Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: obrácené servo
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 11:05 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
No právě :-) Jedno máš tak a druhé onak. Kamarád štěloval ocelota s takovou jednoduchou vysílačkou, kde nejde nastavit diferenciace (a vlastně nic) a velikost výchylek - zkrátka výsledek nic moc. Byl z toho docela nešťastný a nakonec to ***censored*** Přitom to éro umí lítat božsky a úplně samo... (inu, už jsem zhýčkaný číslicovými vysílači, ale tahle letadla to už potřebují)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: přehození chodu serva
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 11:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
Přehodit chod serva jde, ale je potřeba elektricky otočit motor a zpětnovazební potenciometr. Pak se to bude točit obráceně :-) (ale to je potřeba vlézt do serva a mít trochu elektronické průpravy) (nechci se tě nijak dotknout, ale: z výše uvedeného mám obavu - jakou máš praxi v lítání? Ocelot je rychlé éro, nad zemí umí bez dostatečné reakce nepěkně vyplavat a je sakra křehký. A jak už jsem psal, bez perfektního seštělování - což zajistí značnou měrou vysílač, délky táhel jsou jasné - bych s tím nelétal)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: obrácené servo
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Hankey píše:
No právě :-) Jedno máš tak a druhé onak. Kamarád štěloval ocelota s takovou jednoduchou vysílačkou, kde nejde nastavit diferenciace (a vlastně nic) a velikost výchylek - zkrátka výsledek nic moc. Byl z toho docela nešťastný a nakonec to ***censored*** Přitom to éro umí lítat božsky a úplně samo... (inu, už jsem zhýčkaný číslicovými vysílači, ale tahle letadla to už potřebují)


no ale o to de, vzdyt i v letadle potrebujes na kridelka jedno tak a druhe obracene, protoze kridelka jdou proti sobe, nebo ted se snad bavime o klapkach?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 11:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
aha vtail - tak to jo
to by chtelo slusnejsi vysilacku a nebo mix


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 12:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.2.2006
Příspěvky: 792
Bydliště: Praha 8
To jste me opravdu moc nepotesili... Novou vysilacku urcite porizovat nebudu.. Tuhle mam cca pul roku a na tak cate vymeny opravdu nemam penize.. Oporavdu by neslo udelat to jen na jedno servo s 2 tahly? Mel jsem to tak v mem motoracku a fungovalo to bez problemu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 12:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
musi se to ovladat 2 servy nebot je to kombinace smerovky s vyskovkou, ale stacilo by ti si koupit vtail mix a dat ho do letadla - pak to muzes ovladat svoji vysilackou


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Ocelot
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 12:53 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Pozor, Ocelot ma sice V-tail, ale NEpouziva ho jako smerovku, tzn, je to sprazene na jedno servo a taha to obe kormidla shodne, jako vyskovku!!
Co se tyce pouziti jednoho serva na kridelka, myslim ze by to znamenalo dost drasticke upravy a ze vysledek nic moc (nesla by rozumne nastavovat velikost vychylek nahoru/dolu, atd). Ale Ocelota nemam, takze to s jistotou rict nemuzu... nicmene bych veril tem, co ho maji a tvrdi ze to nema cenu zkouset. :(

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Naposledy upravil Abu dne pon 15.05.2006 13:28, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 13:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2006
Příspěvky: 688
Bydliště: Litoměřice
Kubik777 píše:
Jeste jedna vec me napadla mam hitech laser 4 to je klasickej 4-kanal. Muzu pouzit 6 kanakovy prijmac? Kdyz jsou kridelka na 2 kanalech ale ovladam jednim kniplem tak by to mohlo jit ne? Pokud ne jak bych to zapojeni kridelek vyresil u tohoto vysilace? Nevite nahodou jestli se neda laser 4 rozsirit o jeden kanal? Je tam na nej takove pekne misto :-D


Já měl Focus 4 a šel jednoduše rozšířit až na 7 kanálů a vzhledem k tomu, že se dělá i Laser 6, tak bych na 99% věřil, že se dá rozšířit taky na 7mi kanál pouze doplněním několika rezistorů. V RC-Servisu to snad dělají pokud by si to nezvládnul sám. V-mix si pak můžeš pořídit i jako samostatný modul mezi přijímač a serva, nebo dobastlit přímo do vysílače.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: V tail
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 13:26 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
Ocelot nepoužívá směrovku, motýlek se tahá současně jedním servem. A řízení s ním funguje výborně :-) Ovládání křidélek jedním servem bych nedělal 100%, ne že by ale technicky vůbec nešlo. Bylo by to ale konstrukčně děsivé a hlavně by nešlo brzdit křidélky! Přistávat s kormidly v neutrálu je s tímhle modelem sekec mazec. Ještě tak možná na rovné louce (ani tam to nemůžu doporučit vzhledem k jeho rychlosti, ale na svahu bych si ve většině případů netroufal. To je ten hlavní důvod. Pak by se to dalo řešit spoilery, ale to jsou další dvě serva navrch (tam už si to jedním servem vzhledem ke konstrukčnímu uspořádání křídla představovat vůbec nechci. A to už se nakonec dostáváme ke dvěma (třem) servům a to je to co doporučuju: mít křídlo bez spoilerů a brzdit křidélky. Já to tak uřídím v pohodě a po přídavných brzdách příliš netoužím - nemusí být názor každého. Zkrátka oboje nesmysl. A já si jdu zalítat, zrovna včera jsem v něm nabil baterku ;-) Vlastně mě tak napadá, že jestli to tvůj vysílač neumí, tak obě křidélka naráz nezvedneš a pak to chce brzdy na křídle ovládané dalším kanálem...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 14:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.2.2006
Příspěvky: 792
Bydliště: Praha 8
j3nda píše:
musi se to ovladat 2 servy nebot je to kombinace smerovky s vyskovkou, ale stacilo by ti si koupit vtail mix a dat ho do letadla - pak to muzes ovladat svoji vysilackou


Ja na vysilacce mam prepinac mixu na v-tail... takze by to stacilo? A jaky teda prijmac? Nedokazu si to ale technicky predstavit Jakym zpusobem zvednes obe kridelka jako brzdy (tj jakym zpusobem packujes na vysilacce abys mel zvedly brzdy a zaroven to fungovalo jako kridelka?) Myslel jem ze na pridavne brzdy je proste prepinac ktery dam do urcite polohy a ten mi je bud zvedne nebo potlaci pricemz zachova jejich puvodni funkci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: křidélka - brzdy
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 14:50 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
Přepínačem by to taky šlo, ale já to raděj dělám proporcionálně dalším kanálem. Pak už je jedno, zda si to dáš místo plynu, nebo jakéhokoli dalšího potenciometru. Nejde to "upáčkovat" kniplem. Křidélka řídíš jednou pákou, tzn. knipl vpravo = pravé křidélko dolu, levé nahoru a opačně. A jiným ovladačem na vysílači namixuješ zvednutí (nebo potlačení) obou zároveň. Ale to ten vysílač musí umět. Já to dělám "pátým" kanálem - tahovým potenciometrem mezi kniply. Asi by to šlo i jiným, třeba tím plynem nebo dalším kanálem, ale zas záleží na vysílači, kam to umí "posadit". Nakonec je však jedno, kterým ovladačem to bude. Může to nakonec být i nějaký ten neproporcionální kanál, třeba třípolohový přepínač.
Možná by bylo nejlepší, kdybys s námi někdy vyjel na kopec a viděl jak to lítá a já bych ti vysvětlil, jak funguje to ovládání a možnosti nastavení vysílače.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: přídavné brzdy
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 14:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
... a přídavné brzdy se nechají ovládat nějakým tím přepínačem. To jistě. Pokud použiješ mix V tail a nikoli přímo "originál" výstupy na křidélka, tak se na fukčnosti nemění zhola nic. Jen to, že křidélka se zapojují na 1. a 5. kanál přijímače a pokud místo motýlka připojíš křidélka, stačí ti čtyřkanálový přijímač, protože řízený motýlek je tuším 1. a 4. kanál. Nevím teď přesně, ale zkrátka nepotřebuješ ten pátý u přijímače. Jsou to věci, že? No, a ještě lepší počkat pár let, pak bude všechno plně programovatelné a nebudem tu takové věci řešit ;-) .... a zahubí nás software (stejně už nás kolem dokola dostal :-D - a to moc xmíchu není, tož nechápu, co se tu tak blbě šklebím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: křidélka - brzdy
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 15:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.2.2006
Příspěvky: 792
Bydliště: Praha 8
Hankey píše:
Přepínačem by to taky šlo, ale já to raděj dělám proporcionálně dalším kanálem. Pak už je jedno, zda si to dáš místo plynu, nebo jakéhokoli dalšího potenciometru. Nejde to "upáčkovat" kniplem. Křidélka řídíš jednou pákou, tzn. knipl vpravo = pravé křidélko dolu, levé nahoru a opačně. A jiným ovladačem na vysílači namixuješ zvednutí (nebo potlačení) obou zároveň. Ale to ten vysílač musí umět. Já to dělám "pátým" kanálem - tahovým potenciometrem mezi kniply. Asi by to šlo i jiným, třeba tím plynem nebo dalším kanálem, ale zas záleží na vysílači, kam to umí "posadit". Nakonec je však jedno, kterým ovladačem to bude. Může to nakonec být i nějaký ten neproporcionální kanál, třeba třípolohový přepínač.
Možná by bylo nejlepší, kdybys s námi někdy vyjel na kopec a viděl jak to lítá a já bych ti vysvětlil, jak funguje to ovládání a možnosti nastavení vysílače.


To by bylo idealni. siml jsem si ze bydlis na Melniku. Kam jezdite litat jsem z kralup a na Melnik jsem chodil na gympl tak se treba i zname :-D Dej mi vedet a urcite se sejdem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přídavné brzdy
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 15:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.2.2006
Příspěvky: 792
Bydliště: Praha 8
Hankey píše:
... a přídavné brzdy se nechají ovládat nějakým tím přepínačem. To jistě. Pokud použiješ mix V tail a nikoli přímo "originál" výstupy na křidélka, tak se na fukčnosti nemění zhola nic. Jen to, že křidélka se zapojují na 1. a 5. kanál přijímače a pokud místo motýlka připojíš křidélka, stačí ti čtyřkanálový přijímač, protože řízený motýlek je tuším 1. a 4. kanál. Nevím teď přesně, ale zkrátka nepotřebuješ ten pátý u přijímače. Jsou to věci, že? No, a ještě lepší počkat pár let, pak bude všechno plně programovatelné a nebudem tu takové věci řešit ;-) .... a zahubí nás software (stejně už nás kolem dokola dostal :-D - a to moc xmíchu není, tož nechápu, co se tu tak blbě šklebím.


Takze jestli jsem to dobre pochopil tak to by to bylo takto. Mix v-tail zapojit na kridelka, vyskovka normal a pridavne brzdy na kanal napr. plyn


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: jo jo
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2006 15:16 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 38
Bydliště: Mělník
Pochopil jsi to správně.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: PetrG a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz