Citace:
me plastovy srouby 2x zachranili letadlo, za kovove bych je v zadnem pripade nemenil, pri krizovce se ulomi a zachrani letadlo pred vetsim poskozenim
Asi pred tydnem jsem havaroval v Klecanech s Extrou, pristaval jsem za sera a kolem jsem lehce liznul ve vodorovnem letu trs travy asi 2.5m pred letistem. Bohuzel trava nebyla nastojato, ale byla povalena - tak se do ni kolecko "zahryzlo" a ten mazec co nasledoval vam nepreju nikdy zazit. Okamzite se vylomil podvozek a zustal stat (resp. lezet) na miste uvazany za travu, ihned se vylomila prepazka k niz je podvozek lehce prilepeny, v zapeti se urval spodni kryt, ktery prikryva zespodu kridlo - vyrvala se cela preklizkova deska na niz je umisten kolicek pro zacvaknuti krytu (kryt jsem nasel asi 1m od mista dotyku), baterie (4xAA 2300mAh) se odervala ze sucheho zipu a doskakala skoro az na plochu (konektorove spojeni se zacvakavaci pojistkou vydrzelo
, pretrhnul se kabel 2x0.5mm2), nasledovalo
vytrzeni kridla uchyceneho dvemi plastovymi srouby prumeru 5mm vcetne vylomeni preklizky drzici matky sroubu. Trup dale pokracoval asi 1m jako tezke torpedo razici si cestu v trave. Kridlo mezitim udelalo jakysi plochy vykrut a koncilo v trave vedle. Vse se odehralo za mene nez 1 sekundu.
Co bude treba udelat:
1. pripajet kabel baterie ke konektoru
2. vlepit zacvakavaci kolicek zpet do spodniho krytu (par kapek epoxydu)
3. vlepit zpet podvozek a vlepit novou prepazku dovnitr trupu (neni problem)
4. slepit preklizku drzici matky plastovych sroubu
5. Koupit 2ks plastovych sroubu, jelikoz
oba stavajici se prestrihly
6. Najist se a vyrazit opet na letiste...
Zde je nazorny priklad, kolik toho muzou plastove srouby zachranit. Na kridle ani trupu nejsou znamky poskozeni. Kridlo jsem zkousel v ruce "ohybat" - beze znamky poskozeni. A to jsem skutecne jen lehce liznul vrsek travy, zadne zavrtani era sikmo do travy nebo tak nejak se nekonalo.