Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cessna 182 Skylane 40 ARF
PříspěvekNapsal: pon 05.06.2006 5:47 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2006
Příspěvky: 78
Bydliště: Brno
Tak jsem nakonec koupil od stejného výrobce Cessnu 182 Skylane a čtyřtakt 10ccm od ASP. Rozhodl jsem se tak zaprvé po zkušebním letu s Bellancou Deacathlonem 165 cm rozp. se stejným motorem, která je podobné konstrukce jako Cessna a i ta je na mě dost rychlá a zadruhé z důvodu, že menší Chipmunk má na křidélka jen jedno servo a tím nemůže křidélka použít jako vztlakové klapky na přistání. Akrobata si tedy pořídím později, až na mě nbude Cessna rychlá.
Nemáte někdo zkušenosti s tímto modelem? Zajímají mě zejména problémy, na které je třeba se připravit při stavbě a zejména případné letové záludnosti.

Pavel


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 05.06.2006 16:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11.11.2005
Příspěvky: 161
Bydliště: Habartov
tady je něco :

http://marho.wz.cz/ces/ces.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Cessna
PříspěvekNapsal: čtv 22.06.2006 15:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
No, ja jsem koupil presne tuhle kombinaci (motor ASP FS 61). Ty cinske stavebnice vypadaji velmi dobre ale fakt maji par nedostatku, ktere je dobre odstranit. Obcas se k tomu pridaji problemy s motorem a pak mas po vecerech o zabavu postarano :-)

1. Praska plastova paka ktera otaci prednm kolem. Vyresil jsem to tak, ze jsem vyndal kovovy vnitrek a paku jsem si udelal z jednoho 2.5mm medeneho dratu (drat ohybat tesne vedle sebe, vzniknou tak 3-4 vedle sebe) cele to prolit cinem, vnejsi drat jsem 1x omotal kolem toho kovoveho teliska. Pajel jsem to nad sporakem, plyn dodal potrebne teplo. Pak jsem ty draty nahore a dole trochu obrousil, vyvrtal diru pro tahlo a je to. Vizualne nic moc, ale drzi to fest.
2. Drat predniho kola nesel nasunout do plastoveho drzaku (co se montuje na celo trupu). Tak jsem to projel vrtakem, ale to jsem nemel delat - prumer v uchytu je o cosi vetsi nez prumer nohy a ta se trochu vikla - tak jsem to spravil koupenim jeste jednoho drzaku predni nohy. Vrele doporucuju neexperimentovat a drzet se navodu a ta toto si dat velky pozor. Myslim ze to chtelo pouzit vice hrube sily - drat nohy by pak sedel ztuha ale presne.
3.Pantiky kridelek, smerovky a vyskovky - udelal jsem si je "profesionalneji" - kopil jsem plastove pantiky s dratkem jako osa a ty jsem vlepil do balsy.Chce to skalpelem trosku "vydlabat" jiz predrezane skviry, plast pantiku je trosku tlustsi nez puvodne pouzity papiro-plastovy kus "neceho". Na kridelka 3 pantiky (cca 20x20mm?) na kazdou stranu a na smerovku a vyskovku pantiky mensi a tenci (cca 10x10). Rozmery jsem vybral v obchode "podle oka".
4. "Backory" a kolecka - original kolecka se hodi leda tak na asfalt, na trave je s tim problem. Koupil jsem asi o 2cm vetsiho prumeru. V backorach jsem musel odbrousit laminat aby se novy prumer do backory vlezl. Nekdo take jeste k tomu vyvrta dory pro osu kola o neco nize nez je v laminatu vyznaceno, kolecka jsou pak hodne venku a na trave je to bez problemu. Anebo litat bez tech backor (nevypada to ale maketove)
5.Nadrz - poprve jsem ji zalepil k preklizce tzv. "Glue-gunem" (tavna pistole). Aby to dobre drzelo tak jsem tam caknul radeji vic tavneho materialu. Pak jsem ji jednou potreboval sundat a dost jsem se u toho naku*voval nez se mi to podarilo. Takze - glue gun drzi dobre a budto ho tam dat mene nebo to vyresit jinak.
6.MOTOR ASP FS 61 a Cessna
6.1 vyfuk - nepasuje do vylisovane drazky, tak tady jsem se dost nacekal nez jsem neco vymyslel - lital jsem bez krytu motoru, vyfuk trcel do strany.... Podle mne nejlepsi reseni je toto: "ohneme koleno" - nejdrive zmerime (odhadneme) o kolik koleno vyrovnat a pak najdeme nekoho s autogenem - koleno se nahreje uprostred do cervena a dratem ktery se vsune z druhe strany se koleno trochu narovna. Nahrivali jsme asi 1cm uprostred ohybu kolena (maticky jsme nechali na zavitu kolena), koleno trochu narovnali a zchladili. Vysledek je skvely. Matky lze sroubovat sem a tam bez problemu.
6.2 U meho motoru se od zacatku projevovaly jakesi podivnosti. Motor obcas spatne startoval, spatne drzel volnobeh, ale zejmena zlobily prechody. Kazdy kdo se na to ze snamych dival tak rikal - "motor jede ale je to nejake divne". Nastesti jsem po pul roce motor rozsrouboval a ejhle - pistni krouzek vydrel vlozku. Nasledoval uprk do opravny (s penezmi v kapse) ale nakonec z toho byla zarucni oprava. Byly i nejake spony u kliky takze neco cinane asi udelali spatne. Po vymene pistu, krouzku a vlozky jsem motor nepoznal - bezi perfektne.

Havarie:
Jeste se starym motorem a vrtuli 12x6 se cesnna na plny plyn rozjizdela extremne line, po odlepeni se ze zeme asi v 0.5m nahly naklon do leva, leve kridlo skrtno o travu a nasledoval 3D kotrmelec. Napraskla smerovka a napraskly laminat u vyskovky. Spraveno pak kapkama epoxidem. Ted mam vrtuli 12x8 (zda se mi nejlepsi), jeste zkusim 13x6

Omlouvam se za preklepy v textu, uz me z toho psani boli ruce

Pavel
ICQ:322519810


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: ASP FS 61
PříspěvekNapsal: čtv 22.06.2006 15:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
Jeste par veci co mne napadly
- v baleni stavebnice chybelo par dilu (sroubky M4 a samozapichovaci matice M4 a take i hlinikove valecky ktere se strkaji do kridel)
- naopak nadbyvalo hodne sroubku M3

- teziste je relativne vysoko - rejd predni nohy je treba nastavit maly jinak ma model tendenci se prevracet pri pojizdeni po letisti (tahlo predni nohy tesne k servu, smerovku mam naopak na konci paky)

- po havarii uz motor nebezel (asi 5 min jsem ho na zemi spustil, jinak celou zimu lezel v supliku az do te opravy) , koupil jsem ASP S46 (dvoutakt) a mam tak v cele dvoje vrtani (loze pro 4T a loze pro 2T). To byl duvod proc jsem potreboval vytahnout nadrz.

- opraveny 4T bezi takto:
volnobeh - z vyfuku bafaji slabe oblacky dymu
mirny plyn - z vyfuku se kouri
vice plynu az plny plyn - kour prestava az neni kour videt
(palivo melo 1% nitro)

- az na vzacne vyjimky nepouzivam nitro, neni duvod

- pri malych rychlostech resp. spatne kombinaci motoru+vrtule mam pocit, ze se odthavaji proudnice od kridel a model ma tendenci prepadavat do vyvrtky (nejpravdepodobnejsi pricina te havarie pri startu)

- je treba si uvedomit ze model neni vetron :-) takze porad tam chce mit trochu plynu

- model se mi subjektivne v letu zda ponekud tezky ale oba motory jsou pro toto ero OK

Pavel


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.06.2006 21:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
Ja mam neco malo u sebe: http://kratochvil-rc.wz.cz/index.php?section=cessna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 23.06.2006 9:20 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2006
Příspěvky: 78
Bydliště: Brno
Vážení,

mnohokrát Vám děkuji za Vaše poznatky. Na základě článků z netu a z RC-revue jsem Vámi popsané nedostatky odstranil již při stavbě modelu. Já jsem měl ještě dva následující problémy:
1. Držáky předního kola byly každý jiný, takže do jednoho z nich jsem musel vyrobit futro (z měděné trubičky). Páku jsem vyrobil taky před stavbou - svařil jsem céóčkem páčku vyřezanou z dvojky plechu s novým středem z oceli.
2. Další problém je ve vzpěrách křídla. Kovové držáčky zalepené do trupu a křídla mají jen velmi krátký závit na červík, takže po častějším demontování dojde zákonitě k poškození závitů nebo šestihranu v červíku. Toto jsem vyřešil tak, že na drát vzpěry, který projde výše uvedeným držáčkem jsem ještě nasadil pojišťovací kroužek s dalším červíkem (s delším závitem a lepším materiálem červíku) - dá se použít i vnitřek z elektrikářské čokolády apod.
Co se týče motoru, tak zatím nemám mnoho zkušeností. Motor mám teprve po záběhu a zatím se kupodivu jeví dobře. Další zkušenosti budou až příští týden, dá-li počasí.
Co se týče přepadávání do vývrtky, nechal jsem se poučit ve výše uvedeném časopise, že na konce náběžných hran křídel je dobré nainstalovat tzv. turbulátory - pásky z např. samolepící tapety, které poruší laminární proudění na vrchní straně křídla, tím dojde ke značnému zlepšení pádových vlastností a tím k výraznému snížení přistávací rychlosti.

Letu zdar

Pavel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Cessna 182
PříspěvekNapsal: úte 11.07.2006 14:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
Moje zkušenosti:
Stavebnice bezproblémů, přesná, kompletní. Výsledek-super.
Motor- doporučeno do 8 ccm, osazen ASP FS52 AR - starší, z jiného letadla, perfektně pasuje, při provozu téměř bez problémů (občas vysadil). Problém bylo vyvážení - do ocasu jsem doplnil 50 gramů olova (nechápu jak mohlo vyjít těžiště při použití ASP FS 61)
Letové vlastnosti - poměrně vysoké plošné zatížení, chce to držet na rychlosti. Start - nechat ho pořádně rozjet, jinak je to pád po křídle. pokud letí, je to v pohodě. Problém je přistání - díky vysoké rychlosti a vysoko položenému těžišti zapomeňte na botičky, hrozí okamžité otočení na záda a poškození směrovky (můj případ). Sebemenší hrbol na trávě je problém, hrozí totéž (opět moje zkušenost).
Celkové hodnocení: Po třech letových dnech a třech karambolech (viz botičky apod.) byla Cessna dnes odstrojena a putuje dětem do pokoje jako statický model.

PS: nejsem začátečník, létám cca 18 let, v současné době provozuji CAP 232 od Hackera (rozp. cca 1700 mm), Spitfire (rozp. cca 1600 mm) a P51 Mustang (rozp. 1730 mm) od "Číňanů" a oproti této Cessně jsou tyto éra balzám na nervy. Už letadlo této kategorie nechci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 13:12 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2006
Příspěvky: 78
Bydliště: Brno
Ahoj,
mockrát díky za odpověď.
Já už mám taky další zkušenosti s tímto modelem. Zálet jsem si prováděl sám, první let proběhl až na pár problémků dobře a díky asfaltové přistávací dráze dobře dopadlo i přistání, i když ve velké rychlosti. Druhý let však předčasně ukončilo přílišné přitažení v zatáčce ve výšce cca 20m, následovalo propadnutí vnitřního křídla a za stálého míchání byla Cessna přesunuta jako statický model do popelnice. Zřejmě přílišné plošné zatížení v kombinaci s mými malými zkušenostmi a necitlivým přitažením výškovky v zatáčce. Je pravda, že mě mohlo varovat to, že při přemetu, když jsem více vzal za výškovku, následovaly cca dva neřízené výkruty způsobené odtržením proudnic na jednom z křídel z důvodu přetížení. Při těchto obratech však nehrozilo nebezpečí z důvodu větší výšky.
Chtěl bych ještě poprosit o nějaké rady, jaký model funguje dobře a není záludný. Zatím mám zkušenosti s Easy Gliderem na 400 motor, cvičným hornoplošníkem 120cm na stříďák (funguje velmi dobře vč. zákl akrobacie a min. 100 přistání převážně na asfalt) a výše uvedenou Cessnou. Nyní jsem si koupil model Canary - 157cm na motor z Cessny - ASP FS61 (pozn. FS 61 je o něco lehčí než FS 52 z důvodu stejného odlitku a většího vrtání nebo než ASP 40 nebo 46 2 takt z důvodu podstatně lehčího výfuku. Zatím ještě neletěl.
Po tréningu s tímto modelem bych chtěl jít s křídlem dolů - dolno nebo středoploch a potřeboval bych poradit co opravdu funguje abych zase nedopadl jako s tou Cessnou. Chtěl bych buď nejakého hodného akrobata, nebo nějakou polomaketku a časem i něco většího nejlépe na benzín, ale to až opravdu časem. Vzhedem k tvým zkušenostem jseš jistě jeden z nejpovolanějších.




Předem moc děkuju za jakoukoli odpověď.

Pavel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 14:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Okapes: S tou Cesnou to je velka skoda. Ale zrejme je vazne chyba v tom eru, protoze tvuj pripad neni ojedinely. Canaryho mohu jen doporucit. Urcite budes spokojen. Leta bajecne a nic jako padani do vyvrtky nebo samovolne vykruty absolutne nehorzi. S ASP 46 leta tak akorat. Uvidis, ze budes spokojen.

Kamarad si dnes objednal Super Air (viz tema v sekci stavbnice) + ASP 46 - az ho sestroji a zaleta, tak budu referovat.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Cessna 182 a další éro
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 14:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
Na základě mých zkušeností mohu s klidem doporučit ARROW 40 od Hackera. ( www.hacker-model.com ). Syn se s ním učil, a v kombinaci s MVVS 8 je suprový. Bohužel ten můj už má také pouze pomníček. Ale nebylo to letadlem, mohly za to ruce a pitomosti s metrové výšce.
Jinak mé zkušenosti jsou velice pozivní, odpustí chyby, že jsem se až divil. Poměrně hodně i vydrží (samozřejmě je vše relativní).
Přestože je hodnocen jako "akrobat nevhodný pro začátečníky" nebál bych se ho. (předpokládám, že nejste úplný začátečník).

S pozdravem

V. Rais


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 15:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
VitezslavRais: Koukam na nabidku hackera (http://www.hacker-model.com/cz/modely.html), ale tohle letadlo tam nevidim... 8O


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 16:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
to ti nepomohly ani ty turbulatory na kridlo?
doporucit muzu spitfire od blackhorse - je to skoro akrobat ;)
a hodne vydrzi, 2x mi spadnul a obeslo se to skoro bez oprav

_________________
P-47 Thunderbolt - Titan ZG 20; SniperV2 - 6s A123; Plackolet - 2,5ccm; EPP Mustang; BF109e; Futaba T7C FASST; Hyperion EOS0610i NET


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 17:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
Je nutné přihlásit se do online obchodu. Je tam možný přístup i pro neregistrované. V úvodní nabídce není, mají výrobků podstatně více.

Tam v sekci Letadla je.

V.Rais


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 20:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Aha. Uz ho vidim. Ovsem za 4.000,- to uz je skoro drahe :cry:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 12.07.2006 20:24 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
Nechci polemizovat o ceně - levné - drahé, ale diskutovanou Cessnu jsem kupoval za 3999,- , takže je jen nepatrně levnější. Mimoto jsem Arrowa viděl cca před měsícem na Modelbazaru za 1800,- (bez výbavy).

S pozdravem

V. Rais


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz