Honza píše:
Avenger píše:
...různá barviva (aby se poznalo podle bary co je to za palivo když jich mají víc)
Jsi si jistej?
Vz: Kdyz to namichas spravne, nevidim problem, jen se ti do toho pri michani nesmi dostat zadny smeti apod. jinak budes mit problemy se spolehlivosti chodu motoru. Vezmi v potaz, ze se palivo pri vyrobe (michani) filtruje.
Je to jisté. Barvená paliva se používají hlavně u vrtulníků. Primárním důvodem je nutnost vidět stav paliva v nádrži. Až sekundárně slouží k odlišení druhu paliv, což nemusí být jednoznačné (druhů je víc než barev).
Palivo se skládá z:
Metylu - technický, s co nejmenším množstvím obsažené vody. Laboratorní ppa je zbytečně drahý
Oleje - ricin, syntetika, nebo speciálně upravené riciny jako R30, R40. Ricin maže spolehlivěji i při vyšších teplotách, ale dělá více sajrajtu, který navíc zasychá a "žvýkačkuje". Obsah oleje se pohybuje přibližně od 10 do 20%, podle jeho druhu a obsahu motoru. Čím vyšší obsah motoru, tím méně oleje potřebuje. V každém případě musí z výfuku prskat nespálený olej. Pokud ne, jeho tam málo, všechen shořel a nemůže tudíž mazat. Málo oleje se neprojeví zadřeným výbrusem, ale zadřenou ojnicí na klikovém čepu.
Nitrometanu - nemusí být vůbec. Množství do 5% zvyšuje spolehlivost motoru a přechody. Vyšší množství (až do 30%) umožňuje zvýšení výkonu bez přehřívání motoru (důležité v heli a autech). Čím vyšší obsah nitra, tím nižší kompresi musí motor mít.
Dalších speciálních přísad - nejsou nutné a používají se nikoliv pro motor, ale z jiných důvodů třeba barviva a antipěnící přísady (opětovně důležité v heli).