnosť nezbrzdiť.
Vtedy budu obraty vyzerať lahodne.
To je môj názor a skúsenosť.


Vetsina tvych prispevku je z principu kontraverznich a vzdy se v nich vyskytuje neco, co neni pravda, pak premyslim, proc na to vlastne reaguju. Letadla od EF s vyjimkou snad Vanquishe nejsou ani zdaleka ctvercova. A samozrejme se nejedna jen o to, jak je to dlouhe proti rozpeti, ale predevsim jake to ma rameno a jaka je vzdalenost kridla od osy otaceni vrtule. A ja letadlo od EF mam, takze vim jak leta a take vim, ze ctvercove neni ani zdaleka. Kdyz je dam vedle sebe, pri stejnem rozpeti je 55 o 23 cm delší nez 54 a 54 ma navíc jeste kridlo vice vzadu. Jenze 54 neleta presnou ani zdaleka tak dobre, jako 55. Pop top leta lepe s mensi potrebnou vstupni energii a vsechno ostatni, co z kratkeho ramena profituje.


Zasa ti ušla pointa mojho komentu a zasa rozoberaš nepodstatnú vec ako su rozmery EF modelov a porovnávaš práve Yak 54 ktorý je jediný hlboko pod štvorcom.
Povedz kto si dnes kúpi Yak 54 od EF možno teraz lebo už spravili V2 a isto netreba vysvetľovať prečo.Lebo každy lieta s Extrou 300 a tie su už do štvorca a nebudem sa tu s tebou naťahovať a viesť hypotézi že ak model je na dĺžku o 5cm kratší tak už nieje do štvorca. Ak by EF robili Sbach tak ho sem hodiš na porovnanie že neni do štvorca tak asi len tolko ohľadom EF modelov.
Nebudem tu rozoberať že kratšiemu a ťažšiemu modelu to ide ľahšie keďže som spomínal že tu ide o výužitie zotrvačnosti modelu.Myslím si že to je logicky každému jasné.
Moja Extra2.7m V1 bola o 9cm kratšia a cez 2kg ťažšia "14.5kg" oproti V2 takže dobre viem o čom je reč a čo píšem.
Ako som spomínal nemal som problém pri oboch zaletieť Pop Top a nebol to až tak obrovský rozdiel.
Ide o to to tam hodiť a nechať pracovať zotrvačnosť a nezbrzdiť to ako si to ty zbrzdil potlačenou výškovkou a model zatlačil k zemi 3:34 v tvojom videu.Ak by tam nebola ta chyba vyškovky tak by to bolo lahodné.
https://www.youtube.com/watch?v=K7pn0vORK-Y
To je to nesprávne zaknipľovanie a zbrzdenie zotrvačnoisti modelu ako som spomínal.
Takže je to len a len o pilotových rukách. To bola moja pointa komentu.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Předchozí

Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron