Dzordzik napsal:Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.
Dzordzik napsal:Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.
Radek Gregor napsal:Ahoj
Omlovám se že Danovi "zasírám" vlákno - jen jsem si myslel , že by třeba potencionálního majitele Vertiga 2M zajímal rozdíl mezi elktro verzí a benzinem .
Radek
lv napsal:Dzordzik napsal:Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.
Ak do toho počítaš počiatočné náklady na zdroj a nabíjadlo tak sú u elektriky ďaleko väčšie, pravdepodobne viac ako dvojnásobné. Nabíjadlo ti ale zostane. A potom sa tie náklady otočia. Do spotreby si zarátaj aj servá. V benzíne ti vydržia tak polovicu. Ak chceš aby ti v benzíne vydržali trošku dlhšie, musíš kúpiť drahšie čo ti opäť zdvihne náklady. Elektromodel vyzerá po dvoch rokoch inak ako ten so smraďochom.
Môj osobný názor je, že benzín už do akrobatov do 2,6m nepatrí a v trojmetrovke je to diskutabilné.
mac napsal:Za mna do 2,5-2,6m vedie co sa tyka letoveho prejavu /nie zvuku / benzin.
Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil, aspon trochu preto, ze aj tak moze jednemu sadnut benzin a druhemu elektrika. Co sa tyka vztahu k nalietanym hodinam, tak ja naopak koli nutnej redukcii naletu konvertujem z DA na Hacker. Kazdy to mame inak.
mac napsal:Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil,...
lv napsal:mac napsal:Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil,...
Skúsils? Iba sa pýtam.
Dzordzik napsal:problém je doba letu/doba nabíjení pokud člověk chce létat a ne čekat na nabití sady. Hlavně u velkých sad a nabíjení na letišti.
Dzordzik napsal:Jo? Jak při čem. U akro dejme tomu. U vleků ne. Tankování je max minuta a vlekám 10 startů do 500m po sobě a sedám s rezervou. A 12x 5000 je velká sada. A hlavně pokud koupíš 2 ty sady abys mohl létat tak často jako někdo jiný s benzínem, tak už náklady oprotibenzínu vychází tak trošku jinak, protože sada ti zdechne když s ní létáš i když s ní nelétáš.
Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 5 návštevníků