Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Myslíte že to byl dobrej nápad?
ANO 25%  25%  [ 4 ]
Určitě ANO 13%  13%  [ 2 ]
NE 31%  31%  [ 5 ]
Naprosto NE 19%  19%  [ 3 ]
Nevím 13%  13%  [ 2 ]
Celkem hlasů : 16
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vytuněnej zoombi
PříspěvekNapsal: pát 24.06.2005 13:49 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.5.2005
Příspěvky: 27
Bydliště: Ústecký kraj
Tak jsem si dobře vytunil zoombiho. :D Původně jsem tam chtěl dát AXI 22/12/26, jak se hodně doporučuje. Ale, protože aby bylo správně těžiště, tak bych tam musel dát 1700 mAh a tak by byla letová hmotnost cca 490 g. To jsem nechtěl, protože od toho chci plnohodnotný 3Dčko (visení na půl plynu a stoupání kolmo vzhůru). Tak, jsem se rozhodl tam dát AXI 28/08/16 A JE TO SUPER. Vrtule 9/5. Baterky 2s 2500 mAh E-Tech li-pol. Regulátor od JETI ADVANCE 18 plus, myslíte, že to stačí? :? :?: Letová hmotnost je kolem 530 g (to už asi vydrží nějakej vítr ne). Byl bych zvědavej jaký by to bylo s 3s 2500 mAh? :roll: To by se asi už zoombi zkroutil do vrtule. :(


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 24.06.2005 15:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
:roll: hmm, to sis s těma baterkama opravdu polepšil - 3s 1700 vážejí s kabelama a konektorama cca 135g. 2s 2500 budou vážit cca 115 - 120g, ale jelikož mají nižší napětí než 3s, tak pro stejný výkon potřebují větší proudy - takže Jeti Advance 18 plus ti bude stačit, pokud k tomu dáš vhodnou vrtuli.
Koukni na naměřené hodnoty http://flyingmodels.org/motortest/brushless/model_motors/axi_2808-16.htm - napětí 2s odpovídá cca 6ti článku.

Jinak pro 3D létání (ne jen visení) potřebuješ malé plošné zatížení, takže v tomto případě kombinace AXI 2212/26 + 3s 1700 na tom byla o dost lépe (40g) než 2208/16 + 2s 2500. Navíc ten AXI 2212/26 má výkonu dost i na toho Zoombíka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 24.06.2005 15:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
Hele, nějak mi nevychází to navýšení hmotnosti :?:

2s 2500 E-Tec jsou vlastně složený 2s2p E-tec 1250, takže hmotnost by měla být cca 120g. Hmotnost AXI 2808/16 je 76g, takže sumasumárum je to dohromady 196g
3s 1700 E-Tec váží cca 135g. Axi 2212/26 váží 57g. Součet je 192g.

Tak mi řekni, kde jsi přibral těch 40g??? :roll:

P.S. - Axi 2808/16 je určen pro pohon modelů o hmotnosti 600 - 1400g (stránky výrobce)
Na AXI 2212/26 se např používá vrtule 10/4,7 a s tou ti to na 3s LiXX dá přes 1kg statického tahu při proudu cca 16 - 17A.
AXI 2808/16 má statický tah cca 938g při 28A a 2s LiXX (což ti 2s 2500 E-Tec možná ani nedají)

V obou případech vycházím z měření na stránce http://flyingmodels.org/motortest/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 24.06.2005 16:18 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.5.2005
Příspěvky: 27
Bydliště: Ústecký kraj
Dave0402 píše:
:roll: hmm, to sis s těma baterkama opravdu polepšil - 3s 1700 vážejí s kabelama a konektorama cca 135g. 2s 2500 budou vážit cca 115 - 120g, ale jelikož mají nižší napětí než 3s, tak pro stejný výkon potřebují větší proudy - takže Jeti Advance 18 plus ti bude stačit, pokud k tomu dáš vhodnou vrtuli.
Koukni na naměřené hodnoty http://flyingmodels.org/motortest/brushless/model_motors/axi_2808-16.htm - napětí 2s odpovídá cca 6ti článku.

Jinak pro 3D létání (ne jen visení) potřebuješ malé plošné zatížení, takže v tomto případě kombinace AXI 2212/26 + 3s 1700 na tom byla o dost lépe (40g) než 2208/16 + 2s 2500. Navíc ten AXI 2212/26 má výkonu dost i na toho Zoombíka.


ty 2s 2500 mAh váží asi 135 nebo 140(vážil jsem je jen v krámu i s obalem), mám tam 2x HS-50 a 1x HS-55, regulátor váží 23 g a fakt to má kolem 530 g


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 25.06.2005 9:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
Dobře, v tom případě by to s tím tvým pohonem mělo být o 20g těžší, ale to nic nemění na tom, že to podle mě není dobře navržený pohon pro předpokládané využití. Každý pohon má navržené parametry pro nějaké využití (váhu) a je dobré se tím řídit.

Samozřejmě,pokud chceš létat venku, tak neni úplně nejlepší mít Zoombiho jako peříčko, ale už s těma 1700kama by to bylo těžké - nejde o to, že by to neletělo, ale díky většímu plošnému zatížení ti to bude létat zbytečně rychle. A ty jsi chtěl 3D akrobata a ne pyloňák :wink:

P.S. koukám, že letová váha podle výrobce je 370g (sice asi s lehčím vybavením, ale i tak ...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 25.06.2005 11:50 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.5.2005
Příspěvky: 27
Bydliště: Ústecký kraj
Dave0402 píše:
Dobře, v tom případě by to s tím tvým pohonem mělo být o 20g těžší, ale to nic nemění na tom, že to podle mě není dobře navržený pohon pro předpokládané využití. Každý pohon má navržené parametry pro nějaké využití (váhu) a je dobré se tím řídit.

Samozřejmě,pokud chceš létat venku, tak neni úplně nejlepší mít Zoombiho jako peříčko, ale už s těma 1700kama by to bylo těžké - nejde o to, že by to neletělo, ale díky většímu plošnému zatížení ti to bude létat zbytečně rychle. A ty jsi chtěl 3D akrobata a ne pyloňák :wink:

P.S. koukám, že letová váha podle výrobce je 370g (sice asi s lehčím vybavením, ale i tak ...)


aby to mělo správně těžiště tak jsem tam musel s AXI 22/12/26 dát 1700 mAh nebo kdybych tam chtěl dát menší baterky tak bych tam musel dát olovo aby bylo správně těžiště. Jo a výrobce udává, že by tam měli být 700 mAh a to je pěkná kravina protože ty vydrží 7 A jedině, že bych každý týden měnil baterky (někdy i 2x) a to rozhodně nechci

_________________
<~havli~>
ˇˇˇˇˇˇˇˇˇ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 25.06.2005 21:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
Nevim jak u Zoombi, ale u Zooma jsem musel dát baterky hodně dozadu oproti tomu, jak to měl výrobce v návodu.

Nedávno se tady Tykef ptal jak osadit Zoombiho - tak tam máš mimo jiné info o baterkách, pak by jsi věděl, že existují dost výkonné aku
Kokam 730 - ty totiž mají max proud 20C, což je cca 14,5A (info z MGM Compro)
Jako další variantu tam můžeš dát Kokam 910/15C - ty dají cca 13,5A

Takže na výběr máš vcelku dost baterek, které v rámci možností dostačují na pohon Zoombiho + AXI 2212/26 (nepředpokládám, že budeš s ním létat pořád na plný plyn, pak si do něj kup Kokam 1250/15C) - což je výkonově dost slušná kombinace


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 8:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2004
Příspěvky: 149
nevidim na tom nic špatnýho- také jsem si takhle zoombiho vytunil ale váží mi 465 g a mám tam úplně stejný vybavení.visí mi něco pod půl plynu :twisted: na plnej mizí do nevidim. já bych ho definoval jako halovej focus, kterému nevadí vítr (sláva DK za takto skvělá letadla)
jinak ty 2s2p 1250 (nebo-li 2s 2500) váží 125g a letadlo s tím lítá 3D asi půl až 3/4 hodiny, což je dostatečný a rezerva výkonu je skvělá-----------------------------prostě si není na co stěžovat :D

_________________
support slowflyers


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 9:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
tikef píše:
nevidim na tom nic špatnýho- také jsem si takhle zoombiho vytunil ale váží mi 465 g a mám tam úplně stejný vybavení.visí mi něco pod půl plynu :twisted: na plnej mizí do nevidim. já bych ho definoval jako halovej focus, kterému nevadí vítr (sláva DK za takto skvělá letadla)
jinak ty 2s2p 1250 (nebo-li 2s 2500) váží 125g a letadlo s tím lítá 3D asi půl až 3/4 hodiny, což je dostatečný a rezerva výkonu je skvělá-----------------------------prostě si není na co stěžovat :D


Takže máš stejné osazení jako Havli?
Axi 2808/16, vrtule 9/5 (GWS HD?) 18A regl a 2s 2500 E-Tec?

A čemu řikáš 3D? (myslím to vážně, ne provokativně - abych měl představu co tím myslíš ...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 10:12 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2004
Příspěvky: 149
Dave0402 píše:
tikef píše:
nevidim na tom nic špatnýho- také jsem si takhle zoombiho vytunil ale váží mi 465 g a mám tam úplně stejný vybavení.visí mi něco pod půl plynu :twisted: na plnej mizí do nevidim. já bych ho definoval jako halovej focus, kterému nevadí vítr (sláva DK za takto skvělá letadla)
jinak ty 2s2p 1250 (nebo-li 2s 2500) váží 125g a letadlo s tím lítá 3D asi půl až 3/4 hodiny, což je dostatečný a rezerva výkonu je skvělá-----------------------------prostě si není na co stěžovat :D


Takže máš stejné osazení jako Havli?
Axi 2808/16, vrtule 9/5 (GWS HD?) 18A regl a 2s 2500 E-Tec?

A čemu řikáš 3D? (myslím to vážně, ne provokativně - abych měl představu co tím myslíš ...)


mam tam vrtuli 9/47 je lepší - líp se visí a je to pomalejší. a stejný vybavení jenom to mam o 65g lehčí
tim 3D myslim (asi) visení a lítání v malý rychlosti nad zemí na malym prostoru a akrobacie

_________________
support slowflyers


Naposledy upravil tikef dne čtv 30.06.2005 10:40, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 10:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2004
Příspěvky: 149
je normální, aby se mi regl zahříval tak na 40°C? a moje nabíječka JETI Char 20 se mi při nabíjecím proudu 2A taky docela zahřívá

_________________
support slowflyers


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 10:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
Pokud vyjdu z měření na http://flyingmodels.org/motortest/ , tak ta tvoje kombinace je rychlejší, těžší a s menším statickým tahem oproti AXI 2212/26 , 10x4,7 a např. Kokam 1250/15C (ale zase vydržíš déle lítat).

40°C na reglu je myslím v pohodě, s Jeti Char nevím - nemám ho ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 11:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2004
Příspěvky: 149
Dave0402 píše:
Pokud vyjdu z měření na http://flyingmodels.org/motortest/ , tak ta tvoje kombinace je rychlejší, těžší a s menším statickým tahem oproti AXI 2212/26 , 10x4,7 a např. Kokam 1250/15C (ale zase vydržíš déle lítat).

40°C na reglu je myslím v pohodě, s Jeti Char nevím - nemám ho ...



jo ale AXI 2212/26 používá 3s, jenže já na svém 28/08/16 2s a to má stat tah 880g, kdybychh tam dal 3s tak by to mělo tah přes 1300g a váhu mám "pouze" 460 g
a nemyslim si že 22/12/26 bude lepší protože bych tam muselů dát 3s a ještě by to bylo horší a ted je moderní lítat na 2s

_________________
support slowflyers


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30.06.2005 12:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.9.2004
Příspěvky: 274
Bydliště: Vlašim
tikef píše:
jo ale AXI 2212/26 používá 3s, jenže já na svém 28/08/16 2s a to má stat tah 880g, kdybychh tam dal 3s tak by to mělo tah přes 1300g a váhu mám "pouze" 460 g
a nemyslim si že 22/12/26 bude lepší protože bych tam muselů dát 3s a ještě by to bylo horší a ted je moderní lítat na 2s


Uff :) tak budem trochu počítat :wink:

Kokam 1250/15C 3s bude vážit cca 107g (jeden článek má mít 33g).
Axi 2212/26 váží 57g.
Celkem je to cca 164g

E-Tec 2s 2500 váží cca 125g
AXI 2808/16 váží 76g
Celkem je to cca 201g

Takže rozdíl je cca 37g - což neni u tohoto typu letadel zase až tak málo ...

Statický tah AXI 2212/26 + 10x4,7 je cca 1000g (na 3s) při cca 15A
Statický tah AXI 2808/16 + 9x4,7 je cca 880g (na 2s) při cca 21A
U obou pohonů je statický tah (důležitý pro visení na vrtuli :wink: ) dostatečný ...

Moderní je létat na 2s (hlavně v hale), protože v současné době jsou k dispozici aku, které jsou schopné dát při malé hmotnosti dostatečně velké proudy, o kterých se dřívějším aku ani nesnilo. A díky tomu můžou být letadla lehčí a pak nepotřebují takový příkon.

Pro pohon potřebuješ mít nějaký příkon a ten se spočítá U (napětí) x I (proud). Takže když snížíš napětí (místo 3s dáš 2s) tak zákonitě musíš zvednout proud. Takže pro F3A-I speciály, u kterých se pohybuje plošné zatížení okolo 6-7g/dm2 je 2s nutností. Na ven je trochu větší hmotnost lepší, pokud chceš létat i za mírného větru, ale zase moc těžké letadlo ti bude létat příliš rychle a pro 3D (ne jen visení) se doporučuje mít nízké plošné zatížení. Takže pro lehký model z EPP je to trochu schizofrenní situace :lol:


Tak a tímto bych tohle vlákno z mé strany asi uzavřel - pokud ti to lítá a jsi s tím spokojen, pak je to jen a jen dobře a to je to podstatné. :)
Že si osobně myslím, že to není až tak úplně vhodný pohon (respektivě, že např. zmiňovaný AXI 2212/26 + 3s je pro použití na ven vhodnější kombinace), je věc druhá.
Ale proto ta diskuze tady je a kdo hledá inspiraci, tak ať si to sám přebere podle svých zkušeností :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.07.2005 13:52 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.5.2005
Příspěvky: 27
Bydliště: Ústecký kraj
Dave0402 píše:
tikef píše:
jo ale AXI 2212/26 používá 3s, jenže já na svém 28/08/16 2s a to má stat tah 880g, kdybychh tam dal 3s tak by to mělo tah přes 1300g a váhu mám "pouze" 460 g
a nemyslim si že 22/12/26 bude lepší protože bych tam muselů dát 3s a ještě by to bylo horší a ted je moderní lítat na 2s


Uff :) tak budem trochu počítat :wink:

Kokam 1250/15C 3s bude vážit cca 107g (jeden článek má mít 33g).
Axi 2212/26 váží 57g.
Celkem je to cca 164g

E-Tec 2s 2500 váží cca 125g
AXI 2808/16 váží 76g
Celkem je to cca 201g

Takže rozdíl je cca 37g - což neni u tohoto typu letadel zase až tak málo ...

Statický tah AXI 2212/26 + 10x4,7 je cca 1000g (na 3s) při cca 15A
Statický tah AXI 2808/16 + 9x4,7 je cca 880g (na 2s) při cca 21A
U obou pohonů je statický tah (důležitý pro visení na vrtuli :wink: ) dostatečný ...

Moderní je létat na 2s (hlavně v hale), protože v současné době jsou k dispozici aku, které jsou schopné dát při malé hmotnosti dostatečně velké proudy, o kterých se dřívějším aku ani nesnilo. A díky tomu můžou být letadla lehčí a pak nepotřebují takový příkon.

Pro pohon potřebuješ mít nějaký příkon a ten se spočítá U (napětí) x I (proud). Takže když snížíš napětí (místo 3s dáš 2s) tak zákonitě musíš zvednout proud. Takže pro F3A-I speciály, u kterých se pohybuje plošné zatížení okolo 6-7g/dm2 je 2s nutností. Na ven je trochu větší hmotnost lepší, pokud chceš létat i za mírného větru, ale zase moc těžké letadlo ti bude létat příliš rychle a pro 3D (ne jen visení) se doporučuje mít nízké plošné zatížení. Takže pro lehký model z EPP je to trochu schizofrenní situace :lol:


Tak a tímto bych tohle vlákno z mé strany asi uzavřel - pokud ti to lítá a jsi s tím spokojen, pak je to jen a jen dobře a to je to podstatné. :)
Že si osobně myslím, že to není až tak úplně vhodný pohon (respektivě, že např. zmiňovaný AXI 2212/26 + 3s je pro použití na ven vhodnější kombinace), je věc druhá.
Ale proto ta diskuze tady je a kdo hledá inspiraci, tak ať si to sám přebere podle svých zkušeností :D


Přece nemůžeš tvrdit že AXI 2212/26 je silnější než AXI 2808/16 to je úplná blbost


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz