ZDZ 40

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

ZDZ 40

Odeslatod sat. v 3/7/2010, 20:22

Prosím radu ohledně oleje pro motor ZDZ 40, koupil jsem tento motor jako použitý a původni majitel do něho údajně lil nějaký olej mounfield, co jsem, ale koukal tak ten dělá jen minerální oleje pro 2T je to možné? Máte někdo zkušenost s oleji mountfield, chtěl jsem použít olej Husquarna XP, což asi padá pokud běhal na minerál :-(. Děkuji za rady.
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod Pan Fogg v 3/7/2010, 20:59

Zdravím a sděluji následující.Olej MOUNTFIELD bude asi polosyntetika i když jej označují jako minerál.http://www.mountfield.cz/krovinorezy/de ... c-1-l.html
Přechod z minerálu na syntetiku po zaběhnutí (cca 10l paliva) je normální praxe-viz manuály motorů(3W,DA).
Doporučuji:VALVOLINE SYNPOWER 2T-http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=141
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 104
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou,Czech Heaven
Hangár: Velox II-2,6m

Re: ZDZ 40

Odeslatod sat. v 4/7/2010, 07:54

Pan Fogg napsal:Zdravím a sděluji následující.Olej MOUNTFIELD bude asi polosyntetika i když jej označují jako minerál.http://www.mountfield.cz/krovinorezy/de ... c-1-l.html
Přechod z minerálu na syntetiku po zaběhnutí (cca 10l paliva) je normální praxe-viz manuály motorů(3W,DA).
Doporučuji:VALVOLINE SYNPOWER 2T-http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=141



Tak máte pravdu podle tohoto je to opravdu polosyntetika: http://www.oleo-mac.co.uk/Livello.jsp?i ... miglia=354. Mohl jsem se taky podívat pořádně hned :-). Děkuji
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod sat. v 14/7/2010, 21:42

Tak jsem se konečně dostal k pokusům o nastavení motoru. Měl bych pár začátečnických dotazů. Mám problém s nastavením volnoběhu, nastavím si volnoběh tak že motor běží rozumně, reakce na plyn taky dobrá, ale pak najednou při rychlém stažení plynu motor naráz bez jakéhokoli zakuckání zdechne. Zvedl jsem trimem plynu volnoběh, pak motor jede, ale nedá se na volnoběh ani přistát, motor moc tahá. Byl by pro mne prosím nějaký stručný návod jak nastavit volnoběh a jak vysoký by měl být? Plus jaký máte základní nastavení jehel? Našel jsem na internetu doporučené jak 2 otáčky tak i 1.5 otáčky a dokonce i kombinaci 2 a 1.5 :-(. Motor ZDZ 40 RV vrtule 20-10. Děkuji za rady.
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod Irto v 14/7/2010, 23:21

sat. napsal:Tak jsem se konečně dostal k pokusům o nastavení motoru. Měl bych pár začátečnických dotazů. Mám problém s nastavením volnoběhu, nastavím si volnoběh tak že motor běží rozumně, reakce na plyn taky dobrá, ale pak najednou při rychlém stažení plynu motor naráz bez jakéhokoli zakuckání zdechne. Zvedl jsem trimem plynu volnoběh, pak motor jede, ale nedá se na volnoběh ani přistát, motor moc tahá. Byl by pro mne prosím nějaký stručný návod jak nastavit volnoběh a jak vysoký by měl být? Plus jaký máte základní nastavení jehel? Našel jsem na internetu doporučené jak 2 otáčky tak i 1.5 otáčky a dokonce i kombinaci 2 a 1.5 :-(. Motor ZDZ 40 RV vrtule 20-10. Děkuji za rady.



Kam ti směřuje u plynové klapky v karburatoru hlavička šroubu když máš plyn motoru zavřený?
Jedinou důležitou silou ve vesmíru je gravitace, všechny ostatní sily jsou chimerické.
Irto
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 8
Registrován: 4/7/2010, 00:50
Jméno: Jan
Příjmení: Ostrý
Letiště: Sloup, Babice
Hangár: Velox Revolution II 2,6m

Re: ZDZ 40

Odeslatod sat. v 15/7/2010, 18:41

Irto napsal:
sat. napsal:Tak jsem se konečně dostal k pokusům o nastavení motoru. Měl bych pár začátečnických dotazů. Mám problém s nastavením volnoběhu, nastavím si volnoběh tak že motor běží rozumně, reakce na plyn taky dobrá, ale pak najednou při rychlém stažení plynu motor naráz bez jakéhokoli zakuckání zdechne. Zvedl jsem trimem plynu volnoběh, pak motor jede, ale nedá se na volnoběh ani přistát, motor moc tahá. Byl by pro mne prosím nějaký stručný návod jak nastavit volnoběh a jak vysoký by měl být? Plus jaký máte základní nastavení jehel? Našel jsem na internetu doporučené jak 2 otáčky tak i 1.5 otáčky a dokonce i kombinaci 2 a 1.5 :-(. Motor ZDZ 40 RV vrtule 20-10. Děkuji za rady.



Kam ti směřuje u plynové klapky v karburatoru hlavička šroubu když máš plyn motoru zavřený?


Pokud myslíte malý šroubek který drží kulatou klapku plynu tak ten míří hlavou k motoru (vrtuli).
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod sat. v 16/7/2010, 17:08

Tak další info, právě jsem zjistil, že tam nemám karburátor walbro, ale jakýsi Bing, máte s tímto někdo zkušenosti? Základní nastavení a chování k tomuto karb.? Údajně jej zdz používalo jen chvíli a pak přesli na walbro, nebo tillotson...
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod dědek v 17/7/2010, 08:11

Karburátory Bing používala ZDZ i u motorů ZDZ 80 RV. Měl jsem tyto motory s těmito karburátory. Princip seřizování plného plynu a volnoběhu jsou shodné s karburátory Walbro a Tillotson. Nastavit spolehlivý volnoběh a přechody nutno nastavit nejen pouze nastavením jehly L, ale i kombinací polohy zavírací klapky karburátoru v oblasti minimálních otáček s otevřením jehly L, při správném nastavení jehly H na maximální otáčky.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 233
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: ZDZ 40

Odeslatod sat. v 17/7/2010, 19:40

Základní nastavení je tedy také totožné s walbro (H i L 2 otáčky)?
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod Irto v 17/7/2010, 20:21

sat. napsal:Základní nastavení je tedy také totožné s walbro (H i L 2 otáčky)?


Mam to na motoru zdz80RV a mam tam L 1,8 otačky a H 2,0 otačky. Jinak když jsem ja ten motor rozbihal měl jsem problem s otočenou palivovou klapkou mělo to podobné přiznaky ale podle toho co jsi psal že hlavička miři do motoru(k vrtuli) tak evidentně stejný problém nemaš.

Zkus zavolat do ZDZ ja jsem to take ladil hledal nastavoval jak blb asi tyden prochazel jsem to s kolegy modeláři ale tato pro mnohé banalita nikoho nenapadla. Jim sem řekl co mě to dělá jak se to chova a po 3 otazkach technika mi de-facto řekl proč mi to dělá. Rozhodně za zeptání ti hlavu neutrhnou a s mé zkušenosti byli velmi vstřicní.
Jedinou důležitou silou ve vesmíru je gravitace, všechny ostatní sily jsou chimerické.
Irto
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 8
Registrován: 4/7/2010, 00:50
Jméno: Jan
Příjmení: Ostrý
Letiště: Sloup, Babice
Hangár: Velox Revolution II 2,6m

Re: ZDZ 40

Odeslatod dědek v 17/7/2010, 20:25

To je pouze základní nastavení, ovšem pro dokonalý chod s příslušnou vrtulí a tlumičem je nutno každý typ karburátoru daného motoru optimálně doladit. Většinou jehly H a L nutno dotahovat z původního doporučeného nastavení.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 233
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: ZDZ 40

Odeslatod sat. v 29/7/2010, 18:14

Mám další asi hloupou připomínku, koupil jsem na ZDZ 40 vrtuli Bambula 20/10, co mě zaráží je, že pokud vrtuli dotáhnu tak je unašeč docela dost zatlačen do ní, dokonce se v místech slepení vrstev vrtule objevily praskliny ve dřevě. Je to normální? Jaké s tím máte zkušenosti? Do teď jsem lítal jen metyláky s plastovýma vrtulema, takže se omlouvám za hloupý dotaz. Děkuji.
sat.
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 14
Registrován: 4/6/2010, 18:56
Jméno: Martin
Příjmení: Janoušek
Letiště: Skuhrov- na vlne
Hangár: Katana X3D- 2m

Re: ZDZ 40

Odeslatod dědek v 29/7/2010, 18:46

Dřevěné vrtule se musí dotahovat s citem. Nejlépe je vrtuli dotáhnout centrální maticí a pak pouze jemně dotáhnout šrouby M4. Za chodu motoru se šrouby a vrtule už nepovolí.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 233
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: thsoft a 5 návštevníků