Flexo výfuk kolena DLE

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod CELERON v 27/11/2017, 13:11

Vážení,
DLE začal u nových sérií výfuků doporučovat a přidávat "instalatérskou teflon pásku". Po natvarování výfukovýho kolínka se má celá flexočást + 15-20 mm na obě pevný strany omotat tou páskou, prý ve vrstvě co dá cívka pásky. Těsnící funkci flexočásti to asi podstatně zlepší a možná ji i trochu zpevní ale mám trochu obavu, že se kolínko bude zase blbě chladit.
Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?
Díky
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod wato v 29/11/2017, 20:51

Ahoj,
v milnulosti jsem si vyráběl kolena z nerezoveho vlnovce. Po nějakém čase vždy praskly a vlastně prasklo i od 3W. Tak jsem se naučil dělat kolena z AL trubek. Do nového letadla jsem koupil třivalcové Saito a u něho jsou výfuky z vlnovce ale pro moje letadlo moc krátké. Tak mi nezbylo nic jiného než udělat delší, a světe div se zase po krátkém čase jeden praskl. Vyrobil jsem nový a napadlo mě části kde praskaly omotat teflonovou instalaterskou páskou a po dvou sezonách nepraskly ale moc jsem s tímto letadlem nenalétal asi 20l benzinu. Ta páska trochu hnědne ale zatím vlnovec drží. Taková je moje zkušenost.
Naposledy upravil wato dne 30/11/2017, 12:06, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
wato
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 50
Registrován: 21/2/2007, 20:49
Bydliště: Pardubice
Jméno: Tomáš
Příjmení: Waber
Letiště: Ostřešany
Hangár: SU 29 Krill, 2,6m DA 120
Extra EF. 2.25m, 3W 55i

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod Clouseau v 30/11/2017, 09:24

CELERON napsal:Vážení,
DLE začal u nových sérií výfuků doporučovat a přidávat "instalatérskou teflon pásku". Po natvarování výfukovýho kolínka se má celá flexočást + 15-20 mm na obě pevný strany omotat tou páskou, prý ve vrstvě co dá cívka pásky. Těsnící funkci flexočásti to asi podstatně zlepší a možná ji i trochu zpevní ale mám trochu obavu, že se kolínko bude zase blbě chladit.
Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?
Díky

máš pravdu jednoznačně se to bude blbě chladit a praskne to ještě víc. Marek měl malou prasklinku na Al koleně, tak to na doporučení omotal teflonovou páskou, dokonce myslím, že i nějakou na výfuky, ale nebyla zas tak tlustá. No a vydrželo to pár startů a koleno prasklo úplně.
Nejlepší řešení co se osvědčilo je bez vlnovců, Al kolena na míru a hlavně tlumič výfuku nesmí kvedlat a držet jen na koleně ale pořádně v trupu, ovšem tak aby se mohl posouvat v podélném směru ( s menším odporem). Nejlépe opřený po obvodě ve 4 nebo 3 místech přes silikonovou hadičku a to ve dvou místech. Pak to funguje. Letos Měla Extra EF 3,1m asi tak 400 startů a kolena vydržela. Pro doplnění výfuky i kolena od Milana Břečky motor GP 176ccm opřeno v těžišti tlumiče výfuku a tlustými teflonovými trubicemi připojeno ke kolenům za pomocí spon. Navíc si to chce s tím vyhrát aby koleno i tlumič vzájemně nijak nepáčili, tedy zmenšit co nejvíc "klidové" namáhání.
Vláďa Plichta
trenér halových akrobatů F3P, RCEA
Uživatelský avatar
Clouseau
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 106
Registrován: 21/5/2007, 07:57
Bydliště: Turnov
Jméno: Vladislav
Příjmení: Plichta
Letiště: letiště MK Mnichovo Hradiště - Drahotice
Hangár: Extra 2,3m - Goldwing
DLA 58ccm
..a nějaká ta EPP poletadla

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod marekh v 30/11/2017, 09:44

Nemám skúsenosť s flexi kolenom ale omotanie teflonovou páskou logiku má.
Omotaním páskou prakticky stlmiš pružnosť flexi kolena čím ho vybracie neodvibrujú.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 79
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod CELERON v 30/11/2017, 20:24

Tak mám doma DLE 35 RA doma včetně mufflera. Překvapilo mě, že ta flexo trubka je ohebná tak, že se klepe jak sulc. Tady je úplně jasný, že vlastní 50 mm komora musí být chycená dvoubodově na začátku a konci. Protože je výstupní trubka zezadu, drátem jsem zjistil, že v komoře nejsou žádný přepážky, takže v těžišti by se asi mohla komora promáčknout, takže budu muset použít uchycení na začátku komory a na konci komory nebo na výstupní trubce.
Ale zajímalo by mě, jaká by měla u toho DLE35 s zadním výfukem být vzdálenost začátku komory od příruby motoru. U motorů s bočním výfukem je v dráze spalin 80-100 mm navíc jen tím vlastním obloukem kolena. Já to mám přímo dozadu. Flexo přechodka je dlouhá 140 mm a teflonová spojka 90 mm. Když jsem dával teflon spojky na jiný motory, tak jsem mezi přechodkou a vstupní trubkou do výfuku nechával max 5 mm teflonu. Tady to vychází z dýlky spojky na 50 mm samotnýho teflonu. Třeba počítají že se má teflonovka přeříznout na půlku na získání náhradní. Žádnej papír u toho nebyl...
Nemáte prosím někdo odzkoušenou vzdálenost? Můžu vycházet z odzkoušený vzdálenosti Roto 35 a mufflera s kolínkem od mistra Břečky? To je ale skoro 200 mm. Vrtuli tam mám 20/8 a točí ve vzduchu 8600. Navíc Břečka má přepážky a přední výstupní trubku...
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod marekh v 30/11/2017, 22:04

Ak máš originál sadu na 35RA tak nemusíš nič riešiť ohľadom dĺžky vyfukového potrubia.
Kolega má 55RA a na začiatku to osadil muflerom Krumscheid a to bola katastrofa.
Neskutočne hlučné a s chodom motora tiež nebol spokojný.
Potom to osadil originalnou sadou DLE na motor 55RA a bolo po všetkých problémoch.
Tieto muflery budú nastavené na kratke vyfukove potrubie pričom klasické potrebujú dľžku potrubia cca 230mm.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 79
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod CELERON v 1/12/2017, 01:02

Tak že tam nechal celou dýlku teflonové trubky 90 mm, to znamená, že cca 50 mm z tý trubky je pouze teflon bez kovový trubky výfuku nebo přechodky? Nevypaluje se mu teflon když přímo na něj jde v takový dýlce plamen z motoru?
Díky
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod marekh v 1/12/2017, 23:36

Nie nechal tam to pôvodne pevne potrubie čo tam mal.
Myslím si že nechavať velkú medzeru medzi potrubím a muflerom neni rozumne keďže pri teplote ktorá tam je, teflon spojka dosť zmäkne.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 79
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Flexo výfuk kolena DLE

Odeslatod CELERON v 12/12/2017, 01:25

Ještě k způsobu uchycení muffleru do přepážek. Jak jsem už psal v těžišti celýho mufflera není uvnitř komory fi 50 mm přepážka, tam chytit nejde promačkávalo by se to. Takže kvůli flexokolenu musím chytat komoru za přední konec a zadní výtokovou rouru která je souběžně s komorou a mimo střed a spaliny se odvádí úhlovou silikon hadicí s textilním zesílením. Jenže muffler je v laminátovým trupu Z50L se vloží celej smontovanej s flexospojkou do trupu kabinou a musí se prostrčit skrz přepážky až k přírubě motoru. Nojo, ale přepážka, kde bude držet předek komory je přístupná a ještě dost blbě jen jednou rukou skrz kabinu. Z toho plyne, že nejde použít upevnění komory "obšitím" otvoru pro komoru silikonovou hadičkou, prostě ji tam jednou rukou nenamotám a nebo nezavážu konce hadičky. Takže zbývá jen způsob 3-4 ks kroužků z silný silikonový hadice, co jsou navlíknutý do T výřezů v přepážce. Zadní uchycení je vymyšlený a odzkoušený na jiném éru, v tom problém není.
Není ještě nějakej další systém na pružný a posuvný uložení komory do přepážky?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník

cron