Honza
|
Napsal: úte 20.04.2004 19:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.5.2003 Příspěvky: 1323 Bydliště: Plzeň - jih
|
Já jsem se taky učil sám. Napřed jsem nějakou náhodou vyhrabal nějaký články, kde bylo popsaný jak to funguje a tak jsem si udělal takovou malou předletovku - když jsem měl volno, tak jsem seděl a představoval si jak se to řídí. Takovej skorosimulátor. Když jsem pak vytáhnul na louku s větroněm (2 metrovka 2 kanál z bazaru, dodneška ten model mám a asi už ho nikdy neprodám), byl jsem tudíž už trošku "expirienced" (snad se to tak píše). No a tam jsem házel a běhal a..... opravdu hodně mě bolely nohy. Trochu dýl jsem pak začal lítat na svahu (a taky lámat křídla). Potom přišla první elektra "400" - jedním slovem - trága. Nevěděl jsem totiž, že si regulátor (BTW regl 10A, velikostí nesrovnatelný s dnešními výrobky) očuchá signál a podle toho se zařídí a já si usmyslel, že vypínat plyn bude uprostřed dráhy kniplu. Takže byl start, zatáčka, stažení plynu, tryskový průlet "kluzem" a rána (odletěla plovoucí výškovka). Potom už to bylo lepší. Když jsem nevěděl, co roupama dělat, vrhnul jsem se na navrhování vlastních modelů, postavil házedlo (když to začínalo), křídlo s křidýlkama a rozlítal se na ně.
Musim říct, že jsem v tý době nezažil pocit jako, to nezvládnu, končím. Před těma pár lety jsme začínali 3 a dodneška jsem se jedinej dostal k pořádnýmu lítání. Ostatní se báli zkusit cokoliv, jen aby to nerozbili, já jsem řekl, že když to rozbiju, tak to zase spravím. Nakonec se mnou ani nechtěli lítat. Já jsem dělal průlety na zádech a oni se na otázku, jestli to umí alespoň looping tvářili jako...... Nevim, mě nevadí zkoušet různý hlouposti (ať žije akrobacie), je to pro mně docela příjemná příležitost, jak prohnat adrenalin tělem. Howgh
Ovšem !!! nesmím se nezmínit o tátovi, kterej mě mohutně podporoval, ale nemohl lítat se mnou, i když moc chtěl (nemyslím tím, že do mně "nalil" desetitisíce. Jasně, něco to stálo, ale nezačínal jsem s počítačovou soupravou a se stříďákem.).
|
|
Nahoru |
|
|
hajaja
|
Napsal: stř 21.04.2004 18:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 15.3.2004 Příspěvky: 115
|
jen si trochu přisadím
rozhodně simulátor a rozhodně EPP - už jsem někde psal, že jsem všechny učil létat s Bendysem od Telinků a lítáme dnes celá rodina, teda nejmladší 2 letá dcera zatím vrhá jen házedýlka, ale po vys. se už sápe.
Občas si ještě s Bendysem zalítám - dá se to i v leže s cigárem v ruce - n prostě pohoda
2Cilek: pokud by si chtěl a měl někdy čas můžu Bendyse naložit do auta a můžeš to klidně testnou
jsem v Praze každý den a nějakej plac taky najdem
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: úte 04.05.2004 17:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
Honza: no predpokladam ze do zacatku je podpora rodicu vzdycky ohrome videt, u me to bylo zhruba stejne.. btw. chtel jsem se zeptat co to bylo za vetrone na svah se kterym jsi zacinal??? ja se ted chystam na admirala,2.5m,+-1kg(?)kterej lita uplne perfektne, ale chtel bych neco lehciho co bych mohl mit i do termiky, co bych vytahl na gume??? asi bych ho mohl odlehcit na +-700g ale za cenu ztraty pevnosti(podstatne). s cim jsi prosim zacinal???
|
|
Nahoru |
|
|
Honza
|
Napsal: stř 05.05.2004 10:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.5.2003 Příspěvky: 1323 Bydliště: Plzeň - jih
|
Ten větroň je dvoumetr s křídlem "U", ovládaná směrovka a výškovka. (Kdybych nebyl lenoch, měl bych web a na něm fotku ....hm). Výškovka "T". Potah je z modelspanu. Táta ho koupil v Plzni v modeláři jako lítaný, asi dřív lítal jako soutěžní V2. Netuším, jakou má letovou hmotnost, ale myslím, že to bude kolem kila, spíš trochu více.
Ten Admirál je podle mně ideální, na přistání bude OK, když ho necháš "doplavat". S tím snižováním hmotnosti to nemá cenu přehánět. Vůbec bych se na to u toho tvýho větroně vykašlal. Sice bys to odlehčil třeba až na těch 700 g, ale bylo by ti to prd platné, protože bys dost podstatně snížil pl. zatížení a pak by ses plácal ve vzduchu a vůbec by to neletělo. Nehledě na to, že pronikavost proti větru by byla taky mizerná (pak už jen prudší závan větru, splácnutí křídla a... ). Když chceš lítat termiku, musíš z ní taky občas utéct, no a s papírovým větroněm to je konec.
Guma: je jí jedno, jestli máš větroně 1 nebo 2kilovýho. Tady je třeba mít dobře nadimenzovaná křidla, protože narozdíl od navijáku nejde v průběhu vleku ubrat.
Jé to jsem se zase rozkecal, radši se kdyžtak na něco zeptej ať nepíšu hromadu věcí, který znáš nebo ti budou na nic.
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: stř 05.05.2004 14:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
no, vlastne mas pravdu, kamarad chce toho admirala stavet taky a chce ho odlehcit az az.. uhlik do kridla, trup jen gongola a sklolaminatova tycka, osidit torzni skrin-nedat ji na spodni cast kridla(8O)a podobne.. ja tak silet nehodlam, jen bych chtel dat uhlik do kridla-nikdy se mi nepovede uplne ciste zapustit nosniky... takze bych tam dal uhliky, jinak bych konstrukci kridla zachoval vcetne profilu a vseho dalsiho... tak jak je ma neuveritelnou pevnost... no a trup bych taky rad zachoval, krome vejskovky-udelal bych ji taky plovouci ale ne do T, dal bych ji normalne dolu-nemusel bych stavet tak masivni smerovku... uhlik a poloha vejskovky by byly asi jediny zmeny, jinak bych to zachoval... jen nevim jak tezke vetrone se daji tahat na gume pr.7mm,25m a k tomu silon100m,pr?..? ted mam tracy od reicharda potazenou folii a v pohode, admirala bych asi taky potahl folii...?? jake se ti zda byt idealni barevne provedeni, co do viditelnosti v ruznych situacich???
|
|
Nahoru |
|
|
Honza
|
Napsal: stř 05.05.2004 19:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.5.2003 Příspěvky: 1323 Bydliště: Plzeň - jih
|
Já bych to takhle nedělal, ten tyčkovej trup nebude v výšce vidět. Uhlík bych použil spolu s normálním nosníkem - smrk a na něj "uhlíkový špagát". Torzku bych u takhle velkého křídla taky nešidil, kvůli deformacím při rychlejším letu.
Z barev bych nedoporučoval nadměrné množství žluté transparentky a normální bílé. Žlutá není vidět ve výšce a bílá když je trochu inverze v zimě.
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: stř 05.05.2004 19:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
jo, to je fakt, jen tim uhlikem v kridle jsme mel na mylsi 2xtrubku kterou bych nahradil puvodni ctverici nosniku-na dvou mistech jsou ve dvojici, nahore a dole.. a misto kazde dvojice bych pouzil uhlikovou trubku doprostred zebra, torzku bych asi taky zachoval celou ale z co nejtenci balzy..je potreba ten trup videt, kdyz bude videt vyskovka??? co takhle dat bily stredy a cerveny usi na kridla i vyskovku??
|
|
Nahoru |
|
|
Honza
|
Napsal: čtv 06.05.2004 9:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.5.2003 Příspěvky: 1323 Bydliště: Plzeň - jih
|
Záleží na tom, jak vyřešíš napojení těch trubek, protože to budou hodně namáhaný místa (samozřejmě čím blíže ke koření křídla tím hůře).
Trup. Já nevím, mě se to prostě nelíbí. Nevěřil bych, že to bude ok. Je třeba to správně ustavit, abys měl správně úhly nastavení křídel, pak aby to nevybočovalo někam do strany, vyřešit spojení se zbytkem trupu, někudy tam dostat lanovody, nalepit výškovku, směrovku.. Taky jsem zkoušel podobné nápady a mám na to jednoznačný názor. Je to na nic.
Dokončení večer
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: čtv 06.05.2004 19:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
ok, ten trup asi opravdu zachovam... a ten uhlik bych spojoval na usich napevno.zasunul bych do tech trubek ocelovej drat stejne jako kdybych spojoval kridla se smrkovymi nosniky.. ted nevim presne co mylis uhly nastaveni kridel ale asi rozdil v natoceni stredu kridla a usi?? jelikoz bych tam dal dve trubky, tak bych takovy problemy snad nemel.. jo jeste myslim ze ty spoje dvou trubek-bude jich sest, protoze je lomeny do 2V a v kazdym spoji dve trubky, kdybych tam dal do kridla smrkovy nosniky tak bych tam stejne dal naky trubky a nebo naky jiny spojky, takhle proste jen vyuziju ze v kridle uz dve trubky mam tak do nich nasunu spojku.. stredy jeste nevim jestli spojim planzetou nebo taky ocelovou tyckou, rad bych mel kridla lehky abych mohl poradne vyztuzit ten trup, respektive postavit ho podle planku-pevnej je pak dost ale je taky dost tezkej.. no trup teda zachovam a nevidel bych problem spojit kridla tak aby spoje byly pevny a nekroutily se..??
|
|
Nahoru |
|
|
Honza
|
Napsal: čtv 06.05.2004 22:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.5.2003 Příspěvky: 1323 Bydliště: Plzeň - jih
|
Problém by mohl být v tom, že ta trubka není vyrobená opletením nějaké kulatiny, ale má šev, ve kterém by se, myslím, mohla roztrhnout. Ty chceš použít na spojení středu a uší ocelový drát, ale jsi si jistej, že to bude zalepený OK? Dtto spojení polovin křídla, kde bude ohybový moment největší.
Úhlem nastavení jsem myslel, že uděláš gondolu, vytvoříš tam nějakej "náběh" (tomu výrazu náběh jsem se vyhnul úmyslně, protože bych ho nepoužil správně) a potom do té gondoly zalepíš trubku a nepovede se to úplně přesně. Zamýšlený úhel nastavení křídla byl třeba 2 stupně a výškovky 0, ale teď má křídlo třeba 1 nebo 0 a najednou to nepujde zalítat, budeš se s tím s*** a pořád to nebude ono.
Trup nemusíš stavět jako před 20 nebo 30 lety aby byl pevný. Na něterých místech určitě půjde slevit oproti plánku, ale s chladnou hlavou. Je to ten Admirál co vyšel před lety v Modeláři? Já alespoň jiný model toho jména neznám.
Pořád si myslím, že ty trubky budou jen komplikace, že je jednodušší (a levnější) použí smrkový nosník. Na druhou stranu ti do toho zase nechci moc kecat, záleží na tobě.
|
|
Nahoru |
|
|
Losna
|
Napsal: pát 07.05.2004 9:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.4.2003 Příspěvky: 360 Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Barny píše: Já si nedovedu představit že bych se učil s instruktorem . Vadilo by mi že by mi to toho furt kecal . Jinak začínal sem s Ušákem od Skočdopoleho . Je to super éro na naučení . Doporučuju všem co už maj nějaký vybavení !
Instruktor je dobrý, už jen proto, že může vytrimovat letadlo tak, aby letělo "skoro samo". Je docela rozdíl mezi letadlem, které musíš jen lehce korigovat, a takovým, které držíš ve vzduchu "na kniplech", aby vůbec letělo. Když si občas půjčím od někoho vysílač, často mě překvapí, jak to mají lidi špatně seřízené.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pát 07.05.2004 10:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Spojky bych do tenkostěnných uhlíkových trubek nedával. Těsně za nimi se to zlomí. Když už, tak něco vedle nich nebo to nějak podepřít. Uhlík je křehký a pokud do trubky vrazíš kulatinu, všecno namáhání se soustředí na její konec do jednoho bodu.
A jestli se opravdu jedná o Admirála z hodně starého modeláře, tak toho bych nestavěl. Už tehdy se mi líbil, ale zavrhnul jsem ho, protože konstrukce byla opravdu šíleně komplikovaná a pracná. Chtělo by to fakt hodně překopat.
|
|
Nahoru |
|
|
Barny
|
Napsal: pát 07.05.2004 12:08 |
|
|
To Losna : Já proti instuktorům nic nemam a vim že můžou uÅ¡etÅ™it hodnÄ› letadel , ale asi v 7 letech mÄ› jeden pán uÄ
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 07.05.2004 15:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
Honza: no rikal sem si ze ten trup bych mohl udelat tak ze bych jen pridal par prepazek na ocasni cast a udelal ji kulatou, spis kvuli vzhledu nez kvuli funkcnosti.. a uhly nabehu delam az jako posledni, vzdycky misto kam pudou kridla necham hruby a az potom ho dopracuju podle vyskovky a tak..
zdzd:no rikal sem si ze bych to podeprel treba jen spalikem z balzy kterej bych umistil mezi dve zebra kolem ty tycky, vlastne by to byla stojina ktera by nebyla shora ani zdola kryta nosnikem... krajni zebra stejne udelam z preklizky a na usich budou ty spojky zalepeny napevno, takze se doufam namahani rozlozi na jednu, ale celou stranu te spojky. a rikal sem si ze u korene kridla to namahani uz asi bude fakt velky, takze bych mozna pouzil planzetu..??
Jinak ano, jedna se o admirala z modelare, konkretne admiral2.. ma vejskovku do T, nevim jak vypadal ten prvni ale tenhle mi nak slozitej nepripada..
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|