Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sonic pro zacatek
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2006 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Rad bych si poridil sveho prvniho spalovaka. Dosud mam zkusenost pouze s elektrolety. Svymi rozmery a udajnou snadnosti ovladani me zaujal Sonic od Phoenix model:
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kategorie=25&zbozi=128

Doporuceny motor je tam ASP 25A - 4 ccm. Myslite, ze to je dobra volba? Chtel bych to predevsim pro seznameni s problematikou spalovacich motoru a nacvik zakladnich akrobatickych prvku.

Trochu me odrazuje fakt, ze drtiva vetsina ostatnich modelu zacina na objemu 6.5 ccm, tak se bojim, aby zakoupeny motor nebyl jen pro toto jedno letadlo. Take uz mi mnozi radili, ze cim vetsi motor, tim pro zacatecnika lepe. Ale s velikosti motoru pak zase narusta velikost modelu a Sonic me prisel tak akorat (transport, uskladneni, hmotnost atp.) ...ale nemam s tim zadnou zkusenost. Poradi nekdo?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2006 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
ja jsem zacinal se 7,5ccm a staci mi furt
k tomu bych ti doporucil canary (mel jsem) a nebo excel2000 (zkusil bych)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2006 22:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 100
Bydliště: Praha
V Sonicu mám 6,5 ccm OS LA Trošku přemotorované, ale výkon se někdy hodí, plyn jde stáhnout vždycky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 6:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
j3nda: Na Canary i Excel jsem pokukoval (prave s ideou toho 7.5 ccm), ale nevedel jsem, zda to uz neni pro zacatek prilis.

Jake mas dojmy z toho Canaryho? Kdyz bys zacinal znovu vzal bys spise Canary a nebo Excel? Me podle obrazku prijdou skoro stejne. A ani s jednim z vyrobcu nemam zadnou zkusenost.

luma: Nojo, ale s objemem narusta i hmotnost / velikost motoru. Neni pak letadlo moc tezke a nebo nema prilis posunute teziste? Ja jsem zvykly z elektropohonu, ze tam se resi kazdy gram, takze me prekvapuje, ze rozdil 150 g zadna mira.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 7:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Canary lital dobre, tak dobre, ze jsem se oprsk a zacal s nim delat blbosti jako let na zadech cim dal tim niz a pri patnactem pokusu ho rozbil. :oops: Teda pristal jsem s nim na zada a znicil mu kousek kridla. Bohuzel vietnamsti vyrobci nedelaj z balzy, ale nejake podobne suroviny, ktera je krehci a blbe se to opravuje, tak jsem se na to vykaslal. Kridlo by se sice dalo dokoupit, ale me se libil spitfire od blackhorse (ten dela i excela), takze jsem sel do nej. Kvalita zpracovani byla lepsi (hlavne potahovy material a pripada mi, ze i dost vydrzi - 2x spadnul) proto jsem psal o excelovi - ikdyz jsem ho zatim v ruce nemel.

Bohuzel s tim spitfirem mi zatim neni souzeno si poradne zalitat a poznat ho - ikdyz na tom eru je jasne videt, ze bude litat skvele, jednou vynechalo radio a zritil se ze 40m ve vyvrtce do pole, podruhe chcipnul motor hned po startu a kuli cumilum to nebylo narychlo kam posadit, tak pristal mezi gumy... Sel rychle dolu ovsem po pritazeni zacal krasne plachtit a s tim se teda u era s timhle rozpetim opravdu nepocitalo, takze byl na drahu dlouhej... :cry: Poprve to odnesly pouze srouby v kridle a musel jsem srovnat podvozek, podruhe to chtelo trochu lepidla, zase srouby v kridle a kolicek. Hlavni je, ze u obou vietnamskych letadel je podvozek udelany tak, ze prezije pristani do pole - u toho spita jsem tomu vubec neveril, ale je skvelej. Bohuzel jak to vidim, tak bude velky boj o to jestli to letadlo driv poznam a nebo ho rozbiju. Pristi moje stavebnice bude zase vietnam. (mozna si toho spita koupim jeste jednou :D )

Jo jeste u obou letadel bylo potreba dovazovat na predek - u canaryho stacilo posunout dopredu baterky a u spita jsem musel dat motor co nejvic dopredu to slo a jeste asi 70g podlozek, takze tezsi motor nemuze skodit. Navic u spalovaku vzlitas s plnou nadrzi a pristavas s prazdnou - tenhle rozdil kolikrat i dela pres 250g a vyvazuje se to samozrejme s prazdnou.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 9:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2004
Příspěvky: 149
Přikláním se ke koupi modelu CANARY a motor minimálně 7,5, ale klidně 8,5. Sonic jsem měl a motor ASP 4 je slabý, pokud nemáte k dispozici asfaltovou dráhu. Sonic je daleko rychlejší než CANARI. Měl jsem možnost testovat tyto modely od Black horse SONIC, CANARI , EXCEL2000, TRAINER60. Mám s nimi nalétáno hodně, jelikož jsem učil adepty lítání s těmito modely lítat na kabelu. Motor 8,5 se seřizuje rozhodně lépe než čtverka a má lepší přechod. Čtverka se nám startovala a seřizovala podstatně hůř.Snad Vám moje zkušenosti pomůžou při výběru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 9:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Diky moc za rady. Takze menim svuj zamer na Excel 2000 + ASP 40A - 7.5 ccm. Souhlasite? :)

Jeste bych se rad zeptal na par veci do zacatku:

1) Jakymi aku nejlepe napajet prijimac a (zrejme take) svicku?

2) Jak zhruba dlouho letadlo vydrzi ve vzduchu na jednu nadrz?

3) Lze takovyto model starotvat i z ruky?

4) Co vsechno letadlo dokaze? Cetl jsem, ze napriklad let na zadech je pomerne obtizny. Nozovy let nemozny. Viseni na vrtuli zrejme taktez. Ne ze bych chtel rovnou delat psi kusy - naopak, jen abych vedel, co se casem mohu odvazit a co by vedlo k neodvratne havarii.

5) Kdyz s letadlem prasknu o zem, tak je asi na kusy, ze? Zadne EPP divociny tedy asi nehrozi. Nu aspon se budu vice snazit... :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 9:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Od Black Horse je tusim jen ten EXCEL2000 ostatni je od Phoenix model - vsechno vietnam - jak je na tom tedy Canary v porovnani s EXCELem? Hrozne by me to zajimalo - hlavne kvalita zpracovani, potahu a letovy projev? Excel by mel mit polosoumerny profil, ne?

ASP 40 je 6,5ccm! Ta 7,5ccm je urcite lepsi, osum a pulky bych se bal je to uplne stejny motor jako 6,5 jen s vetsim obsahem, myslim, ze uz by to bylo na tu konstrukci motoru moc.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Jeste bych se rad zeptal na par veci do zacatku:

1) Jakymi aku nejlepe napajet prijimac a (zrejme take) svicku?

Prijimac je nejlepe napajet ctyrclankem tuzkovych prijimacovych baterii. 1000mAh staci v pohode na cely den. Na zhaveni svicky je dobre mit zhavici koncovku + 2V olovenou baterii - dej si pozor abys ji mel cim nabijet a nebo muzes koupit zhavitko s NiCd baterii nakonci - na moji svicku ale nestaci. Jo a nezapomen si objednat s motorem jeste svicku a palivovou hadicku a filtr a vrtuli. Zbytek veci ve stavebnici najdes.

2) Jak zhruba dlouho letadlo vydrzi ve vzduchu na jednu nadrz?

Canary mi lital na nadrz cca 20-30min.

3) Lze takovyto model starotvat i z ruky?

Asi by to slo, ale obtizne a je lepsi to nezkouset.

4) Co vsechno letadlo dokaze? Cetl jsem, ze napriklad let na zadech je pomerne obtizny. Nozovy let nemozny. Viseni na vrtuli zrejme taktez. Ne ze bych chtel rovnou delat psi kusy - naopak, jen abych vedel, co se casem mohu odvazit a co by vedlo k neodvratne havarii.

Excel toho dokaze asi o trochu vic nez Canary - ma uz polosoumernej profil. Ja jsem s Canarym zkousel vykrut, lopping a let na zadech - ten se musel hodne korigovat vyskovkou. Pokusit se muzes o co chces, ale kup si poradny gumy a delej to dost vysoko. Abys to stihl kdyztak zachranit.

5) Kdyz s letadlem prasknu o zem, tak je asi na kusy, ze? Zadne EPP divociny tedy asi nehrozi. Nu aspon se budu vice snazit... :)

Tos rekl vystizne...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 12:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 972
Bydliště: Valašské Meziříčí
EXELA měl jeden kámoš modelář a můžu ti říct , že to lítá parádně.
Pro začátečníka to je docela dobré letadlo.On tam měl motor sice 6,5 Irvine ,na plnou nádrž to vydrží letět kolem 25 min , nečekej od toho v žádném případě visení , ani nožák.Dokáže to létat i klidně , dost pomalu i rychle.Starty ze země - jedna radost.

_________________
Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: SONIC
PříspěvekNapsal: stř 10.05.2006 16:17 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2005
Příspěvky: 81
Něco o Sonikovi najdeš tady: www.rcworld.ic.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 11.05.2006 9:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
DarkMen: Diky, diky. To uz jsem cetl predevcirem. Je to jedna z mala informaci, kterou se mi povedlo na netu najit.

Nicmene zkusim asi toho Excela. Je to tedy (na moje pomery) obr, ale kdyz rikate, ze je to hodne letadlo... Tak to zkusim. :D

Jeste jsem se chtel zeptat, jak to je s vetrem? cera docela foukalo a letat v tom s 0.6 Kg EPP EasyStarem byla docela hruza.
Jak se bude chovat letadlo typu Excel ve stredne silnem vetru (pocitam tak 10 - 15 m/s) ?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 11.05.2006 16:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2006
Příspěvky: 149
Bydliště: Duchcov (okres Teplice)
Ja osobne jsem se ucil letat na Sonicovi. Mam v nem ASP 25. Vykon je sice dostacujici ale takova sestapule by mu slusela vic. je sice tezsi nez ASP 25 ale ja jsem stejne model dovazoval na cumak (asi 200g)! A to je znat. Ale ja k rikam litat se s nim da celkem dobre i nejaka ta zakladni akrobacie (da i 3 stoupave vykruty). A letal jsem s nim i v docela silnem vetru.

_________________
Špejle pohybující se spořádaně vzduchem
jsou fascinující - jedno zda borové, nebo z uhlíku…


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: SONIC
PříspěvekNapsal: čtv 11.05.2006 19:24 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2005
Příspěvky: 81
NO, se Sonicem jsem lítal v takové osmičce a zaletěl jsem, ale je fakt, že to není takový požitek jako za mírného větru nebo bezvětří. Větší letadlo se chová ve větru líp, což je obecně známo, takže Excel bude dobrá volba, má jej kolega a ve větru lítáme běžně. Když mluvíš o EPP, lítám ještě s Ultimatem 1000 (640g) a ve větru lítám taky běžně, v jarních dnech se toho bezvětrnného počasí moc nedočkáš. Vítr je někdy docela dobrý podnět pro zajímavé obraty, které v bezvětří provést jdou jen s těží. Př: Harier proti větru znamená téměř stojící model atd., ale to jsem odbočil. Takže Excel doporučuji. Pro první kontakt s motorovým modelem je ideální. Doporučuji však, aby model zalítnul pilot, jež má s modely tohoto charakteru nějakou zkušenost (pokud možno). Přeji mnoho štastných startů a přistání.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 11.05.2006 20:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2004
Příspěvky: 1227
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kamos ma taky Exela a za vetru do ktereho si ja s Sharkem 1000(736g) netorufnu ani nahodou si on lita uplne v pohode a vitr skoro ani nepozna..jedina chybicka exela a to zatim vseobecne modelu Black Horse(kamos ma ted ctvrty) je podvozek..kdyz pristavas na rovnoucke uvalcovane pole tak je to v pohode, ale staci treba malinky drn a podvozek to nevydrzi, praskal skoro pri kazdem druhem pristani na hrbolate letiste. Nepraskl primo podvozek ale ba ,,balza" v ktere je prisroubovany, je to proste slabe misto. Jinak je to skvele ero ale dej na Darkmenovu radu a nech si jej radsi zalitnout, nebo at ti alespon nekdo zkuseny pri zaletu asistuje. Preju ti aby se pocet startu rovnal poctu pristani..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz