No, ja jsem koupil presne tuhle kombinaci (motor ASP FS 61). Ty cinske stavebnice vypadaji velmi dobre ale fakt maji par nedostatku, ktere je dobre odstranit. Obcas se k tomu pridaji problemy s motorem a pak mas po vecerech o zabavu postarano
1. Praska plastova paka ktera otaci prednm kolem. Vyresil jsem to tak, ze jsem vyndal kovovy vnitrek a paku jsem si udelal z jednoho 2.5mm medeneho dratu (drat ohybat tesne vedle sebe, vzniknou tak 3-4 vedle sebe) cele to prolit cinem, vnejsi drat jsem 1x omotal kolem toho kovoveho teliska. Pajel jsem to nad sporakem, plyn dodal potrebne teplo. Pak jsem ty draty nahore a dole trochu obrousil, vyvrtal diru pro tahlo a je to. Vizualne nic moc, ale drzi to fest.
2. Drat predniho kola nesel nasunout do plastoveho drzaku (co se montuje na celo trupu). Tak jsem to projel vrtakem, ale to jsem nemel delat - prumer v uchytu je o cosi vetsi nez prumer nohy a ta se trochu vikla - tak jsem to spravil koupenim jeste jednoho drzaku predni nohy. Vrele doporucuju neexperimentovat a drzet se navodu a ta toto si dat velky pozor. Myslim ze to chtelo pouzit vice hrube sily - drat nohy by pak sedel ztuha ale presne.
3.Pantiky kridelek, smerovky a vyskovky - udelal jsem si je "profesionalneji" - kopil jsem plastove pantiky s dratkem jako osa a ty jsem vlepil do balsy.Chce to skalpelem trosku "vydlabat" jiz predrezane skviry, plast pantiku je trosku tlustsi nez puvodne pouzity papiro-plastovy kus "neceho". Na kridelka 3 pantiky (cca 20x20mm?) na kazdou stranu a na smerovku a vyskovku pantiky mensi a tenci (cca 10x10). Rozmery jsem vybral v obchode "podle oka".
4. "Backory" a kolecka - original kolecka se hodi leda tak na asfalt, na trave je s tim problem. Koupil jsem asi o 2cm vetsiho prumeru. V backorach jsem musel odbrousit laminat aby se novy prumer do backory vlezl. Nekdo take jeste k tomu vyvrta dory pro osu kola o neco nize nez je v laminatu vyznaceno, kolecka jsou pak hodne venku a na trave je to bez problemu. Anebo litat bez tech backor (nevypada to ale maketove)
5.Nadrz - poprve jsem ji zalepil k preklizce tzv. "Glue-gunem" (tavna pistole). Aby to dobre drzelo tak jsem tam caknul radeji vic tavneho materialu. Pak jsem ji jednou potreboval sundat a dost jsem se u toho naku*voval nez se mi to podarilo. Takze - glue gun drzi dobre a budto ho tam dat mene nebo to vyresit jinak.
6.MOTOR ASP FS 61 a Cessna
6.1 vyfuk - nepasuje do vylisovane drazky, tak tady jsem se dost nacekal nez jsem neco vymyslel - lital jsem bez krytu motoru, vyfuk trcel do strany.... Podle mne nejlepsi reseni je toto: "ohneme koleno" - nejdrive zmerime (odhadneme) o kolik koleno vyrovnat a pak najdeme nekoho s autogenem - koleno se nahreje uprostred do cervena a dratem ktery se vsune z druhe strany se koleno trochu narovna. Nahrivali jsme asi 1cm uprostred ohybu kolena (maticky jsme nechali na zavitu kolena), koleno trochu narovnali a zchladili. Vysledek je skvely. Matky lze sroubovat sem a tam bez problemu.
6.2 U meho motoru se od zacatku projevovaly jakesi podivnosti. Motor obcas spatne startoval, spatne drzel volnobeh, ale zejmena zlobily prechody. Kazdy kdo se na to ze snamych dival tak rikal - "motor jede ale je to nejake divne". Nastesti jsem po pul roce motor rozsrouboval a ejhle - pistni krouzek vydrel vlozku. Nasledoval uprk do opravny (s penezmi v kapse) ale nakonec z toho byla zarucni oprava. Byly i nejake spony u kliky takze neco cinane asi udelali spatne. Po vymene pistu, krouzku a vlozky jsem motor nepoznal - bezi perfektne.
Havarie:
Jeste se starym motorem a vrtuli 12x6 se cesnna na plny plyn rozjizdela extremne line, po odlepeni se ze zeme asi v 0.5m nahly naklon do leva, leve kridlo skrtno o travu a nasledoval 3D kotrmelec. Napraskla smerovka a napraskly laminat u vyskovky. Spraveno pak kapkama epoxidem. Ted mam vrtuli 12x8 (zda se mi nejlepsi), jeste zkusim 13x6
Omlouvam se za preklepy v textu, uz me z toho psani boli ruce
Pavel
ICQ:322519810