ze se vmesuji...
ohledne chladicich otvoru a vrabciho hnizda :-) pred 2 lety v období parného leta jsem letal s ES kazdy den a o dovolene i nekolik hodin denne. Obcas se mi stalo ( za vetsich dennich teplot ) to. ze se mi motor rozebehl na plne otacky a nesel stahnout. Musel jsem krouzit naplno do vybití baterek a rychle pristat . Po cachrech s prijmaci -. coz nepomohlo - jsem udelal diru nad regulatorem a v dalsi ES - resp po koupi noveho trupu - aby ES vypadal trosku fajnověji jsem tam udelal trosku hezči nasavani ( obdoba P40
. Od toho okamziku se zadne problemy s motorem naplno neopakovaly. Laicky tedy to prisuzuji prehrati reglu . Ohledne pridavných otvorů na chlazení je plno prispevku na RC groups , Detract... takze asi to nebude ojedinele. Pravda , obcas jsem tam soupnul osmiclanek - a to byl jiny bzukot ( nejlepsi sedmiclanek je osmiclanek
Ohledne vrabciho hnizda - ja bych to nepodcenoval, jednou jsem v nezrizene pyse dal stylem vrabci hnizdo do ES vyskomer Alti - abych se mohl vytahovat grafy ( a to presto - ze se pise na strankach pana Sysaly - nedavat do blizkosti prijimace:-) a to pak byla sestupna vyvrtka a hledani ES po poli
))) Myslim si za na vseobecnych doporuceni ohledne umisteni reglu, prijimace a serv toho bylo napsano dost. Pravda funguje to i pri nedodrzeni techto pravidel ale podle mne to nestoji za to riziko. Par minut prace - ucesani kabelu a urovnani komponent v trupu a mas trosku jistotu ze za to mohou pouze olsove ruce
)) Nicmene docela chapu nedockavost jit to co nejdriv hodit
...... ty svrbici prsty....
Ohledne teoretického prehrívaní - ES je podle mne delana pro regulator na zadnim cele motoru a tim padem je tento reg ofukován zepredu a vzduch odsáván okolo motoru. Tim padem neni nutno chlazení do trupu. Situace se ale tedy muze zmenit - pokud pouzijes samostatny reg a soupnes ho na baterky ...
Ohledne odruseni - pozor - podle mych informaci NENI permax 400 odrusen - a proto tam dava multiplex ty kondiky!!! Speed 400 by jiz odrusen mel byt. Opet - podle mne plati vyse zminene - radsi par minut prace navic s letovanim - nezli spekulace proc mi to spadlo nebo skube...
Ohledne upevneni vrtule - po problemech s jogurtovkami - viz ES - zejmena pri zapnuti brzdy na reglu - idealni - viz rada od Nucleara. je pouzit unasece vrtule od firmy Horejsi (
pozor pouze horejsi - ne MP jet ) na hridel 2,3 mm / M4 na coz pasuji prave jogurtovky. Toto ti umozni pozdeji cachry s jinou vrtuji, výměnu vrtule apod ) je pouze problem to sehnat, po cele praze to nemaji - vsude pouze MP jet, ktery vsak zacina na M5 a je zbytecne mohutny. Nakonec jsem to koupil v Euromodels -- korunní