Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 30.06.2006 17:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.2.2005
Příspěvky: 292
Bydliště: Jihlava
Ac to nedelam vzdy... musim se zastat zdzd.. Fakt jsou veci min a vic povedeny, vse neni dokonale...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 30.06.2006 17:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Krtecek píše:
Ac to nedelam vzdy... musim se zastat zdzd.. Fakt jsou veci min a vic povedeny, vse neni dokonale...


Děkuji náčelníku, že jsi se mne zastal. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 30.06.2006 21:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.2.2006
Příspěvky: 1173
Bydliště: boRn to 3D
Ja som nepovedal ze to je perfektne len som povedal ze to asi lietat bude...

_________________
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 30.06.2006 22:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2005
Příspěvky: 336
Vzduchoplavec píše:
S tim obracenim kridla je to divne. Skoro bych rekl, ze ty letadla se vyrabeji strojove a ne, ze je montuje nejaka vitnamk ana koleni, jak to vyzniva z te diskuse. A i tak je nepravdepodobne, ze by se sem tam nekomu podarilo obratiti zebra vzhuru nohama... 8O

Tento bod bych bral silne s rezervou...

Myslíš jako že to slepujou roboti na výrobní lince jo? HAHA ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 01.07.2006 8:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
to je pravda, neni nic horsiho, nez spatne zaucena rakoska - ta moje rakoska zase neumela poradne zehlit, asi detem nechtej pujcit zehlicku

_________________
P-47 Thunderbolt - Titan ZG 20; SniperV2 - 6s A123; Plackolet - 2,5ccm; EPP Mustang; BF109e; Futaba T7C FASST; Hyperion EOS0610i NET


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 01.07.2006 12:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
no měl jsem možnost tuhle extru zalítavat a tak možná pár poznatlů. Uplně předem je to uplně stejný skoroakrobat jako všechny čínské akrobaty co jsem měl možnost testovat.8mička je dost málo tak tak zvládne dva stoupavé výkruty pak už není "síla".Ve výkrutových obratech letadlo za sebou lehce tahá ocas.v přemetových částech se nesmí moc utahovat a vše proletět spíš na rychlosti jinak na vrcholu dochází k trhání proudnic.Pěkný nožák je vcelku bez šance. letadlo má tendeci se překlápět na záda což řešili mixy ale stejně díky nedostatečné boční ploše a malému výkonu motoru propadalo. nožové zatážky a osmičky vcelku šli když se to malinko "naklopilo" na křídlo. Bodové výkruty se museli prolétávat dost na rychlosti hlavně osmidobý nechápu proč ale mezi 5-tou a 6tou dobou se mi to vždy někam utrhlo v podstatě jsem potom zjistil že při plném potlačení se letadlo trhá a tím byl zřejmě způsobeno to trhání v osmibodém kdy ve fázi 5té doby musí plně tlačit a plně směrovkou a pak se to škubne nepodařilo se mi to odstranit ani posouváním těžiště a dalším vylaďováním. Naopak vcelku dobře se letadlo trhalo do vývrtky a pěkně sedalo zastavovat stejně tak kopané výkrutyto mě opravdu pozitivně překvapilo.Můj závěr? jsem rád že to letadlo nebylo moje.ale zase pro někoho kdo nemá nějaké vysoké nároky proč ne??

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Zalet
PříspěvekNapsal: pon 31.07.2006 12:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
Letadlo sestaveno, vyvazeno dle navodu do stredu rozsahu teziste na prazdnou nadrz, nadrz naplnena, vychylky V,S dle navodu, riditelne plochy do 0 stupnu, letadlo vyvazeno i pricne, nepatrne se naklani na stranu kde je tlumic vyfuku - vaha pusobi proti reakcnimu momentu vrtule - nyni nechavame beze zmeny - pripadne vyoseni motoru a dovazeni doladime pozdeji, expa na vysilaci -30% na vsech riditelnych plochach, kridelka dle navodu, druhe vychylky 60% navodu pro pripad ze by to bylo moc ostre. Na kridlech nalepeny turbulatory (videl jsem hodne Exter od BlackHorse rozmlacenych na zemi po odrzeni proudnic), takze pro jistotu

1) Pojizdeni na zemi
ASP S46 (2t/7.5ccm, vrtule MasterAirscrew 12x6") ma tah, na zemi je letadlo doslova "vysavano" dopredu. Start nebude problem.
Pojizdim, davam ero do vzduchu asi do 10cm a hned ubiram motor. Takhle jezdim jednu nadrz a zkousim co soudruzi z Vietnamu udelali spatne:-). Je to dost rychle a obcas prejedu plochu letiste, koncim 2x v koprivach, je to na velmi male rychlosti, neni to idealni ale eru to uz neublizi.
1.1) Vidim prvni zradu - uvolnila se palivova nadrz - okamzite ji lepim k originalni stahovaci pasce par kapkama sekundaku. Od ted uz bude drzet (a drzela dobre).
2) Let
2.1) Po rozjezdu zveda ocas, pritazenim vyskovky je ero ve vzduchu
2.2) oops! ero je strasne tezke na predek, je treba dost tahat za vyskovku, ero leti rovne ale ztraci trochu rychlost, kolega mi hodne trimuje vyskovku na vysilaci, ero mi pripada ponekud vratke na kridelkach
2.3) proletavam plochou 8micku, dotrimuju kridelka, ero stabilne drzi pricny smer (kridelka jsou nyni dotrimovana dobre), v zatackach pri ubrani plynu ero leti trochu nahoru, stale musim trochu tahat za vyskovku
2.4) neni to az tak rychle jak se na diskuzi psalo, jsem z toho malicko zklaman, vsude se psalo jaka je to rychla mrcha, mi to pripada odpovidajici, mozna bych cekal o neco rychlejsi ero
2.5) Letam jeste par 8micek abych si na to ero zvyknul, zatim zadne blbosti (akrobacie)
2.6) Priprava na pristani - naletavam jako na pristani - tak tady vidim prvni problem - je to dost rychle, letiste bude kratke - nabiram vysku a experimentuju s plynem, ubiram rychlost a pozoruju jestli se netrhaji proudnice. (Netrhaji ale zase to s tou pomalosti neprehanim) (Trpce lituji ze jsem si nenastavil flaperony jako kridelka, ale nevadi, mozna to na venek tak nevypada ale vnitrne citim, ze toto letadlo zvladam a pristanu s nim)
2.7) pristavam, letadlo krasne drzi pricnou stabilitu, nemusim sahat do kridelek, leti opravdu ladne, ubiram plyn ale stale malo, ero jen neochotne klesa k zemi, zasahuji do vyskovky ale oops! ero skace jak janek - je to strasne citlive na vyskovku. Prvni pokus se nezdaril tak opakuji
2.8) sedam nekde az ve tretine letiste, (uz si nepamatuji jestli letadlo skakalo nebo ne) ale zcela bezpecne to nebylo vubec spatne, mam dojem ze jsem prejel plochu a skoncil na polni ceste (nebo ne?, parkrat se mi to stalo pri pojezdu a poletovani nad letistem ve 10cm, ciste pro "osahani" era) uz si to moc nepamatuju

3) Odlepuju turbulatory a opakuji body 1-2, letadlo leta o neco svizneji, ale letovy projev je podobny, pristani rovnez podobne. S turbulatory to leta hur, takze jich netreba.

4) Nalezene nedostatky
4.1) prilis tezke na predek, budeme experimentovat s tezistem
4.2) prilis citlive na vyskovku, dame jeste mensi druhe vychylky
4.3) tendence ke stoupani pri ubrani plynu (vyoseni motoru?, mozna ho vyosit trosku nahoru)
3.4) rychle pristani, budeme experimentovat s flaperony
3.5) Turbulatory na kridlech neprinaseji efekt, bud jsou na spatnem miste nebo na tomto profilu to nema cenu. Letam bez nich.

Pozn: Body 1-2 jsem trosku "sesmolil" dohromady, byly tam 2 lety (s turbulatorem a bez), pristani je trosku o pevnych nervech ale lze to zvladnout. Zde bych rad podekoval Karlovi, ktery mi stal za zady a pomahal resit problemy za letu svymi radami a trimovanim vysilace. Tato Extra je ero ktere je treba mit neustale na ocich, neda se podivat na vysilac, tam si neco nastavit a zase se vratit k rizeni.

Rad uvitam jakekoliv pripominky modelarske verejnosti k zaletu, i pripadnou kritiku za "delani neceho spatne" Rad se poucim.

Pavel


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Zalet II.
PříspěvekNapsal: úte 01.08.2006 8:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
4) Nalezene nedostatky
4.1) prilis tezke na predek, budeme experimentovat s tezistem
Naplnil jsem palivovou nadrz jen z poloviny, letovy projev je velmi vyrazne lepsi, zda se ze teziste ma byt vice vzadu nez udava navod...

4.2) prilis citlive na vyskovku, dame jeste mensi druhe vychylky
Chyba v nastaveni vysilace, v jinem letovem rezimu nebyly nastaveny expa, takze vyskovka sla opravdu neocekavane ostre.
Pote co jsem snizil vychylky na 50% doporucenych a nastavil expa na -40% je letovy projev zase horsi, je to malo citlive a uz se s tim lita hure, odhaduji ze jedno z rozumnych nastaveni na poletovani kolem letiste nastaveni bude asi 60% vychylek a -25 az -30% expa.

4.3) tendence ke stoupani pri ubrani plynu (vyoseni motoru?, mozna ho vyosit trosku nahoru)
Pretrvava, ale je to lepsi, mozna to bylo tim nulovym expem kdy jsem pri otaceni smerovky taky zasahnul do vyskovky...

4.4) rychle pristani, budeme experimentovat s flaperony
zatim nebyl na flaperony cas, ale vcera jsem 3x opakoval pristani, vzdycky jsem byl moc dlouhy (ale to je rukama a hlavou, chce to natrenovat)

3.5) Turbulatory na kridlech neprinaseji efekt, bud jsou na spatnem miste nebo na tomto profilu to nema cenu. Letam bez nich.
Letam uz vyhradne bez turbulatoru, letadlo nema tendenci jakkoliv padat pokud je tam alespon trochu rychlosti. Prudke pritazeni vyskovky jsem nezkousel.

Pri letani vecer se mi zda ze je letadlo hure videt (cervena barva povrchu kridel s tmavym lesem v pozadi). Bude to chtit nalepit na nabezky kridel nejspise zlute pasy samolepici folie. Profil kridla je rovnez relativne stihly a pri pristani vecer je to rovnez o dobrych ocich...

P.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 13:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
Zdravim,
tak uplynul delsi cas a behem te doby jsem s Extrou pravidelne lital, postupne trimoval a s trochou odvahy ji pujcil k letani majiteli jine verze Extry (Graupner), ciste pro porovnani letovych vlastnosti

Pomerne hodne veci ktere jsem o tehle Vietnamske Extre slysel jsou ve skutecnosti ponekud jinak, nektere jsou vylozene bludy. Dale priznavam ze jsem nemel moznost proletet akrobaticke specialy, takze co je mozna z meho pohledu dobre, muze byt neprijatelne pro profiky. Letam pomerne casto a akrobatim si jen pro radost, mam rad letadla s realnym projevem letu, Fun Fyery me nejak neberou (cimz nemyslim ze Fun Flyery jsou spatne - proste kazdy ma sve vlastni preference)

Drivejsi clanky ktere jsem psal byly ovlivneny rukama, nikdy jsem drive s akrobatem neletal. Jedine s cim jsem dosud letal byla Cessna od CM se 4taktem 10ccm a pylonak z EPP se stridakem. Jinak nic.

Jeste jednou - ma Extra je Extra 300S od BlackHorse, motor ASP S46 (7.5ccm 2takt), letam na klasiku 80:20 bez nitra, vrtule Master Airscrew 11x6" (vyjimecne zmenim na 11x7" kdyz chci spis rychlost nez akrobacii)

Takze suma sumarum (antibludarium)

1. Extra je rychla
Ano, je rychla. Zpocatku se mi zdala pod plnym plynem hodne rychla, ted bych rekl ze je to normalni. S 11x6" je "normalni", s 11x7" fakt lita (desne) rychle. To "desne" znamena "hodne rychle" ale stale ji lze v pohode ridit. Ridit u mne znamena "mit zcela pod kontrolou", nikoliv "uridit". Uridit znamena modlit se aby to letelo tam kam chci. Takze ji lze normalne ridit. Kdo ma v poradku hlavu a vytrenovane ruce, nebude mit problem.

2. Extra musi pristavat na rychlosti jinak na spadne po kridle
Poloblud. Zkousel jsem minimalku na pristani. Letela asi jako mirny poklus cloveka, byla naprosto stabilni ani naznak mavani kridly. Zkouseno v naprostem bezvetri. Znami mysleli ze uz uz spadne ale stale sedela ve vzduchu. Zaver - okoli bylo prekvapeno ze jde az tak (relativne) pomalu. Samozrejme ze na krokove rychlosti to spadne. V tomto testu jsem nepouzival flaperony jako klapky, pravda je ze litam s (velmi) malymi negativy na kridelkach.
Nicmene jsem intuitivne citil ze ta rychlost byla na hrane a dolu bych moc nesel. Kdo ma v poradku hlavu a vytrenovane ruce, nebude mit problem.

3. Extra je pri pristani na rychlost moc dlouha
Ano, ale je to hlavne hlavou a rukama, viz bod 2). Sam s tim mam neustale problemy. Pomerne casto opakuji pristani. Extra skutecne "nechce" moc dolu. Taky se pridavaji pomerne lehce otacejici se kola podvozku, doporucuju je uchytit z obou stran silikonovou hadickou aby vice brzdily. Pri dosedu do posledni tretiny letiste pak tim brzdenim zastavi na par metrech, jinak pri hrubsim pristani bez tech hadicek odskakuje a pak se budto opakuje nebo se skonci v obili za letistem kdyz vysadi motor. Z nekolika desitek letu jsem jednou skoncil v obili za letistem (spatny rozpocet pristani a zmatky v hlave) a jednou s vyrazenym podvozkem (stejna pricina). Jinak OK. (Vyrazeny podvozek se bude probirat samostatne) Kdo ma v poradku hlavu a vytrenovane ruce, nebude mit vetsi problem.

4. Extra je mrcha mrchata a pada po kridle
Tak tohle je naprosty blud. Naopak. Je to hodne letadlo ktere perfektne sedi ve vzduchu.

5. Pada do vyvrtky, mrcha jedna
Planovana vyvrtka: Ano, lze ji pomerne lehce dostat do vyvrtky. A z te vyvrtky se zase lehce vybira.
Neplanovana vyvrtka: Nestalo se mi pri tech nekolika desitkach letu, ze bych se dostal do neplanovane vyvrtky. Domnivam se ze pokud se to nekomu stane, pak se nejedna o rizeni letadla ale o snahu o "urizeni" letadla. Toto potvrdil i kolega co ma zminovanou Graupnerackou Extru.

6. Extra je strasna mrcha
Tento nazor slysym vsude kolem sebe takze jeste jednou - NENI !
Je to jenom rukama.

7. Vylamovaci podvozek
Nikdy!!! se mi (i pri mene podarenych pristanich) nestalo ze bych vylomil na plose podvozek (a to mi jednou Extra odskocila 1m vysoko!).
Vylomil jsem ho az ve chvili kdy jsem zazmatkoval a misto mirneho dojezdu mimo drahu jsem prudce pridal plyn na nevyladenem motoru, motor ale jen zvednul otacky o "cosi" a bylo zadelano. Ani rychlost na navrat zpet ani na let nahoru. Takze aspon co nejlepe do travy, bohuzel tam byla odvodnovaci strouha a sednul jsem podvozkem primo na stenu te strouhy. Rana skoro jako prase a podvozek byl venku. Slo to primo na kola, sedal jsem hlavne tak, abych neposkodil kridla. Tady jsem ocenil mnohokrate kritizovanou "Vietnamskou preklizku", ktera sice byla na sra*ku ale na trupu letadla ani skrabnuti. Vylomilo se to kompletne vevnitr. Sice to odnesla cela prepazka ktera drzi podvozek a nadrz ale oprava bude OK. Zvenci ani naznak nejake havarie. Takze - pokud se nekomu podvozek vylomi na pristani, pak s tim "pere" o zem jak das. To uz ale pak neni litani...

-----
8. moje poznamky k predeslym clankum
8.1) Je tezka na predek - moje chyba, mam litam na zadni hranici teziste, je trosku vratka ale uz jsem si zvyknul a nemenil bych.
8.2) Citlivost na vyskovku: vyresily expa -40% a 70% vychylek (moje subjektivni nastaveni)
8.3) tendence ke stoupani - zrejme jsem nejak zasahoval do vyskovky, po nastaveni expa -40% uz tento jev dlouhou dobu nepozoruju, navic ted litam s krytem motoru (predtim bez), mozna to bylo take nezakrytovanym predkem.

Zaver:
Za ty penize je to idealni prvni akrobat na spalovaka, je treba mit neco zalitano, nejlepe s rychlym EPPakem pylonakem. S tim pylonakem taky musim umet pristat. Pak je tahle Extra v pohode.
PS: Pokud si vsimnete vsech bodu tak vzdy konci "Kdo ma v poradku hlavu a vytrenovane ruce, nebude mit problem"
A presne o tom to je. Odmyslim-li urcite letove nedostatky ktere zneprijemnuji zivot zavodnim RC pilotum tak tvrdim:
S touto Extrou pravidelne letam, leta velmi dobre a pokud se stal problem, pak to bylo jenom a jenom pilotem. Extra za to nemohla.
Pavel


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 13:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Chces mi rict, ze mezi Extrou od BlackHorse a od Graupnera je rozdil?
Mam za to, ze Graupner prodava tu BlackHorsovu jen v jinem markingu.

_________________
P-47 Thunderbolt - Titan ZG 20; SniperV2 - 6s A123; Plackolet - 2,5ccm; EPP Mustang; BF109e; Futaba T7C FASST; Hyperion EOS0610i NET


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 14:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
j3nda píše:
Chces mi rict, ze mezi Extrou od BlackHorse a od Graupnera je rozdil?
Mam za to, ze Graupner prodava tu BlackHorsovu jen v jinem markingu.

Extra od BH ma rozpeti tusim 1420mm a ma kratsi kridelka,
Extra od Graupnera ma rozpeti 1600mm a kridelka az do 2/3 kridel.
Tusim ze ta Graupneracka je delana na 10-15ccm, ta BH presne pasuje na 8ccm. Ale podle toho co je na netu a co jsem zjisti, obe by mely mit Veitnamsky puvod a dokonce i stejne misto narozeni :-)
Nerad bych kecal, jestli ano, tak se omlouvam. (Ale spis to bude presne jak jsem napsal)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Foto Extry od BH
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 16:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.6.2006
Příspěvky: 1107
Bydliště: Kladno
Obrázek
PS: Ty žluté nálepky tam jsou kvůli lepší viditelnosti, pri večerních přistáních s tmavým lesem v pozadí je Extra lépe vidět.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 19:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2006
Příspěvky: 3536
Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
Safra, proc jsi to nenapsal s diakritikou?! Mohli jsme to vzit a rovnou pouzit na rcserveru! Pises, ze nemas cas a tady pak nahle fouknes nekolik romanu za sebou! :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 23:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.10.2005
Příspěvky: 193
Vzduchoplavec píše:
Safra, proc jsi to nenapsal s diakritikou?! Mohli jsme to vzit a rovnou pouzit na rcserveru! Pises, ze nemas cas a tady pak nahle fouknes nekolik romanu za sebou! :lol:


Tak to tam vraz bez diakritiky s omluvou ... :)

_________________
Easy Glider Electric
Super Zoom 4D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.08.2006 23:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.10.2005
Příspěvky: 193
Schanim akrobata s rozpetim cca 1,5m na 8ccm dvoutakt nebo podobny, neco jako tato extra, ale chtel bych mensi plosne zatizeni. Nevite o necem ? Furt prohledavam net a nemuzu nic najit. Vsecko to ma plosne zatizeni kolem 90g/dm2 coz se mi zda dost. Taky nemuzu najit zadnou rozumnou firmu mimo BH a CM snad nikdo nic nedela.

_________________
Easy Glider Electric
Super Zoom 4D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz