Marekpilot píše:
Myslím si, že tato situace, kde se teď ocitlo pylonové létání je uměle vyhrocená. Byl jsem na několika halových soutěžích a nemyslím si, že by šlo o nějaké velké ohrožení pro diváky.Všichni organizátoři vždy upozorní diváky na možnost nebezpečí. Pilony patří podle mě k nejvíce akční kategorii v hale. Už také stavím stroj.
Testování pilotů : Je rozdíl letět ostrý závod a nebo jen ukázat jestli to uřídim.
Tak to jsem se tedy nasmál. Především - situaci nikdo nehrotí, jen ti, kterým záleží na zachování pohodovosti halového létání, se snaží usměrnit situaci do rozumných mezí dříve, než se něco někomu stane. V tom okamžiku se najde spousta chytrej, kteří "to už dávno říkali" a kteří šmahem odsoudí "toho blbce co to našil do diváků". Z osobní zkušenosti Ti mohu říci, že jsem dostal 150g těžkým, pomalu letícím, halovým speciálem za krk když jsem to nečekal a dost mne to "osvěžilo". Z osvěžení těžším a rychlejším modelem bych měl docela strach.
Pokud bych někam přišel jako divák a organizátor by mne upozornil, že je reálné nebezpečí, že mne trefí rychle letící model, tak na to kašlu , seberu se a jdu domů.
Problém pravidel halových pylonů je nejspíš v tom, že je navrhl nehaloletec. Na ven jsou fajn, v hale to chce prostě přehodnotit. Z velkých pylonů bych si rozhodně příklad nebral - v hale je to prostě všechno jinak.
Při létání v hale jde vždy o to dobře si zalétat, dobře se pobavit a efektivně využít draze zaplacený čas. Byl bych pro zkusit , zda je reálné postavit halový pylonový model do již zmiňovaných 110g(asi ano) a z toho pak vycházet při případném stanovení pravidel.
Asi to také není samo sebou, že v Němechu se létají 110g halové pylony. Jistě to svůj důvod má. Jen pro info: typický německý indoorpylon je postaven z 3mm depronu, napájen z 2S Lipol 360 a poháněn stejnosměrným motorem GWS XC050 s vrtulí GWS 3x2 či 3x3.