Dave0402
|
Napsal: pát 24.06.2005 15:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
hmm, to sis s těma baterkama opravdu polepšil - 3s 1700 vážejí s kabelama a konektorama cca 135g. 2s 2500 budou vážit cca 115 - 120g, ale jelikož mají nižší napětí než 3s, tak pro stejný výkon potřebují větší proudy - takže Jeti Advance 18 plus ti bude stačit, pokud k tomu dáš vhodnou vrtuli.
Koukni na naměřené hodnoty http://flyingmodels.org/motortest/brushless/model_motors/axi_2808-16.htm - napětí 2s odpovídá cca 6ti článku.
Jinak pro 3D létání (ne jen visení) potřebuješ malé plošné zatížení, takže v tomto případě kombinace AXI 2212/26 + 3s 1700 na tom byla o dost lépe (40g) než 2208/16 + 2s 2500. Navíc ten AXI 2212/26 má výkonu dost i na toho Zoombíka.
|
|
Nahoru |
|
|
Dave0402
|
Napsal: pát 24.06.2005 15:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
Hele, nějak mi nevychází to navýšení hmotnosti
2s 2500 E-Tec jsou vlastně složený 2s2p E-tec 1250, takže hmotnost by měla být cca 120g. Hmotnost AXI 2808/16 je 76g, takže sumasumárum je to dohromady 196g
3s 1700 E-Tec váží cca 135g. Axi 2212/26 váží 57g. Součet je 192g.
Tak mi řekni, kde jsi přibral těch 40g???
P.S. - Axi 2808/16 je určen pro pohon modelů o hmotnosti 600 - 1400g (stránky výrobce)
Na AXI 2212/26 se např používá vrtule 10/4,7 a s tou ti to na 3s LiXX dá přes 1kg statického tahu při proudu cca 16 - 17A.
AXI 2808/16 má statický tah cca 938g při 28A a 2s LiXX (což ti 2s 2500 E-Tec možná ani nedají)
V obou případech vycházím z měření na stránce http://flyingmodels.org/motortest/
|
|
Nahoru |
|
|
havli
|
Napsal: pát 24.06.2005 16:18 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.5.2005 Příspěvky: 27 Bydliště: Ústecký kraj
|
Dave0402 píše: :roll: hmm, to sis s těma baterkama opravdu polepšil - 3s 1700 vážejí s kabelama a konektorama cca 135g. 2s 2500 budou vážit cca 115 - 120g, ale jelikož mají nižší napětí než 3s, tak pro stejný výkon potřebují větší proudy - takže Jeti Advance 18 plus ti bude stačit, pokud k tomu dáš vhodnou vrtuli. Koukni na naměřené hodnoty http://flyingmodels.org/motortest/brushless/model_motors/axi_2808-16.htm - napětí 2s odpovídá cca 6ti článku. Jinak pro 3D létání (ne jen visení) potřebuješ malé plošné zatížení, takže v tomto případě kombinace AXI 2212/26 + 3s 1700 na tom byla o dost lépe (40g) než 2208/16 + 2s 2500. Navíc ten AXI 2212/26 má výkonu dost i na toho Zoombíka.
ty 2s 2500 mAh váží asi 135 nebo 140(vážil jsem je jen v krámu i s obalem), mám tam 2x HS-50 a 1x HS-55, regulátor váží 23 g a fakt to má kolem 530 g
|
|
Nahoru |
|
|
Dave0402
|
Napsal: sob 25.06.2005 9:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
Dobře, v tom případě by to s tím tvým pohonem mělo být o 20g těžší, ale to nic nemění na tom, že to podle mě není dobře navržený pohon pro předpokládané využití. Každý pohon má navržené parametry pro nějaké využití (váhu) a je dobré se tím řídit.
Samozřejmě,pokud chceš létat venku, tak neni úplně nejlepší mít Zoombiho jako peříčko, ale už s těma 1700kama by to bylo těžké - nejde o to, že by to neletělo, ale díky většímu plošnému zatížení ti to bude létat zbytečně rychle. A ty jsi chtěl 3D akrobata a ne pyloňák
P.S. koukám, že letová váha podle výrobce je 370g (sice asi s lehčím vybavením, ale i tak ...)
|
|
Nahoru |
|
|
havli
|
Napsal: sob 25.06.2005 11:50 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.5.2005 Příspěvky: 27 Bydliště: Ústecký kraj
|
Dave0402 píše: Dobře, v tom případě by to s tím tvým pohonem mělo být o 20g těžší, ale to nic nemění na tom, že to podle mě není dobře navržený pohon pro předpokládané využití. Každý pohon má navržené parametry pro nějaké využití (váhu) a je dobré se tím řídit. Samozřejmě,pokud chceš létat venku, tak neni úplně nejlepší mít Zoombiho jako peříčko, ale už s těma 1700kama by to bylo těžké - nejde o to, že by to neletělo, ale díky většímu plošnému zatížení ti to bude létat zbytečně rychle. A ty jsi chtěl 3D akrobata a ne pyloňák P.S. koukám, že letová váha podle výrobce je 370g (sice asi s lehčím vybavením, ale i tak ...)
aby to mělo správně těžiště tak jsem tam musel s AXI 22/12/26 dát 1700 mAh nebo kdybych tam chtěl dát menší baterky tak bych tam musel dát olovo aby bylo správně těžiště. Jo a výrobce udává, že by tam měli být 700 mAh a to je pěkná kravina protože ty vydrží 7 A jedině, že bych každý týden měnil baterky (někdy i 2x) a to rozhodně nechci
_________________ <~havli~>
ˇˇˇˇˇˇˇˇˇ
|
|
Nahoru |
|
|
Dave0402
|
Napsal: sob 25.06.2005 21:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
Nevim jak u Zoombi, ale u Zooma jsem musel dát baterky hodně dozadu oproti tomu, jak to měl výrobce v návodu.
Nedávno se tady Tykef ptal jak osadit Zoombiho - tak tam máš mimo jiné info o baterkách, pak by jsi věděl, že existují dost výkonné aku
Kokam 730 - ty totiž mají max proud 20C, což je cca 14,5A (info z MGM Compro)
Jako další variantu tam můžeš dát Kokam 910/15C - ty dají cca 13,5A
Takže na výběr máš vcelku dost baterek, které v rámci možností dostačují na pohon Zoombiho + AXI 2212/26 (nepředpokládám, že budeš s ním létat pořád na plný plyn, pak si do něj kup Kokam 1250/15C) - což je výkonově dost slušná kombinace
|
|
Nahoru |
|
|
tikef
|
Napsal: čtv 30.06.2005 8:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 9.12.2004 Příspěvky: 149
|
nevidim na tom nic špatnýho- také jsem si takhle zoombiho vytunil ale váží mi 465 g a mám tam úplně stejný vybavení.visí mi něco pod půl plynu na plnej mizí do nevidim. já bych ho definoval jako halovej focus, kterému nevadí vítr (sláva DK za takto skvělá letadla)
jinak ty 2s2p 1250 (nebo-li 2s 2500) váží 125g a letadlo s tím lítá 3D asi půl až 3/4 hodiny, což je dostatečný a rezerva výkonu je skvělá-----------------------------prostě si není na co stěžovat
_________________ support slowflyers
|
|
Nahoru |
|
|
Dave0402
|
Napsal: čtv 30.06.2005 9:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
tikef píše: nevidim na tom nic špatnýho- také jsem si takhle zoombiho vytunil ale váží mi 465 g a mám tam úplně stejný vybavení.visí mi něco pod půl plynu na plnej mizí do nevidim. já bych ho definoval jako halovej focus, kterému nevadí vítr (sláva DK za takto skvělá letadla) jinak ty 2s2p 1250 (nebo-li 2s 2500) váží 125g a letadlo s tím lítá 3D asi půl až 3/4 hodiny, což je dostatečný a rezerva výkonu je skvělá-----------------------------prostě si není na co stěžovat
Takže máš stejné osazení jako Havli?
Axi 2808/16, vrtule 9/5 (GWS HD?) 18A regl a 2s 2500 E-Tec?
A čemu řikáš 3D? (myslím to vážně, ne provokativně - abych měl představu co tím myslíš ...)
|
|
Nahoru |
|
|
tikef
|
Napsal: čtv 30.06.2005 10:12 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 9.12.2004 Příspěvky: 149
|
Dave0402 píše: tikef píše: nevidim na tom nic špatnýho- také jsem si takhle zoombiho vytunil ale váží mi 465 g a mám tam úplně stejný vybavení.visí mi něco pod půl plynu na plnej mizí do nevidim. já bych ho definoval jako halovej focus, kterému nevadí vítr (sláva DK za takto skvělá letadla) jinak ty 2s2p 1250 (nebo-li 2s 2500) váží 125g a letadlo s tím lítá 3D asi půl až 3/4 hodiny, což je dostatečný a rezerva výkonu je skvělá-----------------------------prostě si není na co stěžovat Takže máš stejné osazení jako Havli? Axi 2808/16, vrtule 9/5 (GWS HD?) 18A regl a 2s 2500 E-Tec? A čemu řikáš 3D? (myslím to vážně, ne provokativně - abych měl představu co tím myslíš ...)
mam tam vrtuli 9/47 je lepší - líp se visí a je to pomalejší. a stejný vybavení jenom to mam o 65g lehčí
tim 3D myslim (asi) visení a lítání v malý rychlosti nad zemí na malym prostoru a akrobacie
_________________ support slowflyers
Naposledy upravil tikef dne čtv 30.06.2005 10:40, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
tikef
|
Napsal: čtv 30.06.2005 10:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 9.12.2004 Příspěvky: 149
|
je normální, aby se mi regl zahříval tak na 40°C? a moje nabíječka JETI Char 20 se mi při nabíjecím proudu 2A taky docela zahřívá
_________________ support slowflyers
|
|
Nahoru |
|
|
Dave0402
|
Napsal: čtv 30.06.2005 10:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
Pokud vyjdu z měření na http://flyingmodels.org/motortest/ , tak ta tvoje kombinace je rychlejší, těžší a s menším statickým tahem oproti AXI 2212/26 , 10x4,7 a např. Kokam 1250/15C (ale zase vydržíš déle lítat).
40°C na reglu je myslím v pohodě, s Jeti Char nevím - nemám ho ...
|
|
Nahoru |
|
|
tikef
|
Napsal: čtv 30.06.2005 11:01 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 9.12.2004 Příspěvky: 149
|
Dave0402 píše: Pokud vyjdu z měření na http://flyingmodels.org/motortest/ , tak ta tvoje kombinace je rychlejší, těžší a s menším statickým tahem oproti AXI 2212/26 , 10x4,7 a např. Kokam 1250/15C (ale zase vydržíš déle lítat). 40°C na reglu je myslím v pohodě, s Jeti Char nevím - nemám ho ...
jo ale AXI 2212/26 používá 3s, jenže já na svém 28/08/16 2s a to má stat tah 880g, kdybychh tam dal 3s tak by to mělo tah přes 1300g a váhu mám "pouze" 460 g
a nemyslim si že 22/12/26 bude lepší protože bych tam muselů dát 3s a ještě by to bylo horší a ted je moderní lítat na 2s
_________________ support slowflyers
|
|
Nahoru |
|
|
Dave0402
|
Napsal: čtv 30.06.2005 12:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.9.2004 Příspěvky: 274 Bydliště: Vlašim
|
tikef píše: jo ale AXI 2212/26 používá 3s, jenže já na svém 28/08/16 2s a to má stat tah 880g, kdybychh tam dal 3s tak by to mělo tah přes 1300g a váhu mám "pouze" 460 g a nemyslim si že 22/12/26 bude lepší protože bych tam muselů dát 3s a ještě by to bylo horší a ted je moderní lítat na 2s
Uff tak budem trochu počítat
Kokam 1250/15C 3s bude vážit cca 107g (jeden článek má mít 33g).
Axi 2212/26 váží 57g.
Celkem je to cca 164g
E-Tec 2s 2500 váží cca 125g
AXI 2808/16 váží 76g
Celkem je to cca 201g
Takže rozdíl je cca 37g - což neni u tohoto typu letadel zase až tak málo ...
Statický tah AXI 2212/26 + 10x4,7 je cca 1000g (na 3s) při cca 15A
Statický tah AXI 2808/16 + 9x4,7 je cca 880g (na 2s) při cca 21A
U obou pohonů je statický tah (důležitý pro visení na vrtuli ) dostatečný ...
Moderní je létat na 2s (hlavně v hale), protože v současné době jsou k dispozici aku, které jsou schopné dát při malé hmotnosti dostatečně velké proudy, o kterých se dřívějším aku ani nesnilo. A díky tomu můžou být letadla lehčí a pak nepotřebují takový příkon.
Pro pohon potřebuješ mít nějaký příkon a ten se spočítá U (napětí) x I (proud). Takže když snížíš napětí (místo 3s dáš 2s) tak zákonitě musíš zvednout proud. Takže pro F3A-I speciály, u kterých se pohybuje plošné zatížení okolo 6-7g/dm2 je 2s nutností. Na ven je trochu větší hmotnost lepší, pokud chceš létat i za mírného větru, ale zase moc těžké letadlo ti bude létat příliš rychle a pro 3D (ne jen visení) se doporučuje mít nízké plošné zatížení. Takže pro lehký model z EPP je to trochu schizofrenní situace
Tak a tímto bych tohle vlákno z mé strany asi uzavřel - pokud ti to lítá a jsi s tím spokojen, pak je to jen a jen dobře a to je to podstatné.
Že si osobně myslím, že to není až tak úplně vhodný pohon (respektivě, že např. zmiňovaný AXI 2212/26 + 3s je pro použití na ven vhodnější kombinace), je věc druhá.
Ale proto ta diskuze tady je a kdo hledá inspiraci, tak ať si to sám přebere podle svých zkušeností
|
|
Nahoru |
|
|
havli
|
Napsal: ned 10.07.2005 13:52 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.5.2005 Příspěvky: 27 Bydliště: Ústecký kraj
|
Dave0402 píše: tikef píše: jo ale AXI 2212/26 používá 3s, jenže já na svém 28/08/16 2s a to má stat tah 880g, kdybychh tam dal 3s tak by to mělo tah přes 1300g a váhu mám "pouze" 460 g a nemyslim si že 22/12/26 bude lepší protože bych tam muselů dát 3s a ještě by to bylo horší a ted je moderní lítat na 2s Uff tak budem trochu počítat Kokam 1250/15C 3s bude vážit cca 107g (jeden článek má mít 33g). Axi 2212/26 váží 57g. Celkem je to cca 164g E-Tec 2s 2500 váží cca 125g AXI 2808/16 váží 76g Celkem je to cca 201g Takže rozdíl je cca 37g - což neni u tohoto typu letadel zase až tak málo ... Statický tah AXI 2212/26 + 10x4,7 je cca 1000g (na 3s) při cca 15A Statický tah AXI 2808/16 + 9x4,7 je cca 880g (na 2s) při cca 21A U obou pohonů je statický tah (důležitý pro visení na vrtuli ) dostatečný ... Moderní je létat na 2s (hlavně v hale), protože v současné době jsou k dispozici aku, které jsou schopné dát při malé hmotnosti dostatečně velké proudy, o kterých se dřívějším aku ani nesnilo. A díky tomu můžou být letadla lehčí a pak nepotřebují takový příkon. Pro pohon potřebuješ mít nějaký příkon a ten se spočítá U (napětí) x I (proud). Takže když snížíš napětí (místo 3s dáš 2s) tak zákonitě musíš zvednout proud. Takže pro F3A-I speciály, u kterých se pohybuje plošné zatížení okolo 6-7g/dm2 je 2s nutností. Na ven je trochu větší hmotnost lepší, pokud chceš létat i za mírného větru, ale zase moc těžké letadlo ti bude létat příliš rychle a pro 3D (ne jen visení) se doporučuje mít nízké plošné zatížení. Takže pro lehký model z EPP je to trochu schizofrenní situace Tak a tímto bych tohle vlákno z mé strany asi uzavřel - pokud ti to lítá a jsi s tím spokojen, pak je to jen a jen dobře a to je to podstatné. Že si osobně myslím, že to není až tak úplně vhodný pohon (respektivě, že např. zmiňovaný AXI 2212/26 + 3s je pro použití na ven vhodnější kombinace), je věc druhá. Ale proto ta diskuze tady je a kdo hledá inspiraci, tak ať si to sám přebere podle svých zkušeností
Přece nemůžeš tvrdit že AXI 2212/26 je silnější než AXI 2808/16 to je úplná blbost
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|