Canman píše:
Zajimalo by me, kdo ma jaky nazor na diferenciaci vychylek u soumerneho profilu kridla.
Diferenciace je u souměrného profilu z principu blbost.
Je totiž použitá ke kompenzaci změny odporu křídel způsobené výchylkou křidélek. Při stejné velikostí výchylky křidélek (bez diferenciace) má křidélko na vypuklejší straně profilu (obvykle horní) menší odpor. Tudíž při křidélkách
doleva, jde dolů
pravé křidélko, má větší odpor a stáčí model
doprava. Ocas promávne a z výkrutu je had. Proto musí jít levé nahoru o tolik více, aby se škub ocasem neprojevil.
Pokud je nutná diferenciace u křídla se souměrným profilem, není to z důvodu profilu, ale v důsledku jiné nesouměrnosti eroplánu.
Více zde:
http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/
konkrétně
http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/Modlist3/3-15.png