Přeprava obrů

Vše ostatní co se jinam nevešlo.

Přeprava obrů

Odeslatod Svaťa v 17/4/2009, 17:14

Jak řešíte přepravu svých obříků?
Protože jsme doma 3 modeláři a potřebujeme převážet 4 třímetrovky musel jsem upravit stávající vozík.
Rozměr nástavby je: Délka 3m šířka 1,25m a výška 1,6m na dvě patra. Celková výška i s koly je 2,16m.
Celé to bude zaplachtováno plachtou s kováním tak aby bylo možné plachtu přes provlečené lanko i uzamknout.
(pro případ že si budu chtít zajít na oběd aby to "lapkové" neměli tak jednoduchý.
Jsem docela zvědavý co mi na to poví na evidenci vozidel a pak na technický pray snad s tím nebude problém .
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Svaťa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/3/2007, 21:00
Jméno: Svatoslav
Příjmení: Hnilica

Re: Přeprava obrů

Odeslatod marv v 17/4/2009, 17:51

Já přepravuji takto.
Přílohy
IMG_0481.JPG
Uživatelský avatar
marv
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 5/4/2007, 17:04
Bydliště: Liberec
Jméno: Martin
Příjmení: Kvapil
Letiště: Liberec

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Svaťa v 17/4/2009, 18:10

marv napsal:Já přepravuji takto.

A jak to řešíš když zaprší? Třeba po cestě z lítání?
Svaťa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/3/2007, 21:00
Jméno: Svatoslav
Příjmení: Hnilica

Re: Přeprava obrů

Odeslatod marv v 17/4/2009, 19:48

Cha dobrá otázka. Mam to na letiště kousek todle je pochopitelně jenom na krátké vzdálenosti a hlavně když je hezky! Ale máš pravdu, že už jsem měl jednou namále. Projistotu sebou vozím plachtu kdyby bylo jo zle. Tvůj vozík už je přímo kočár, tak ať ti dobře slouží. Uvažuji o něčem podobném...
Uživatelský avatar
marv
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 5/4/2007, 17:04
Bydliště: Liberec
Jméno: Martin
Příjmení: Kvapil
Letiště: Liberec

Re: Přeprava obrů

Odeslatod bulldog v 17/4/2009, 20:26

marv napsal:Cha dobrá otázka. Mam to na letiště kousek todle je pochopitelně jenom na krátké vzdálenosti a hlavně když je hezky! Ale máš pravdu, že už jsem měl jednou namále. Projistotu sebou vozím plachtu kdyby bylo jo zle. Tvůj vozík už je přímo kočár, tak ať ti dobře slouží. Uvažuji o něčem podobném...


Nechci tady polemizovat o tom jak velký model se dá zahrnout do diskuze o přepravě obrů,ale to co máš na střeše auta snad je obr,ale já a třeba Svaťa s Radimem máme obry,které neuzvedneš jen tak a nedáš je na střechu auta a ještě k tomu "hore koko..m"
Tvůj příspěvek je sice zajímavý,ale nedokáži si představit,že bychom takto modely přepravovali a třeba když už bychom se na to nechali přemluvit,tak kdybychom se někde taky zastavili na jídlo a nebo kdyby začal foukat silný vítr.A vůbec si nedokáži představit rychlost 100km a nebo jízdu po dálnici.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Svaťa v 17/4/2009, 20:52

Ahoj Zdenku
Asi jsme si každý prošli dobou kdy jsme vozili modely jen tak na střeše. Já docela dlouho vozil Pitts Speciál 1800mm celý složený na střeše. Dalo se s tím jezdit i 100km/hod a kolemjedoucí mě zdravili a blikali a zvednutým palcem obdivovali ten "alegorický vůz" :-D ale pravdou je že jsem parkrát po cestě z akce třeba zmokl a pak začneš přemýšlet jinak. Nejdřív dělat na modely bedny a nakonec zjistíš , že jsou stejně malé.
Je pravdou že u tohoto "monstra" mám obavu z míjení s kamiony. Co s tím udělá ta tlaková vlna. Ale chce to prověřit. Zkušenost z obytným přívěsem mám docela bohatou. Tohle je stejný jen je to lehčí.
Svaťa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/3/2007, 21:00
Jméno: Svatoslav
Příjmení: Hnilica

Re: Přeprava obrů

Odeslatod marv v 17/4/2009, 22:11

Sice nemám letadlo tvých rozměrů, ale celkem dost kolegů převáží modely stejným způsobem jako já a to i 3m makety. Je to podle mě nejjednodužší způsob přepravy a ten kdo néma vélké auto nebo vozejk snad i jediné řešní. Jak už jsem říkal je to vhodné pouze na cestu na letiště a zpět né na courání po hospodách. Co se týká cestování po dálnici, tak jsme jezdili 120 km/h bez problemů. Pokud teda nepočítám pár mušek na haubně letadla.
Uživatelský avatar
marv
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 5/4/2007, 17:04
Bydliště: Liberec
Jméno: Martin
Příjmení: Kvapil
Letiště: Liberec

Re: Přeprava obrů

Odeslatod PetrM v 17/4/2009, 22:38

Já bych měl strach z bočních poryvů větru. Zboku to má cca 5 m2 a bude to mít pár kilo. Když jedu s kombikem a foukne pořádně z boku, tak je to dost poznat.
Petr M.
http://www.powerbox-systems.cz
fly fast, fly hard, turn left - prostě pylony :-)
Uživatelský avatar
PetrM
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 178
Registrován: 15/12/2008, 21:19
Bydliště: Krnov
Jméno: Petr
Příjmení: Makový
Letiště: LMK Krnov

Re: Přeprava obrů

Odeslatod petr.powder v 17/4/2009, 23:59

takto jsem převážel svého PUPíka ze Štěpánské na Praze 1 domů do Seifertovy na Praze 3. Cesta přez Václavák byla fakt zábavná. Bylo to jak za dob průvodů s alegorickými vozy dance

Obrázek
Obrázek

Dnes již mám pěknej vozejk, jen už v něm nevozím PUPíka :-(
Vlastně už nemám ani to auto :wink:
úspěšné přistání je takové, kdy se model po přistání nenachází na větší ploše než 10 m2
Uživatelský avatar
petr.powder
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 37
Registrován: 29/3/2009, 00:34
Bydliště: Praha 3
Jméno: Petr
Příjmení: Procházka
Hangár: Katana 2x2 45ccm

Re: Přeprava obrů

Odeslatod fatman v 18/4/2009, 05:44

petr.powder napsal:takto jsem převážel svého PUPíka ze Štěpánské na Praze 1 domů do Seifertovy na Praze 3. Cesta přez Václavák byla fakt zábavná. Bylo to jak za dob průvodů s alegorickými vozy dance
:

Dost brutus, myslím, že poldové by ti zabavili i očkovací průkaz, ale vzpoměl jsem si , jak jsme kdysi na Žigulu vozili éro na střeše a drželi ho jen za podvozek střešním oknem. Taky dobrá zábava. jupiiija
Čmelák lítá, aniž by věděl , že teoreticky letět vůbec nemůže.
Uživatelský avatar
fatman
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 298
Registrován: 17/6/2007, 07:42
Bydliště: Havířov-city
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Špatenka
Letiště: Hohennegger

Re: Přeprava obrů

Odeslatod bulldog v 18/4/2009, 08:41

PetrM napsal:Já bych měl strach z bočních poryvů větru. Zboku to má cca 5 m2 a bude to mít pár kilo. Když jedu s kombikem a foukne pořádně z boku, tak je to dost poznat.


Já když zvedám svého Heinkela na stůl,tak není za co...! Pod kokpitem jsou jen hranolky s plátnem a váží 30 kg a tak si nedokáži představit předpažení rukou a zvednutí modelu do výše střechy auta a pak jízda s modelem vysokým 900 mm a s VOP o rozpětí 1100mm.
To už je opravdu OBR.
Velmi reálné je přepravovat model na vozíku,ale tam je právě problém s hmotností modelu a tak se mi zdá že vozík bude skákat jako koza.
No a dost mne odrazuje i přestavba vozíku a jeho technická způsobilost a cena,za kterou se dá takový vozík upravit-konstrukce a plachta.To si myslím že jde až k částce kolem 10 000kč,tedy pokud má být plachta pogumovaná a ne jen štrikovaná ze sisalu,která stojí 500.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: Přeprava obrů

Odeslatod bulldog v 18/4/2009, 08:50

fatman napsal:
petr.powder napsal:takto jsem převážel svého PUPíka ze Štěpánské na Praze 1 domů do Seifertovy na Praze 3. Cesta přez Václavák byla fakt zábavná. Bylo to jak za dob průvodů s alegorickými vozy dance
:

Dost brutus, myslím, že poldové by ti zabavili i očkovací průkaz, ale vzpoměl jsem si , jak jsme kdysi na Žigulu vozili éro na střeše a drželi ho jen za podvozek střešním oknem. Taky dobrá zábava. jupiiija


Já to vozím dosud takto-na střeše a s hákovým křížem by to asi nešlo. :precti:
Přílohy
Snímek 075.jpg
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: Přeprava obrů

Odeslatod vit21 v 18/4/2009, 10:26

Letu zdar!
S tou plachtou na vozík ze sisálu jsem to zkusil. nenene A musím říci, že mi ji poměrně čerstvý vánek během 14 kilometrů rozebral na jednotlivé nitě. ouou Tudy cesta nevede. Jedině kvalitní pogumovaná plachta nebo bedna na vozíku jsou řešní která bych po těchto zkušenostech bral. Já jsem zkonstruoval rám a plachtu si nechal na zakázku vyrobit. A s tím skákáním vozíku to není až tak velké. Stroj musí být pevně ukotven a samozřejmě nemůžeš jet jako kanec. A to my se svými miláčky neděláme že. flyboy . Fotky momentálně nemám a až nalodím stroje tak snad nezapomenu zvěčnit stav a přidám je.
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 314
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Svaťa v 18/4/2009, 18:07

Co se týká té plachty. Mám to objednaný normálně u firmy co dělají plachty na náklaďáky. Bude to nepromokavý, žádný aušus samo domo. Budou tam oka a a bude se to zapínat na takový otočný spony kterýma jde případně provléct pletené ocelové lanko a pojistit to proti otevření. Samozřejmě pákovkama lze otevřít všechno . Cenu jsem si předběžně dohodl na 6500,- Kč tak doufám že mi pak nezaúčtují nějakou pálku se kterou nepočítám.
Pokud někoho zajímají celkový náklady tak to taky mohu dát do placu nemám s tím problém. Jde přeci o to, že na základě mojí zkušenosti třeba někdo půjde do něčeho podobnýho.
Jak říkám největší problém bude asi protáhnout to přes schvalovací proces na evidenci vozidel. Když mi na to pak dají techničák tak na technický to musí projít. Nemám to nikde ošizený a stojí to na originál rámu z vozíku co je běžně v prodeji. Když mi na to techničák nedají budu to muset před každou technickou demontovat a celou tu bednu pak zase vrátit zpět na rám. Volal jsem i výrobci a tam mi řekli že je jim to docela jedno že co si na jejich vozíku vozím je moje věc a pokud nepřekročím limit zatížení tak není problém. Jinak vlastně do základního rámu a nápravy není sáhnuto. Jen jsem demontoval bočnice a čela. Dozadu to přeahuje původní délku o 80 cm a náklad 80 cm přesahovat délku smí ale musí být správně označen. To si myslím zabezpečují ty druhý koncový svítilny na bedně.
Pokud tedy na evidenci vozidel bude rozumný chlap myslím že musí zvítězit zdravý rozum. Pokud tam bude "pan důležitý" budu muset zkusit evidenci v jiném místě anebo to před technickou demontovat.
Svaťa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/3/2007, 21:00
Jméno: Svatoslav
Příjmení: Hnilica

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Radek v 19/4/2009, 10:37

My požíváme na přepravu modelů vlek, s vlekem se dá jet klidně 130km bez sebemenších problémů. Vlek byl původně používán na přepravu dvou závodních motorek. Ložná plocha je 3,6m. Na technický bez problémů.Všechny tři éra na obrázku se tam vejdnou bez problémů.
Přílohy
Nový obrázek.JPG
Uživatelský avatar
Radek
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 59
Registrován: 19/4/2009, 10:16
Jméno: Radek
Příjmení: Helmer
Letiště: Zdice, Lipence
Hangár: Mig 3 roz. 3,6m
Praga Baby E114.10 3m

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Svaťa v 19/4/2009, 16:28

Ještě než odvezu vozík na oplachtování tak jsme dnes vyřešili Upevnění modelů.
První zkušenost : musím vyřešit aby se vozík nepřeklápěl když nebude připojený za auto. Takže tam musím dát nějaký nožičky podobný jako bývají na karavanu. Na druhou stranu to že má tendenci se překlápět svědčí o tom že těžiště je na nápravě a to je myslím dost dobře
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Svaťa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/3/2007, 21:00
Jméno: Svatoslav
Příjmení: Hnilica

Re: Přeprava obrů

Odeslatod petr.powder v 19/4/2009, 17:09

Sváťo, z vlastní zkušenosti už vím, že pokud takto přikurtuji éro ve vozíku, hodně trpí kolečka a gumy na nich odchází. Vyřešil jsem to tak, že jsem pod kola dal pásy pěnové gumy, která se používá na izolaci průmyslových klimatizací. Je dva centimetry vysoká a na spodní straně má samolepící vrstvu. Je dostatečně měkká, ale pevná a dokáže plně pohltit rázy z poskakování vozíku.

Jinak ale musím říci, že jsi udělal kus dobrý práce a nemusíš se bát na technické, tenhle vozejk na 100% projde first1
úspěšné přistání je takové, kdy se model po přistání nenachází na větší ploše než 10 m2
Uživatelský avatar
petr.powder
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 37
Registrován: 29/3/2009, 00:34
Bydliště: Praha 3
Jméno: Petr
Příjmení: Procházka
Hangár: Katana 2x2 45ccm

Re: Přeprava obrů

Odeslatod bulldog v 19/4/2009, 19:36

Tak jsem se taky rozhodl.Zjistil jsem ,že mám stejný vozík a demontoval jsem nádstavbu,která držela na 4 šroubech M8.
Chystám se na přestavbu,ale mám dva problémy na rozdíl od Svati.On to má sice na více letadel a na poschodí,ale já nechci sundavat vrtuli-bude tam i třílist a tak dělat předek do špice je diskutabilní (právě kvůli vrtuli a sundávat jí vždy se mi nechce-trpí tím i unašeč a jeho závity)a protože nechci zabírat místo v zimě stávající korbou a ještě druhou nádstavbou,nutí mne to přemýšlet o rozdělávací nádstavbě z trubek a plachtě.
Tuto bych na zimu rozmontoval.Ale když přemýšlím,že stejně budu muset mít model někde uskladněn,tak ještě chvíli budu rozjímat a hledat řešení.....
Já bych si představoval plachtu s oky a ještě aby šla z boku zvednout pro upevnění modelu a zezadu by bylo nejlepší pevné víko(výška bude jen 1000mm, na pantech pro vyklopení směrem vzhůru a nebo jako nájezd dolů, na plynových vzpěrách.K tomu musím udělat aspoň 20cm vysoké bočnice,aby bylo kde uchytit oka a aby bočnice přilnula k plachtě aspoň na této ploše.
Z boku bych vybíral z držáků křídla , abych nemusel do vozíku po čtyřech. Délka bude 2300mm,směrem dopředu bych šel jen asi 350 mm a dozadu asi 650 mm.Na zadní víko bych už umístil světla a SPZ.(proto by bylo lepší sklápět dolů a netrápit se s vozením nájezdů a složitou elektroinstalací k svítilnám)
Nejde mi zatím do hlavy jak udělat ony oka na předních sloupcích tak aby tam nezafukovalo a aby plachta nebyla zase moc složitá a tím i drahá.
Najde -li se někdo,kdo s tím má zkušenosti,tak budu rád.
No a dělat celý vozík jako bednu?-jak potom vyřešit odkrytí bedny z boků.Možná udělat předek a zadek z dřevotřískových ploten a strop a boky z plachty s oky.Přední a zadní sloupky by byly udělány z desky,na které by se z boku přikládala plachta a přes oka by šel provazec a byl by zakryt poklopcem...
Opravdu nevím-nechám si poradit.
Termín ale dost hoří a tak prosím jestli vás někoho něco napadne a máte třeba doma podobné řešení-napište sem.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Hofi v 19/4/2009, 20:31

To to je jedno z dobrých řešení budu to také dělat.....model může zůstat na zahradě přijedeš dom z práce zahákneš a jedeš:-)
http://danielhrachovec.com/?page=N12

Svaťo:jak máte přikurtovanou tu katánu vrchem to není dobré hodně to propružuje na té délce!!!mohlo by to vyskočit a nehledě na to,že se ošolichá barva...
Přílohy
DSC00040 [640x480].JPG
DSC00037 [640x480].JPG
DSC00036 [640x480].JPG
Uživatelský avatar
Hofi
Pilot (EAC, EFC)
Pilot (EAC, EFC)
 
Příspěvky: 493
Registrován: 26/3/2007, 23:49
Bydliště: Olomouc
Jméno: Jan
Příjmení: Hofman
Letiště: Přáslavice
Hangár: Yak 55M 37% Krill 3m,F3K OsirisII,KatanaS 39%,Thunder 3D Krill Model,Thunder 3D EPP JH,

Re: Přeprava obrů

Odeslatod Svaťa v 19/4/2009, 21:13

Ten samolepící mirelon je docela dobrej nápad. Mám to doma určitě to vyzkouším. Spodní desku mám udělanou tak že do šroubů M10 se šestihranem jsem udělal na soustruhu otvor a závit M5. Ty šrouby jsou stejně dlouhé jako je deska široká a jsou zespoda zašroubovány a pojištěny lepidlem ( závit není průchozí aby tam zdola nešla při dešti voda). Takže ta oka jdou demontovat a případně podle potřeby při potřebě jiného uchycení pro jiný model přidat do potřebných míst další oka aniž by tato původní zavazela. Taky mladej Svaťa pronesl nápad, že je to bezva, že už na letišti nemusí stavět stan :-D :-D Taky proto jsou oka šroubovací aby si tam případně mohl dát nafuovačku. Obě bočnice se budou dát zvednou a případně podepřít tyčkou a vyšponovat lankem jako stan takže vznikne i příjemný stín pro posezení. V té přední části udělám ještě úchyty pro basičky (kufříky) na nařadí a případně tam šupnu i skládací sedačky co sebou vozíme. Co mě taky ještě napdlo že by možná nebylo špatný tam šupnout lanko a napínák a vyšponovat tu prostřední desku proti dnu a střeše. Je to všechno o tom jak se to bude chovat za jízdy. Myslám že povolit dva napínáky není žádný problém a tuhost by to podstaně zvýšilo. Uvidíme. Zítra to vezem zaplachtovat jupiiija
Svaťa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/3/2007, 21:00
Jméno: Svatoslav
Příjmení: Hnilica

Další

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník

cron