Autor |
Zpráva |
jamie
|
Napsal: pon 27.02.2006 15:19 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.1.2006 Příspěvky: 41 Bydliště: Hradec Kralovej
|
nj asi mas pravdu , jestli si zkousel dva trupy s ruznym vybavenim , tak asi vis co a jak . ja to dycky ladim aby to nic nevazilo ta sklopka byla spis myslena ironicky , nemuzu posoudit jak jogurtovka brzdi oproti sklopce ( zil sem dycinky v presvedceni , ze sklopka je spis kvuli tomu aby se neurvala ) , kazdopadne diky za tip na vrtuli k motoru rady 400 naprimo ... resim to ted u MPX space scooter ( dodavana varianta s prevodovkou mi prinde stabilni , ale podle me to bude naprimo vyraznejsi ) . letu zdar
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
MakoBear
|
Napsal: pon 27.02.2006 15:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2005 Příspěvky: 728 Obrázky: 1
|
no to pak napis jak to dopadlo na tom scooteru , subjektivne si myslim ze s prevodovkou to je lepsi.. jaky je ten scooter ve srovnani s ES ? myslim letove...
|
|
Nahoru |
|
|
jamie
|
Napsal: pon 27.02.2006 16:36 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.1.2006 Příspěvky: 41 Bydliště: Hradec Kralovej
|
mno ja sem nad tim premyslel nasledovne ... easy - permax 400ka naprimo , jogurtovka .. hmotnost 630g ... spacescooter permax 400 prevodovka 3:1 ( rozmer ty vrtule co u toho je mi neni znam ;/ ) ale je skoro jednou takova co ta jogurtovka . hmotnost 530g ... takze o 100g lehci letadlo ta 400ka naprimo proste musi zvladat lip co se tyce stoupavosti a rychlosti obou letadel ... subjektivne mi prijde ze to lita prakticky stejne ... spacescooter je samozrejme mensi , ma jiney profil kridel i tvar , je lehci a ma kridelka , takze je daleko mrstnejsi a tolik neklouze ( ale jako porad to docela de , myslel sem ze to bude horsi ) ... navi c usetrim par gramu na prevodovce , takze vysledna hmotnost spacaka musi bejt tak nekde kolem 510g .... porad laboruju nad tim , jakej vliv by melo porizeni permax 400 7,2V , nebo mega 400 , nebo speed 400 ( mam lipol 2cl. 1250 mah 10C ) , ted je tam 6V permax ... mno proste se mi tam hrozne nechce davat stridak
|
|
Nahoru |
|
|
jamie
|
Napsal: pon 27.02.2006 16:53 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 20.1.2006 Příspěvky: 41 Bydliště: Hradec Kralovej
|
rozdil mezi easy a scooterem vidim hlavne v tom , ze scooter disponuje kridelky , tudiz zakladni nacvik letu s kridelky , je mensi , clovek ho otoci doslova na petniku .. mam teda nastaveny pomerne velke vychylky , ale zadnou slabinu v tom nevidim a v krizovych situacich ;O) se to dost sikne ... jen resim ten pohon , jak to zvrhnu na zada , tak to ten motor taha , tak jakz takz ,.. easynka dela invertni premety na pozadani a na zadech lita vice mene pouze s mirnym potlacenim vyskovky ... spacak s poradnym rozbehnutim a stazenym zadkem ( a este u toho clovek nevi , kdy se stoci po kridle ) ;O) jinak ma spacak asi o polovicku mensi plochu kridel , takze se pri plachteni ztraci vic vysku a zrychluje , pomerne dlouho pristava ( nejde naladit vzdusna brzda / jen jedno servo na kridelka ) tak zhruba me dojmy , .. uprime receno nevim ceho bych si mel jeste vsimat ... vyoseni vrtule je klasicke ( a snad resene rovnou vyliskem , takze jsem ani neladil ), model jsem zaletaval za pomerne silneho vetru a po vypusteni proti vetru letel bez trimu uplne rovne ( na coz sem teda cucel jak puk ) ani jsem nedovazoval . pri stavbe se pocita i se servem pro smerovku ( original je bez ni ) takze jsem ji tam dal , pri pilotazi si s ni docela pomaham .. shodou nahod jsem spacaka asi 5let poslal na cumak , takze jsem ji utrhl .. instaloval jsem balsovou na plastovych panticich a zaroven ji nepatrne ( asi 5 mm zvetsil ) .. je ted citelne ucinejsi , takze kdyz se mi nechce nemusim kridelkovat tak nejak uz nevim co by mohlo byt pro budouci majitele uzitecne , takze letu zdar
|
|
Nahoru |
|
|
Karel01
|
Napsal: pát 03.03.2006 20:31 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.3.2006 Příspěvky: 74 Bydliště: Kladno
|
Zdravím všechny, po přečtení příspěvků jsem neváhal a včera zakoupil ES (jaro se už blíží ). Chtěl jsem se zeptat, zda je vždy nutná úprava motoru pomocí kondenzátorů pro možné rušení. Na toto téma je jen jeden příspěvek, tak mě zajímá, zda jste tuto úpravu dělali všichni, nebo to záleží na použitých komponentech a jejich rozmístění v modelu. U mě to bude příjímač Hitec HFS-04MG, serva HS-55, reg. JES012 a 7 článek KAN 1050 mAh. Doposud jsem se zaměřoval na modely se spalovacím motorem, elektroletem nyní začínám.
|
|
Nahoru |
|
|
MakoBear
|
Napsal: pát 03.03.2006 21:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2005 Příspěvky: 728 Obrázky: 1
|
To Jamie -:diky za info
---------
To Karel01 :Kondenzátory podle mne VZDY (daval jsem je na vsechny plechovkove motory )- je to minimalní prace a dodatečné kuchaní motoru standardne upevneneho je trosku brutální vůči trupu a nemusi se obejit bez nasledku, jestli ale mas zkusenosti s letanim doporucil bych spise Easy Glider. Ale je pozde .... rozmisteni hraje take roli, podle mne je nejlepsi kombinace vseho - tj regl ,serva co nejdal od prijimace a odrusit motor
|
|
Nahoru |
|
|
Karel01
|
Napsal: pát 03.03.2006 22:51 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.3.2006 Příspěvky: 74 Bydliště: Kladno
|
koko píše: Jo a ty kondiky jsou tri. Dva keramicky 100 nF jdou z vyvodu na plást co nejkratsi cestou a jeden 47 nF jde paralelne k vyvodum.
MakoBear: Díky, v návodu jsou uvedené kondenzátory 3x 47 nF, v uvedeném příspěvku jsou dva větší. Ćím se řídí nebo počítá jejich velikost v závislosti na motoru např. 280, 400, 600 atd
|
|
Nahoru |
|
|
powder
|
Napsal: sob 04.03.2006 10:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2005 Příspěvky: 1194 Bydliště: Liberec
|
Karel01 píše: Chtěl jsem se zeptat, zda je vždy nutná úprava motoru pomocí kondenzátorů pro možné rušení. Některé motory jsou kondenzátory odrušeny přímo na komutátoru - takže se nejprve podívej, jestli je tam už nemáš - Permax 400 6V, který je standardně dodáván s ES, je už mezi póly a kostrou má. Pokud nějaké rušení vznikne, kondík bych napájel mezi silové vodiče co nejblíže regulátoru... Kapacita se volí dosti empiricky (čím větší kapacita, tím déle se nabíjí a tím "delší" špičku odruší - ale to rozhodně neznamená čím víc, tím líp ). Karel01 píše: ...U mě to bude příjímač Hitec HFS-04MG, serva HS-55, reg. JES012 a 7 článek KAN 1050 mAh.
Proč HS-55? Ty připravené otvory jsou určené přesně pro HS-81 - zapadne to tam jak ulité (ani nemusíš lepit...)
|
|
Nahoru |
|
|
Karel01
|
Napsal: sob 04.03.2006 12:58 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.3.2006 Příspěvky: 74 Bydliště: Kladno
|
Proč HS-55? Protože je mám volné k použití, tak mě připadá zbytečné kupovat další. Ta záměna a instalace HS-55 zas není tak náročná. Mám k dispozici ještě serva Hitec HS-525 MG, ale jejich použití v tomto modelu považuji za přepych a musel bych upravovat usazení.
|
|
Nahoru |
|
|
Karel01
|
Napsal: sob 04.03.2006 13:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.3.2006 Příspěvky: 74 Bydliště: Kladno
|
Možná proto, když někdo použije jinou pohonnou jednotku nebo pro sichr pro případné reklamace z důvodu použitých jiných než doporučených komponennt ( regulátoru apod) a jejich rozmístění v modelu
|
|
Nahoru |
|
|
powder
|
Napsal: sob 04.03.2006 16:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2005 Příspěvky: 1194 Bydliště: Liberec
|
Karel01 píše: Možná proto, když někdo použije jinou pohonnou jednotku nebo pro sichr pro případné reklamace z důvodu použitých jiných než doporučených komponennt ( regulátoru apod) a jejich rozmístění v modelu
Jojo, jak psal Karel - v návodu je letovat kondenzátory, pokud hodláš použít jiný, než doporučený regulátor...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|