Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 12:59 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2005
Příspěvky: 22
Ahoj,
vyskytnul se mi docela zajímavý problém:
pořídl jsem si stříďáka MP-JET 25/35 http://www.mpjet.com/frame_cz.php
kterého napájím 3S1 E-Tec 1700 nebo 2S2P E-tec 1200, obojí přes regl. JETI Advance 40P.

Při plném plynu se vrtule napoprvé roztočí naplno, hned se ale začne výkon samovolně prudce snižovat až na cca 2-3A, což znamená že se vrtule sotva točí. (Neznám její rozměr, je to ze setu SpaceScootera - docela velké lopaty, odhaduju 11/9). S tím se samozřejmě létat nedá.

Zajímavé je, že někdy se stane, že je vše OK, plný výkon, po vypnutí a zapnutí se opět snižuje... jsem z toho jelen.

Ostatní komponenty (kromě motoru) fungují v jiných konfiguracích bez problémů.

Budu vděčný na jakékoliv náměty a možnosti řešení.

Mimochodem, psal jsem o tom jak MP-JETU, tak JETI. Od jetiho reakce přišla (problém bohužel neřeší), ale MP-JET se ani nenamáhal odpovedět ani na opakované dotazy.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 13:51 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
MPJETu se moc nediv - nemůže tušit, co vyrábí regl. Zkoušel jsi měřit accu za provozu? Viděl bych to na jejich přetížení, pokles napětí a následné omezení reglem. Ovykle to tak bývá. Ale bez měření je to jen tip.

O MP-JET 25/35 si najdeš spoustu doporučení a informací z provozu na:
http://df.linux5.ignum.cz/diskuze/strom1.php?idforum=18
http://df.linux5.ignum.cz/diskuze/strom1.php?idforum=8
http://df.linux5.ignum.cz/diskuze/strom1.php?idforum=4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 16:24 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2005
Příspěvky: 22
díky za tip,
to byla jedna z prvních věcí, která mne napadla. Ale nezdá se mi to vzhledem k tomu, že motor by měl brát cca 7-15A (max krátkodobě 25, to je fakt) a 2S2P 2400 10C by měly zvládat 24 A a to nemluvím o tom, že jen málokdy jsem to rozjížděl na plný plyn. Každopádně vyzkouším to ještě s jinou menší vrtulí a 3S2P 3400 a dám vědět...


Naposledy upravil Hugous dne úte 03.01.2006 16:49, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 16:42 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2005
Příspěvky: 22
Udělal jsem teď pár malých pokusů:
baterie 3S2P 3400 max cca 34A, vrtule sklopka 9/6 Chová se to tak, že se pomalu rozběhne na cca 2A a pak stále pomalu klesá s průměrem okolo 1,3A. Zdá se mi jako by byl regl nastaven na pomalý rozběh či co, ale nemám programovací kartičku a nejsem si ani jistý, jestli tam něco takového je.
mimochodem stejně se to chová i bez vrtule.

Baterie byla plně nabitá a v jiných konfiguracích (s AXI 28/20 a vrtule 10/8) funguje vpohodě při odběrech okolo 25-30A.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 16:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2005
Příspěvky: 101
taky mne zajimaji odpovedi myslim ze mam nebo mel jsme t podobny problem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 16:57 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
A nemáš blbě předstih? MPJ potřebují co nejmenší tak, aby ještě nevypadly ze synchronizace. Tzn. začít od nuly a kdyby byly problémy, tak po kouscích přidávat.

Mimo to můžeš vyzkoušet dát tvůj dotaz na www.mojehobby.cz

Tam chodí Milan Prokristl (= MPJ) běžně a o znalosti se bez problémů dělí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 21:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2005
Příspěvky: 22
Ho, to by mohlo být ono.
Bohužel nevím, jak se u MPJETů předstih mění, co se týká www.mojehobby.cz tak tam se čas od času samozřejmě taky mrknu, jako asi každý kdo se v branži trochu pohybuje, ale vzhledem ke zcela minimální přehlednosti enginu tamnějšího fóra upředňostňuju dotazy tady...

každopádně mrknu tam, případně je hodně složité měnit u stříďáka předstih?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.01.2006 21:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.8.2005
Příspěvky: 149
Předstih se mění nastavením regulátoru .
btw: přehlednost mojehobby je lepší než tady, záleží na zvyku (taky sem si ze uačátku myslel že tady je to lepší). Vem si jak přehledný by tady bylo téma pokud by mělo cca 200 příspěvků...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.01.2006 10:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10798
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Hugous píše:
Udělal jsem teď pár malých pokusů:
baterie 3S2P 3400 max cca 34A, vrtule sklopka 9/6 Chová se to tak, že se pomalu rozběhne na cca 2A a pak stále pomalu klesá s průměrem okolo 1,3A.


Tech 2A - 1.3A ma byt jako odber z akumulatoru???? To se opravdu sotva toci. A co tech 34A, to tam tece kdy???
Jinak bylo by asi dobre zmerit nejen proud ale i jake je na akumulatoru napeti pri plnem plynu, popr jak se meni v case. Etechy jsou totiz dost mekky baterky, obzvlaste pokud uz maji par desitek cyklu za sebou (vim o cem mluvim, mam 1700 i 1200), ten udaj 10C je spis z oblasti zboznych prani, pri 17A (popr.12A) je na nich uz hodne velkej ubytek (pokud si vzpominam, tak pri tehle zatezi je napeti na jednom clanku priblizne 3.2V). Nevypina uz regulator kvuli nizkemu napeti??

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.01.2006 13:03 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2005
Příspěvky: 22
Mystik: to je samozřejmě věc názoru, přehlednost threadů s mnoha příspěvky se řeší jednoduše - stránky, proč většina fór (nejenom o RC) používá engine phpBB? ale to jen na okraj, o tom dotaz není. Já jsem si na mojehobby nezvykl a nadávám na něj neustále (na přehlednost, ne na info)

Abu: ano, 2-1,3A jde z aku, tok vzduchu od vrtule by nestačil ani sfouknout svíčku :roll:

34A tam teče se stejným reglem a aku, ale jiným motorem (AXI 28/20).

V manuálu není o předstihu ani slovo, natožpak o jeho změně: nepodělil by se někdo :wink:

teď si uvědomuju, že to je asi spíš věc regulátoru, zkusím to ale obávám se, že jsem to už onehdá zkoušel bez úspěchu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2006 10:51 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2005
Příspěvky: 22
Tak jsem udělal pokusy se změnou časování. Poprvé jsme zajásal, motor šlapal na "plnej knedlík" ale vzhledem ke zkušenostem jsem chvilku počkal -cca 5s a pak ejhle, zase to zatracené snížění výkonu. To dělalo i při další změně časování (ADVANCE plus má jen dvě možnosti-malý a velký předstih). Potom se už nikdy naplno nerozjel. Tohle se mi stávalo, po delší době jsem to zapojil a za chvilku zas prd...

Ačkoliv to s tím nesouvisí, zkoušel jsem i zapnout/vypnout brzdu, v kombinaci s oběma předstihy, samozřejmě žádný efekt.

Na první pohled to vypadá na měkkou baterku, ale tím to na 99% není, jednak má za sebou sotva 3 cykly a zadruhé ve větším motoru funguje OK a pochybuju, že by MPJET 25/35 tahal víc než AXI 28/20.

jelikož jsem už bezradnej, pošlu asi motor na prohlídku do MPJETU...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2006 11:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Kurňa, chlape!

Nic nikam neposílej, dokud nezměříš napětí na accu během toho snížení výkonu. Ten motor má doporučenou vrtuli 6/3. Píšeš o lopatě 11/9, žádná zmínka o převodovce. Doporučený pracovní proud motoru je 7-15A. Povolený krátkodobý 25A. Ty doněj rveš "co accu dají". Naštěstí toho nedají moc, jinak už ti vyhořelo všechno.

Ještě chvilku si s tím hraj a odejdou ti accu na přetížení, motor přehřeješ a odejdou mu magnety...

Buď si vědom toho, že MPJ má v motoru použity takové matriály, které přetížení indikují a záruku si pak můžeš strčit někam.

Změř to napětí a pak teprve uvažuj co s tím. V každém případě je ta soustava nevhodně sestavená a motor i accu jsou přetížené.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2006 11:42 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Takže závěrečný kometář:

Brečíš na špatnám hrobě. Za tebe jsem kontaktoval MPJ. Milan by ti rád poradil, ale:

1. Žádný email s takovým dotazem nedostali.

2. Tu nemáš email uveden, tudíž ti není jak pdpovědět.

3. Cituji:

od: Milan Porkristl ml 05.01.2006

Má uvolněný (odlepený) pastorek.
Jednoduché. Očistit, přilepit.
Všechno už bylo.
Pouze mi není jasné, proč se nezeptá někoho, kdo ten pohon navrhoval...
zdar
Milan


Víc už za tebe opravdu řešit nebudu.
http://df.linux5.ignum.cz/magazin/detai ... 1136457731


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2006 11:50 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 2
Váženy pane Hugous.
Teď jsem se díval na náš mail, žádný dotaz od uživatele "Hugous" tu není.
Ve vašem profilu (zde) mail vyplněný též nemáte, takže reagovat je nemožné.
Zkuste poslat mail znova.
Jinak podle mě se jedná o celkem triviální závadu, opravitelnou během 5 minut ( následné vytvrzení tmelu nepočítám)
Uvolněný pastorek.
S pozdravem
Milan Porkristl
MPJET s.r.o.
-----------
P.S. v návodu od pohonu není v žádném případě doporučovaný regulátor 40A. Pokud uděláte jakoukoli chybu při provozu, elektromotor s jistotou shoří - protože samozřejmě nemůže reagovat proudová ochrana ESC.
Prostě se to bude chovat podobně, jako když vyměníte pojistky za dvojnásobně veliké.
Upozorňuji na to dopředu, protože termické poškození vinutí (viz návod) není předmětem záruky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.01.2006 11:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 2
Pokud budete chtít řešit nějaké technické dotazy ohledně tohoto pohonu, je třeba použít buď mail, telefon nebo fax do MPJET (viz návod).
Zde čtu příspěvky pouze zcela nahodile (pouze když něco hledám) , na Váš dotaz jsem byl upozorněn jiným uživatelem.
S pozdravem
M.P. ml.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz