Katana S 33% a vlekani

Zalétávání, nastavení­...

Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Luboš v 17/9/2017, 20:26

Ahoj, používáte někdo Katanu od Krilla k vlekání? Máme tu větroně do 5. metrů. Jde mi o to, jesli to není slepá cesta. Jinak k vleku mám Bivoje, ale rád bych trochu zredukoval hangár. Děkuji předem za odpovědi.
Uživatelský avatar
Luboš
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 22/4/2007, 20:23
Bydliště: Havlíčkův Brod
Jméno: Luboš
Příjmení: Žáček
Letiště: Havlíčkův Brod
Hangár: Z 242 L + ZDZ 100 B2NG
JAK 54 + MVVS 58
EDGE 540 + ZDZ 80RV-J
Cessna Bird Dog
Bi-Baby

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod lv v 17/9/2017, 21:53

Luboš napsal:Ahoj, používáte někdo Katanu od Krilla k vlekání? Máme tu větroně do 5. metrů. Jde mi o to, jesli to není slepá cesta. Jinak k vleku mám Bivoje, ale rád bych trochu zredukoval hangár. Děkuji předem za odpovědi.

Ja. Veľa toho ale nenavlekám. Najťažší vetroň som ťahal 16kg a bez problémov. Akrobat má výhodu, že ide tam kam ho pošleš.
http://www.elektromodely.sk/?p=7226
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1603
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Luboš v 17/9/2017, 22:36

Děkuji, takhle si to představuji. Dva háčky. Jen vymyslet trochu zesílení okolo jejich uložení. Nepředpokládám, že budu tahat víc jak 10 ~ 12 kg.
Uživatelský avatar
Luboš
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 22/4/2007, 20:23
Bydliště: Havlíčkův Brod
Jméno: Luboš
Příjmení: Žáček
Letiště: Havlíčkův Brod
Hangár: Z 242 L + ZDZ 100 B2NG
JAK 54 + MVVS 58
EDGE 540 + ZDZ 80RV-J
Cessna Bird Dog
Bi-Baby

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Dzordzik v 20/9/2017, 19:22

To že letí kam ji pošleš je výhoda, ale zároveň i nevýhoda. Je potřeba si uvědomit obojí. Neletí sama jako nějaký hornoploch ala Piper. Oproti němu je ale čistší, rychlejší, poměr výkon váha má lepší, lepší se s ní sedá, to vše pro pro, ale to že neletí sama je prostě pro někoho velká nevýhoda, hlavně ve větších výškách ti nic neodpustí.

Mám to stejně jako to udělal Laco a MAC:
http://www.elektromodely.sk/wp-content/ ... 160501.jpg

Nejtěžší co jsem zatím vlekal bylo tuším 38kg a šlo to.

Zásadní je pak udělat správně to Včko na vlečné šňůře a uvědomit si že ti sice pomáhá dostat háček do těžiště ale také zabraňuje zatáčet pokud větroňář letí jak poleno. To je to B tohoto řešení. Klady ale převažují.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 948
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod lv v 20/9/2017, 21:54

Dzordzik napsal:... a uvědomit si že ti sice pomáhá dostat háček do těžiště ale také zabraňuje zatáčet pokud větroňář letí jak poleno.

Povedzme, že Véčko otupuje smerovku. Určite nezabraňuje točeniu úplne. Trochu to predsa len točí. Možno pri vetroňoch s hmotnosťou blížiacou sa limitu vlečnej...
Mám totakto:
obr.2
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1603
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Dzordzik v 21/9/2017, 07:20

Souhlas, ale pokud je větroň těžší než vlečná a to klidně 2násobně tak už nezatočíš buď vůbec nebo s velkými problémy. Je to všechno o komunikaci obou pilotů, čím těžší větroň, tím větší je potřeba pomáhat si.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 948
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Luboš v 27/9/2017, 20:31

lv napsal:
Dzordzik napsal:... a uvědomit si že ti sice pomáhá dostat háček do těžiště ale také zabraňuje zatáčet pokud větroňář letí jak poleno.

Povedzme, že Véčko otupuje smerovku. Určite nezabraňuje točeniu úplne. Trochu to predsa len točí. Možno pri vetroňoch s hmotnosťou blížiacou sa limitu vlečnej...
Mám totakto:
obr.2


Copak to je za špagát? Já mám nějaký z drogerie, průměr tak 4 mm,ale dost gumoidní. Na lehčí éra dobrý, ale okolo 8 kg už se protahuje.
Uživatelský avatar
Luboš
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 22/4/2007, 20:23
Bydliště: Havlíčkův Brod
Jméno: Luboš
Příjmení: Žáček
Letiště: Havlíčkův Brod
Hangár: Z 242 L + ZDZ 100 B2NG
JAK 54 + MVVS 58
EDGE 540 + ZDZ 80RV-J
Cessna Bird Dog
Bi-Baby

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Dzordzik v 29/9/2017, 07:21

Používám klasickou opletenou šňůru kruhového průřezu, která se neprotahuje. Čím větší a těžší modely vlekáš a čím větší polena jsou jejich piloti, tím delší. Pro začátek ideální 30m.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 948
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod lv v 29/9/2017, 14:32

Pouzivam 3mm / 30m snuru. Ma v sebe vlakna podobne aramidu. Ma takmer nulovu prietaznost, blbo sa striha a blbo sa namotava. Musi sa navijat jednym smerom.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1603
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod Dzordzik v 29/9/2017, 14:56

J8 i na ty nejtěžší používám snad obyčejnou prádelní šňůru a nemám problém s ničím. Nevím co to je, stálo to pár korun a funguje to. Prostě koupit cokoli co se nebude zašmodrchávat, bude se dobře namotávat a moc se to neprotahuje. Nedělal bych z toho kovbojku.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 948
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod mac v 29/9/2017, 19:49

Dzordzik napsal:... čím větší polena jsou jejich piloti, tím delší..
:-)
a pradlovu snuru mi kupila pani, funguje ako pises first1
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 454
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Katana S 33% a vlekani

Odeslatod lv v 30/9/2017, 09:54

Dzordzik napsal:Nedělal bych z toho kovbojku.

Honza Vališů ťahá so špagátom, čo sa používa na viazanie balíkov slamy first1
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1603
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m


Zpět na Letadla

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků

cron