Autor |
Zpráva |
Tibor BK
|
Napsal: pon 22.05.2006 11:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.1.2006 Příspěvky: 215 Bydliště: Blansko
|
Na DC motor 480 s vrtulí graupner sklopka 6/3 a baterkama KAN 1050 jsem lítal s 7 článkem v pohodě. Na 8 článků se motor už dost hřál ale zase to pěkně šlo nahoru.V obou případech časy tak 10-15 minut/reg JES180/
Li-pol jsem jsem nezkoušel. ale při porovnání váhy baterek budeš muset asi dovážit předek.
Tibor BK
www.elektromodely.wz.cz
Naposledy upravil Tibor BK dne pon 22.05.2006 11:07, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Jezevec
|
Napsal: pon 22.05.2006 11:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 16.3.2006 Příspěvky: 339
|
Mike K. píše: Ještě bych potřeboval poradit, jaká kapacita a druh pohonné baterie je optimální pro ten originální motor
V návodu je myslím doporučenej 7 čl. KAN 1050 mAh. Já osobně lítám v ES na 7 čl GP 1100 mAh - na to se s tím dá lítat až 30 minut, ale to motor jen tak vlažím... Jinak kolegové lítají i na 8 čl., osobně s tím zkušenost nemám.
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: pon 22.05.2006 11:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Ja letam na doporucovany 7mi clanek KAN 1050 mAh + originalni motor Permax 400. Od zeme by se to asi neodlepilo, ale z ruky to leti celkem dobre. Nicmene prebytek vykonu nehrozi. Pronikani silnejsim vetrem mizerie. V bezvetri to leta v pohode, ale stoupa to velmi pozvolna. Zadne divoke kousky se nekonaji.
Pokud se mi povedlo jaks takz nastoupat a jen tak se vznaset s plynem na nutne minimum, pak jsem letal pres 10 minut. Pokud jsem to zdimal pri boji s protivetrem, tak to bylo tak 7 minut. Na muj vkus dost kratka doba
|
|
Nahoru |
|
|
Jezevec
|
Napsal: pon 22.05.2006 11:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 16.3.2006 Příspěvky: 339
|
Vzduchoplavec píše: Ja letam na doporucovany 7mi clanek KAN 1050 mAh + originalni motor Permax 400. Od zeme by se to asi neodlepilo, ale z ruky to leti celkem dobre. Nicmene prebytek vykonu nehrozi. Pronikani silnejsim vetrem mizerie. V bezvetri to leta v pohode, ale stoupa to velmi pozvolna. Zadne divoke kousky se nekonaji. Pokud se mi povedlo jaks takz nastoupat a jen tak se vznaset s plynem na nutne minimum, pak jsem letal pres 10 minut. Pokud jsem to zdimal pri boji s protivetrem, tak to bylo tak 7 minut. Na muj vkus dost kratka doba
Takhle to vyznělo, že to je letadlo úplně na nic... Je nutný poznamenat, že to je ideální letadlo na to, když se člověk chce naučit lítat, bezvětří je v tomto případě samozřejmostí. (ve větru jsem dokonce i couval ) Na ES nedám dopustit, je to ideální letadlo pro začátečníka, odpustí i spoustu chyb. Na divočení to není, když se člověk naučí trošku lítat, tak je s ním docela nuda, to je fakt...
|
|
Nahoru |
|
|
pajax007
|
Napsal: pon 22.05.2006 21:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.1.2006 Příspěvky: 845 Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
|
Tak to máš asi baterky v pr... Já lítám s ES s 600mAh 7mi článkem z čínskýho setu a bez problémů 10 - 12 min. Taky to nekalím na plný pecky ale polítám si perfektně. Kamoš lítá 1000mAh a časy okolo 16 - 18 min.
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: úte 23.05.2006 8:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Ne jako to je jasne! Letadlo pro nauceni je to bezvadny. Kdyz se setri plynem, tak je doba letu urcite delsi. Ja mel tu smulu, ze jsem skoro pokazde letal za silneho vetru. A nejsilnejsi foukal, kdyz jsem letel vubec poprve... To jsem to take poradne rozmlatil!
pawlik píše: Já lítam v Easyně ni-mh 900mAh ze Sky Lady přes 15 min a to tam občas vymlasknu nějakej ten loping.Ze sněhu to vzlítá úplně v pohodě a na posekaný trávě se s tím dají dělat efektní mezipřistání.Jó,to letko s vrtulí vpředu neumí
Umi, ale musi mit podvozek...
|
|
Nahoru |
|
|
SkyLarkMen
|
Napsal: úte 23.05.2006 11:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.1.2005 Příspěvky: 174 Bydliště: Okres Olomouc
|
A já lítal s Duplexem okolo 19 minut. SPEED 400 + převod 4:1 + blíže neurčená velká vrtule co mi poradil prodavač v obchodě, zbytek vybavení ze skylarku.
Teď stavím Bobíka, jeslti bude dobře lítat, dám Vám k dispozici plánek v DWG. Ten už bude mít serva GWS NARO PRO a regulátor JES 012. Ten čínskej regulátor už je v modelářském nebi. Asi se na něm podepsalo když jsem lítal v zimě při -10 C a chladící otvory na trupu letadla byly dimenzovány tak na +40 C.
_________________ Skylark - made in China, Duplex - vlastní konstrukce
Bobík - vlastní konstrukce, JES012, Naro pro, SPEED 400-1:4, vrt. 11/6
TOXI - tvorba plánku
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: úte 23.05.2006 12:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
jakej cinskej regl to mas na mysli? mam guard15 i s motorem a zatim ok
takze by me zajimalo na co se mam pripravit
|
|
Nahoru |
|
|
SkyLarkMen
|
Napsal: úte 23.05.2006 12:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 7.1.2005 Příspěvky: 174 Bydliště: Okres Olomouc
|
To byl no name čínskej regulátor z čínskýho RC setu Skylark. Ty teď máš úplně jinej regulátor a navíc na střídavý napětí.
_________________ Skylark - made in China, Duplex - vlastní konstrukce
Bobík - vlastní konstrukce, JES012, Naro pro, SPEED 400-1:4, vrt. 11/6
TOXI - tvorba plánku
|
|
Nahoru |
|
|
Mike K.
|
Napsal: úte 23.05.2006 20:15 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 20.5.2006 Příspěvky: 52 Bydliště: Velvary
|
Jo, a taky jsem se z návodu nedozvěděl, jak maj bejt uchycený kormidla, zkusil jsem u výškovky naříznout kormidlo jenom po stranách, ale přijde mi, že i když je materiál v místě "závěsu" slabší, tak se to stejně moc nehýbe, a mikroservo by to asi neutáhlo. Má se to odříznout celý, a dát na pásku, nebo zadlabat závěsy? V návodu o tom není ani slovo.
|
|
Nahoru |
|
|
Jezevec
|
Napsal: úte 23.05.2006 20:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 16.3.2006 Příspěvky: 339
|
Ne, je to jen naříznutý po stranách a truchu to rozhýbej rukou. Servo HS81 si s tím poradí, neboj
|
|
Nahoru |
|
|
Mike K.
|
Napsal: úte 23.05.2006 20:43 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 20.5.2006 Příspěvky: 52 Bydliště: Velvary
|
A nebylo by lepší to v několika místech naříznout i podélně, a vytvořit tím jakoby panty, pak by to mělo menší odpor, ne ? Takhle nějak jsem to řešil u "číňana" Flyingdragona, a vydrželo to po celou dobu jeho životnosti ( asi 80 startů).
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: stř 24.05.2006 8:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
LiPol triclanek ma podle meho nazoru prilis velke napeti oproti 7mi clanku NiMH. Podle me bys Permax 400 brzy utavil, ale na dvouclanek by to teoreticky mohlo letat dobre.
Ja jsem z nouzovych duvodu jednou letal na LiPol baterku z videokamery a prestoze byla tezsi nez 7miclanek, tak letadlo frcelo bajecne a dlouho. Bohuzel vubec nevim, jake byly jeji parametry, takze to nema prilis velkou informacni hodnotu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|