od MomoBrut v 11/7/2016, 10:36
Tak jsem SFG otestoval dostatečně. Budu popisovat to, co přinesou ty větší ze dvou testovaných typů. Vše je popsáno vzhledem k 55, která nemá trup za kabinou, vliv SFG je o to větší. Pokud to na začátek úplně zjednoduším, tak první věc je, že se zvýší účinnost směrovky na rychlosti, naopak na pádovce je éro úplně předvídatelné, proudnice na konci křídla se trhají podstatně méně a později, znatelně se sníží nutnost korekce křidélky v přetažení.
Rozdíly pro jednotlivé obraty, které jsou patrné při porovnání téhož bez SFG:
- v nožové vývrtce (tažené i tlačené) model výborně a předvídatelně drží, rychlost otáčení kolem křídla se zvýší, model opadává pomaleji, přechod z nožové vývrtky do jiného obratu je zcela bezproblémový a předvídatelný,
- dá se zaletět lepší poptop a jeho variace, éro drží lépe a snáze vodorovnou plochu otáčení, při stejné vstupní energii udělá více otáček,
- éro zaletí taženou plochou vývrtku, což bez SFG téměř nejde, aby to vypadalo pěkně, také přechod z ploché vývrtky do jiného obratu je bezproblémový a předvídatelný,
- waterfall se méně zvrhává na stranu, je potřeba o dost menší korekce směrovky,
- v přetažení lze dělat bezpečně utaženější ploché zatáčky, proudnice se netrhají, éro se dá v přetažení vodit jak pes na vodítku,
- jeden výkrut do kruhu nebo v přemetu je lépe předvídatelný ve své 3/4, kde mají éra obvykle problém s odezvou, zásahy do směrovky jsou menší, letí se to o dost snadněji,
- nasazení a začátek kopaných výkrutů zůstal stejně dobrý jako bez SFG, kopané výkruty jsou mírně pomalejší (ale stále o dost rychlejší, než je běžné), zásadní změnou je přesnost zastavení výkrutu, které je v podstatě okamžité po puštění kormidel,
- vícebodové výkruty na rychlosti vyžadují žádnou nebo minimální korekci směrovky, výsledkem je zcela stabilní a nekývající se trup, vypadá to prostě perfektně,
- maximální rychlost výkrutů se snížila, není to ale tak výrazné.
Kdybych to měl lapidárně shrnout, SFG se mi sice vzhledově nelíbí, ale budu s nima létat ... tečka.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...